Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

34 - MISTAKE OR NOT

 
Previous: Då jag såg på Justin satt han med en cigarett i mungipan. Han drog in ett bloss och som han sedan blåste ut genom fönstret och lät sedan röken separeras i vinden. 
"Tack", viskade han utan att se på mig. Han fimpade cigaretten i vinden och slängde sedan ut den genom bilfönstret. 
"För vad?" viskade jag hest. Han släppte blicken från vägen och såg på mig för första gången sedan vi lämnat lägenheten. 
"För att du fortfarande är kvar." 
 
 

Månen avspeglades i den svarta lacken. Himlen var stjärnfri och majestätisk då den marinblåa färgen tog plats över himlavalvet. Ljuset från en gatlykta föll på utkanten av Justins märkesskor. Röken ringlade ur hans mun likt en vettskrämd skallerorm. Förtvivlat och hårt sög han på cigarettens ände. Han lutade sig emot bilen. Ett krasande ljud framkallades då dragkedjan på hans skinnjacka mötte billacken.

 

"Kom", viskade han med bitterhet i sin röst. Sorgen jag hörde i hans röst fick mig att tveka, att bara vilja gå in och lägga mig. Jag hatade att se honom så här.
"Kom", upprepade han ännu en gång och tog ett grepp om min handled och drog mig närmre. Fortfarande lutad emot bilens passagerardörr.

 

Hur hårt jag än föll för honom så var han skrämmande. Justin hade avslöjat stor del av sitt förflutna men han var fortfarande en gåta. En olöst gåta. Jag ville lösa honom och där över hjälpa honom.

Men jag hade heller släppt in Justin. Det var forfarande en del han inte visste om mig. Han visste det men han väntade på mig. Lät mig berätta när jag var redo. Men just nu ville jag inte, jag vill inte tynga ned honom med mina problem. Jag ville hjälpa däremot honom att lösa sina.

 

Glöden från cigaretten lyste mystiskt i mörkret. Han pressade ännu en gång cigaretten hårt emot sina rosiga läppar men släppte mig inte med blicken. I den sekund måste ha sett igenom mig. På det sättet bara han kunde. Han måste sett den förtvivlan, bitterheten och sorg jag innerst inne bar på. Justin förde sina läppar närmre så han försiktigt berörde min underläpp med sin överläpp.
"Andas in", hans röst var nedstämd och hes. Justin viskade nästan. Han andades ut. Jag särade då på läpparna och tog emot den rök som ringlade ur hans mun. Det sved då röken invaderade min strupe. Justin förde en hårslinga ur mitt ansikte då han såg att mina ögon tårades. Sedan kände jag mig själv slappna av.
"Känns det bättre?"

 

Jag sjönk ned i soffan bredvid Justin. Han såg ned på sina händer och rynkar pannan som om han brottas med sina tankar.
"Du kan prata med mig", viskade jag försiktigt till honom. Då han såg upp på mig såg jag hans ångerfulla ansikte. Han såg ut som ett barn. Orden kom snubblande.
"För en sekund trodde jag faktiskt att det skulle lösa sig", han fnös.

Jag satt tyst och lät honom prata utan att jag avbröt eller störde honom med något av mina argument.
"Jag trodde att de kanske skulle acceptera mig och glömma mitt misstag." Han såg inte åt mig, han bara skådade sina händer.
"Att åka dit var ett misstag", skrattade han alldeles utan humor. Jag skakade på huvudet.
"Det var inget misstag. Du fick träffa din mamma igen. Som däremot älskar dig och accepterar dig. Du fick träffa din lillasyster igen, som också älskar dig. Jag vet inte riktigt vad som hände på slutet men en sak är säker", jag tog ett djupt andetag. "Din mamma var överlycklig för att du hälsade på. Jag kunde se att både hon och din lillasyster hade saknat dig. Mycket!"

Jag visste att tankarna virvlade runt i huvudet på honom efter dagens händelser. Jag visste också att han inte var redo att prata om det än. Därför valde jag att inte ta tvinga honom till att säga någonting. Han fick berätta för mig när han var redo. Så som jag skulle.

 

Han såg på mig med så mycket kärlek i det ögonblicket att jag nästan blev tårögd. I just det ögonblicket skulle jag ha gjort vad som helst för att fördärva hans sorg.

 

En lust träffade mig hastigt, som en kula i axeln. En lust av att röra vid honom. Att trösta honom. Att lägga min hand över hans där den vilar på hans lår bara några centimeter ifrån mig. Justin satt så nära att jag kunde känna lukten av hans schampo.

Jag lutade mig fram och smekte hans ansikte med hjälp av ryggen på mina fingrar. Tiden stannade. Jag kunde höra hur hans hjärta bankade i bröstkorgen. Av ljuden till hans hjärtslag ser jag in i hans sorgsna ögon. Jag täpper till hans läppar med mina, försökte dela all den kärlek jag kände i en enda kyss. Hans mun var het, så levande. Han fick mig känna det i varenda ådra. I varenda andetag. Hans tunga letade sig in mellan mina läppar och mötte min, de brottades i mjuka rörelser.

 

Jag avbröt kyssen och placerade mina ben över hans. Han lade sin hand över mitt lår och lät fingertopparna möta det sträva jeans tyget. "Berätta om honom. Jaxon", viskade jag och drog fingrarna genom hans hår.

 

Att tala om Jaxon var samma sak som att trycka till ett gammalt blåmärke. Men kanske var det vad han behövde? Att få tala om tyngden som tränger ned honom kanske får vikten att lätta.

"Det enda... jag har kvar från honom är min klocka", han såg ned på sin guldklocka som satt runt hans vänstra handled. "Jag fick den av honom på min födelsedag bara några veckor innan olyckan", ett sorgfyllt leende spreds i hans ansikte.
"Det är det dyrbaraste jag äger", viskade han sanningsenligt. Jag smekte försiktigt hans vänstra hand och han flätade samman våra fingrar. Han tog sedan ett djupt andetag. "Jaxon var..." han log, denna gången alldeles utan sorg. "En yngre kopia av mig."

Jag kysste honom längs hans käklinje och lämnade små blöta spår längs hans kind. Han såg inte på mig.
"Jag brukade prankade honom när han var yngre. Det var kul att se honom springa till mamma utan att få någon riktig respons", han andades ut. Jag kysste honom mjukt på halsen men min ena hand sammanflätad i hans nackhår. "Han lärde sig fort att han inte fick någon medkänsla av mamma och prankade tillbaka", fortsatte han leendes. Jag nickade. Glad för att han för en gångs skull tänkte tillbaka på Jaxon med ett leende.

 

Under mitt ben kände jag en plötslig vibration. Justin flyttade mjukt undan mitt ben och tog upp mobiltelefon ur sin ficka. Han höjde ett ögonbryn då han skådade skärmen. Jag såg på honom då han drog med pekfingret över mobilen och besvarade samtalet.
"Justin", svarade han tvekande.
"Jazmyn?" undrade han och en glimt av förundran tog plats över det vackra ansiktet. Han drog en hand genom det mjuka håret och pressade luren närmre örat. "Jag kommer, prinsessan."


Comments
Emelie säger:

jätte bra :D

Postat: -


Hanna säger:

OMG sitter typ och halvgråter

Postat: -


Melanie säger:

Vad. Har hänt med Jazmyn?? När kommer nästa ut? Det var jättebra

Postat: -


Engla säger:

Vad i hela värden fick sig att sluta kapitlet där D:
Vill ju ha mer ! Du är galet duktigt!<3

Postat: -


Maria :* säger:

Jag började seriöst gråta! Sjukt BRAA! Åhhhhhh Meeeeeeeer!!

Postat: -


Thilda säger:

OMG!! Asså vad ska jag skriva! ORDLÖS som alltid efter att man har läst ett kapitel, förstår du hur grymt bra din novell är ?! den Äger och är helt klar en av dom bästa jag någonsin har läst.. Du är så grymt bra på att beskriva både miljön och människor.. allt är du bra på att skriva!! , PERFEKT Kapitel! Alltid lika Perfekt :D<3 längtar sååå mkt till nästa kapitel..

Svar: Du gör mig ordlös! Bästa du, gråter nu <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Louise Danielsson säger:

Omfg han var så ledsen åh stackars juju! Och dez så gullig jag vill verkligen veta allt om vad som hänt med hans familj och omg bästa! Perf fab ❤️

Svar: <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Men har jag inte sagt till dig att du FÅR INTE SLUTA SÅHÄR.. ;) MEEEER!!!!!!!

Svar: MOAHAH, love u
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Jessica säger:

OMG vad hände på slutet?! Fick en känsla av ATG Mike gjort något dumt!!!
Tycker hon borde berätta snart, liksom hennes pappa är ju typ efter hene och det är ju väldigt viktigt att Justin vet varför han är det!

Du är sjukt grym på att skriva!! Blir alltid lika glad när jag ser att det finns ett nytt kapitel ute!!

Svar: Det får du reda på snart! Sooon! Tack, du förstår nog inte hur mycket det betyder <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Vicky säger:

OMG OMG JAG UNDRAR VAD SOM HAR HÄNT SKIIT BRA KAPITEL!❤❤

Svar: OMG OMG LOVE U<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Celebnovell säger:

"Jag kommer, prinsessan." - Förstår du hur tårögd jag blev av den lilla meningen? Helt sjukt hur gullig han är under all hård skal.
Jättebra kapitel. :')

Svar: På riktigt, ååååh! Du då?! Du dödar mig!!!!! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


Anonym säger:

så så så bra! du försöker verkligen döda mig!

bara en fråga, har det hänt någonting med din blogg för mitt internet funkar jättebra på alla sidor men sen när jag kommer till din så blir det jättesegt...

men som sagt älskar kapitlet som vanligt! <3

Svar: Du försöker döda mig kanske! Omfg, tack ~3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Victoria säger:

Omg så gulligt! Längtar till nästa kapitel :)

Postat: -


Biebstoory säger:

Hej! Jag såg din kommentar på min blogg, om trailern. Jag såg det för länge sedan, men bestämde mig bara för någon dag sedan att kanske kontakta dig om att göra en trailer till din nuvarande novell? Eftersom du frågade vem som gjort den - vilket var jag och hade sagt att du ville ha en. Så om du fortfarande vill... Så kan jag gärna göra en trailer till dig :D<3 isåfall (om du är intresserad) så
Maila mig angående trailern! Kram!<3

Svar: Hej sötnos!
Åh, du förstår nog inte hur glad jag blev! Du gjorde seriöst min dag nu. Men jag mailade dig men det kanske inte kom fram? Ska kolla. Annars gör jag det igen, kram<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://biebstoory.blogg.se


amanda säger:

jätte bra! undrar vad hon ville när hon ringde :)

Svar: Ååh tack boo <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Malin säger:

Omg det är så bra!
Längtar efter nästa del nu, vill veta vad som hänt..

Svar: Åh tack babe <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Tilde säger:

Åååh så spännande:))<33 meraa:3 halvgråter....

Postat: -


Anonym säger:

Åååh så spännande:))<33 meraa:3 halvgråter....

Svar: Gråt inte babe, åh <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


jasmina säger:

Okej jag är jätte ledsen för inte kommenterat har inte haft tid att läsa (Försår inte hur jag kunnde missa ett sånt kapitel)Kapitlet var sååååå bra att hon vågar kyssa honom och allt det där även fast vad hon gott igenom det är ju heeeeeeelt fanstaskiskt hon är sååå stark....började gråta nästa goshhh

Svar: Var inte ledsen! Du är bäst som alltid kommenterar, du förstår nog inte hur mycket det betyder <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Jag måste veta vad Jazmyn sa! Omg, så jävla bra kapitel

Svar: Det får du i nästa #soon
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Dina miljöbeskrivningar är att dö för! Shit

Svar: Ååååh jag är död
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emma! säger:

Super. Verkligen

Svar: Åh, tack Emma! Super snyggt namn förresten <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

DU ÄR FÖÖÖR BRA

Svar: DU ÄR FÖR BRA FÖR ATT VARA SANN SOM KOMMENTERAR
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

GHJAFDSKSDJFHADSL.FHSDFD JASDHFASDFHASLFDWSDKN SÅ BRA ÄR DET HÄR OMÖJLIGT ATT BESKRIVA MED ORD, JAG DÖR JAG DÖR JAG DÖR

Svar: Hahha, ååååh tack!<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Romina :* säger:

Hellu bby! Alltså du dödar mig med din novell. På riktigt! Så talangfull, som jag nämnt några gånger innan men det är för att du är det. Längtar sjukt mycket till nästa kapitel. Om du inte får tillräckligt med kommentarer tills imorn får jag be några kompisar som läser din novell att kommentera. Puss på dig:* (Läste kapitlet i förregår men tänkte att jag skulle kommentera<3 )

Svar: Åh, du dödar mig med din kommentar! Ååååååh, du är för underbar, love u <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Ellen säger:

Åhhh älskar din novell😍😍😍

Postat: -


Emma! säger:

Super. Verkligen

Postat: -


Emma! säger:

Aaaaaaahhh blir galen! Kommentera nurå allihop!!!!!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

Postat: -


Emma! säger:

LALALALALALAA INTE ALLS BESATT LALALALALALAA 😁😊❤️💗

Postat: -


Emma! säger:

Okej. Jag är inte en stalker, okej? Bara lite besatt bara..... Bara lite.

Okej, f*ck that sh*t I'm a Smilingbieber stalker, okej? That's the truth!

Nej, men seriöst: du är sjukt begåvad, ärligt talat. ❤️❤️❤️

Postat: -


Emma! säger:

Nu börjar det bli pinsamt hur många gånger jag kommenterar, men KOM IGEN nu hörni! Vill ni inte ha ett till kapitel, huh? 😝😍😉☺️😊⛄️⛄️⛄️🙈🙈🙈🙈❤️✋😍👍😳🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋🙋😄🙋💗💜😁❤️


Aja, når väl snart upp på 10 kommenterar utan någons hjälp hehe

Postat: -


Jess säger:

Jag visste det! Nu åker han tillbaka, vad glad jag blev. Han måste finnas där för sin syster och mamma . Kan inte typ polisen komma och ta bort den där styvpappan? Älskar din novell. Älskar dig. Du har en begåvning av stora format.<3

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback