Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

19 - I CAN GET USED TO IT

 
Previous: Han stod stilla och såg ut genom fönstret i kanske en halv minut, och när han vände sig och såg på mig var jag tvungen att slå ner blicken. För att han inte skulle känna obehag av min iakttagelse. Jag lade en hand emot mina ömma läppar. "Du är så vacker, Dezteny", han lät frustrerad. Jag såg upp på honom och såg hur han försökte gömma ett leende. Hans vänstra mungipa drogs alltid lite högre upp än den högra när han log. Jag bara log och kände hur lyckan spred sig i kroppen. Lika fort som eld blev hela mitt ansikte blossande rött. Han var så perfekt. Och jag var kär i honom. 
 
 
 

Jag hade gått in i Justins gigantiska badrum och duschat så fort jag vaknat. Jag gick sedan över de blanka stengolvet till den stora spegeln framför det otroligt rena handfatet. Mina ben speglades i handfatet. De såg korta och knubbiga ut. Jag torkade mig med en av Justins handdukar. Huden var fortfarande het och fuktig. Hela mitt bröst var täckt med små glittrande vattendroppar som letade sig ner under handduken. Jag satte upp håret innan jag lämnade badrummet, gick igenom de ljusa rummen över det mörka parkett golvet och in i sovrummet. I min väska låg mina vita jeans. Jag tog upp min parfym och lät en stråle doftande fukt smeka min hud innan jag drog på mig jeansen under handduken.

 

"Hur mycket är klockan?" den trötta, raspiga rösten fick min hud resa sig."Tio", svarade jag och lät handduken falla till golvet då jag klätt mig. "Kom och lägg dig", den raspiga rösten rev mig på in sidan likt en klo. Jag lät mig falla baklänges på sängen. Justin la täcket över mig och drog mig tätt in till sin bara överkropp. Han lät sin hand vila på min höft. Han var varm och hans hår var sådär rufsigt som det alltid brukade vara på morgonen. Jag drog en hand igenom hans hår. Han suckade nöjt.

"Ska du jobba idag?", han kysste mig lätt på halsen. En rysning löpte längs min ryggrad då han talade i mitt öra. "Nej", log jag. "Bra." Han fortsatte kyssa mig längs halsen. Jag la armarna runt hans nacke och flätande in fingrarna i hans hår. Han stönade lätt och pressade sina läppar emot mina.

"Sweatpants hair tied chillin' with no make-up on, that's when you're the prettiest, I hope that you don't take it wrong", viskade han emot mina läppar. Jag lät mig våra läppar glida i sär. Jag höjde ett ögonbryn, "är det en låt?" Han log sitt fina leende och nickade. Sedan böjde han sig fram de där få centimetrarna som skilde våra läppar åt och vi förenades i en kyss.

 

 

Jag stannade till då jag insåg vad Justin menat. Jag såg chockat på den blanka motorcykeln. Nästan säker på att om jag skulle sätta mig på den där skulle jag vara död inom de närmsta timmarna. Eller snarare minuterna. "Hoppa upp", han grenslade den svarta motorcykeln som stod lutad mot sitt stöd och gjorde en gest emot den. "Kan vi inte ta bilen istället?" jag lutade lite på huvudet och putade med underläppen. Han flinade.

"Ska jag behöva bära hit dig, babe?" Jag sneglade på den skinande dödsfällan. Jag hade aldrig åkt motorcykel i hela mitt liv, och jag var säker på att jag inte ville åtgärda det nu. Absolut inte nu. Det hade varit att gräva sin egen grav. Men tanke på att Justin kallat mig babe fick knäna att vika sig. "Okej då", jag hoppades att självsäkerheten i min röst dolde rädslan för motorcykeln. Justin hade en hjälm, en svart med mörkt visir. Innan han trädde den över mitt huvud smekte han en hårslinga ur mitt ansikte.

"Lita på mig", log han självsäkert. Jag svängde över ena benet över motorcykeln och insåg hur osäker jag kände mig. Jag spände knäppet under hakan. "Slappna av, Dez", mumlade Justin med ryggen mot mig. Jag lindade armarna om honom och han körde ut på vägen. Små vibrationer gick igenom min kropp. Då han gasade pressade jag låren hårt emot hans. Vinden slog emot mig. För några minuter njöt jag av att Justin var så nära. Jag kramade honom hårdare. Justin svängde upp vid infarten till en bensinmack och stängde sedan av motorn. Jag klev av motorcykeln och försökte knäppa upp hjälmen. "Den fastnar ibland", log Justin och krånglade upp knäppet. Han smekte min kind med sin tumme. Jag kom att tänka på att under hela tiden jag känt Justin hade jag aldrig sett honom le så mycket och så ofta som idag. Jag undrade om det hade något att göra med gårdagens bekännelser. Jag hoppades det.

"Det var kul", log jag stort.

"Nämen ser man på, se vad katten släpat in." Justin vände sig genast om då Jakes röst trängde sig igenom hans öron. Justin krökte läpparna. Med ens mörknade Hans ansikte. Hans axlar skakade och de mörkt bruna ögonen svartnade.

 

"Martinez", Justin pressade samma käken så käkbenen visade sig i hans ansikte. Jake gick emot oss. De andra stod bakom honom. De killarna som varit med förra gången då vi sågs. "Inte konstigt att du behöll just henne, hon har en kropp att döda för", Jake fimpade cigaretten som han höll i sin hand. Justins ögon vidgades då han smakat på Jakes ord. Sedan hände allt med en chockerande outhärdlighet. Justin slängde sig fram och knuffade till Jake. Jag försökte hindra honom genom att hålla tillbaka en utav hans armar. "Vad fan sa du? Jag ska spöa skiten ur dig", spottade Justin. Jake höjde en näve och slog Justin i ansiktet. Jag lyckades dra tillbaka Justin innan han hann slå honom tillbaka.

"Stick", skrek jag även fast hela kroppen skakade av rädsla. Jake ryckte nöjt på axlarna och vände. Ur Justins näsa droppade blod. Lukten av järn spred sig i luften. Jag drog Justin i armen och tvingade honom sätta sig på den närmsta träbänken med mig. Jag lät honom lägga sig i mitt knä, letade rätt på en näsduk i min ficka och gav den till honom. Justin pressade in den i sin näsa. "Förlåt, förlåt för att jag lät ilskan få det bästa av mig", viskade han, då blodet trängde igenom näsduken. "Jag kan vänja mig", log jag.

 

Då blodet slutat sippra ur Justins näsa tog vi oss till McDonalds med hans icke så dödliga dödsfälla. Då vi beställt satt vi under total tystnad. Även fast hela rummet var livligare än alla gånger jag varit här så låg en tystnad emellan oss. Jag hörde inte ens låten som spelades ur högtalarna. Jag såg på hans tatuerade arm. Det var ett öga i hans armveck. Det skrämde mig lite. "Gillar du vad du ser?" flinade han då han lagt märke till min iakttagelse. Jag nickade. Jag såg upp och möttes av tjejen Justin spenderat eftermiddagen med. Hon lekte lite med håret innan hon lutade sig emot bordet. "Jasså, du är Justins nya leksak", sa hon och såg på mig.

 

 

Candice Swanepoel for Victoria’s Secret

"Oh, you are justin's new toy, huh?"

 

Justins ögon svartnade. "Kan jag få snacka med dig, älskling?"hon höjde pekfingret och gjorde en förförande gest. Justin såg på mig. "Är det okej?" Justin såg undrade på mig. Jag nickade. "Det kommer inte ta lång tid, han kommer fort", flinade hon och vände sig om. Hon vickade på sin stjärt då hon gick till den avskilda delen av McDonalds. "Håll käften", spottade Justin.

 

 

"Vad vill du prata om?"frågade jag uttråkat. Jag ville inget annat än att gå tillbaka till Dez. Bäst att detta gick fort.

"Händelsen igår", hon började knäppa upp de första knapparna på hennes blus. "Jag tyckte att vi kunde avsluta vart vi var på väg igår." Jag satte upp en hand som hinder.

"Lyssna, jag vill bara komma till saken." Jag har gjort slut med massor av tjejer innan så det var inget här var inget speciellt. Hennes ansiktsuttryck ändras omedelbart till det oroliga. "Jag vill avsluta vad det än är vi har på gång", sa jag rakt på sak.

"Vad har ho..", hon gjorde en gest emot hållet där Dezteny satt. "Försök inte", avbröt jag henne.

"Nej, Justin! Du gör ett misstag", jag såg sorgen i hennes ögon. Jag kände ett sting av skuld. Jag ligger runt men jag är inte hjärtlös, jag gillar inte att krossa tjejers hjärtan. "Jag ber inte dig om ett förhållande. Vi kan bara ha sex. Som förut. Inga känsl..."

"Nej", jag avbröt henne återigen. "Sluta", jag var arg. Arg för de faktum att hon gav mig sin kropp då jag inte ville ha någon annan än Dezteny.

"Ditt svin." Jag hörde henne skrika innan jag lämnade henne i dem avskilda delen med tanken på att jag aldrig skulle gå tillbaka till henne. Jag lät henne skrika.

Jag satte mig vid bordet där jag lämnat Dezteny. Hon såg oroad ut. "Förlåt för att det tog sån tid", log jag. Jag hade inte kunnat sluta le idag. Jag vet det är töntigt som fan men sedan igår kväll hade jag nog inte kunnat låta bli att le för ens tio minuter.

Hon bara log och nickade. Jag började äta mina pommes då Kelly återigen gjorde intrång då jag hade min ensamtid med Dez. "Som sagt han kommer fort", flinade hon. Jag lade märke till att hennes hår var rufsigare än tidigare och att hon inte brytt sig om att knäppa de knappar hon tidigare knäppt upp. Hon försökte få det se ut som om vi legat. Dezteny såg på mig med tårfyllda ögon innan hon reste sig upp. "Dez!" ropade jag efter henne då hon gick. "Du är ju helt jävla rubbad", morrade jag åt Kelly innan jag sprang efter Dezteny.


Comments
Louise säger:

Jag älskar det och jag älskar dig ❤

Postat: -


Isabella säger:

OMG så bra längtar efter nästa

Postat: -


Vicky säger:

OMG OMG OMG LÄNGTAR TILLS NÄSTA KAPITELLLL!

Postat: -


Jay säger:

Stackars Justin! Han har d inte lätt m alla tjejer !
Mycket bra skrivet, nu blev jag sugen på att åka motorcykel!!<3

Postat: -


Marie säger:

OMG neeej måste ha mer nu nu nu!!!

Postat: -


Vazira säger:

Nää stackars dez & Justin 😢 Men jätte bra kapitel längtar tills nästa 😍😍😍👌👌❤😘😘😘😘❤❤❤❤

Postat: -


Linnea säger:

Så himla duktig är du!! Skriv mer så fort du kan!!

Postat: -


Anonym säger:

omg jag älskar detta

Postat: -


Thilda säger:

grymt kapitel!! typ mer nuu!!! jag gillar verkligen inte kelly! hoppas inte dez tror på henne :/.. längtar till nästa Kapitel :DDD

Postat: -


Maria :* säger:

OMG!! Neeeeeej! Så ful Kelly är !

Postat: -


camilla säger:

OMG...nej...

Postat: -


amanda säger:

sjukt bra, älskar din novell :D grymt att du fick med en tjej från justins förflutna men dåligt att hon var tvungen att hämnas .(

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Lena säger:

SHIT!!!! DU MÅSTE SKRIVA NU! HÖR DU DET NU?!?

Postat: -


Anonym säger:

ssssssssååååååååååååå bra ommmghs

Postat: -


Adina säger:

Så sjuukt bra

Postat: -


MINA säger:

MER MER MER!!!!! Älskar novellen!

Postat: -


Anonym säger:

As bra

Postat: -


Anonym säger:

Skit bra

Postat: -


Anonym säger:

Skit bra

Postat: -


Anonym säger:

Bäääsy

Postat: -


Emelie säger:

omg ! grymt bra ! :) mer

Postat: -


Malin säger:

Men åh vilken apa som tvunget skulle förstöra...

Postat: -


Anonym säger:

Supet bra längtar att läsa nästa ;)

Postat: -


Melina & VIctoria säger:

Sjukt bra kapitel!! älskar det! :)

Har du lust att kolla in våran novell och kanske göra ett länkbyte? skulle betyda mycket!

Svar: Vad kul att du gillar det! Visst vi kan göra länkbyte om du har över 150 läsare, det är typ en regel så jag också ska tjäna på det, puss <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://Ourjdbstory.blogg.se



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback