Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

16 - Disgusted

 
"Hur det gick?" upprepade jag korkat. "Det gick okej."
Jag såg mig om i matsalen för att sedan möta Daves blick. Han gestikulerade med handen i en hälsning. Jag log stort och imiterade hans rörelse. 
Taylor såg storögt på mig."Dave Haakenson?"
 Var det så han hette? Jag ryckte enkelt på axlarna för att sedan möta hennes blick.
"Vet du vem det är?" frågade hon mycket entusiastiskt.
"Skolan är stor, så nej." Jag studerade henne länge "Inte förrän idag."
"Det är skolans snyggaste...", hon tog ett djupt andetag. "Bög."
 
 
De spelade hög musik i rummet bredvid där min tvillingbrors vänner och även han själv befann sig. Små vibrationer från basen orsakade skakningar hos de saker som låg placerade på mitt skrivbord. Jag hade fixerat persiennen för att förhindra att solen skulle ge mig huvudvärk, vilket den ofta gjorde. Sängbordslampan var tänd. De vaga skenet var tillräckligt för att jag skulle kunna tyda de ord jag hade framför mig. Någon av min brors vänner hojtade till, vilket fick mig ur fokus. Jag försökte bortse från basen, men det var näst intill omöjligt. Med fingret sökte jag efter raden jag gått miste om för att sedan läsa om den. Dörren rycktes upp då jag läst första  ordet i meningen. Jag fick bita mig i läppen för att hindra mig själv från att skrika. 
"Fel rum", mumlade en Barbieliknande tjej jag aldrig tidigare stött på. 
Jag ville kasta något efter henne men hindrade mig själv. Med händerna pressade mot öronen började jag om, vilket inte hjälpte då jag fokuserade mer på att planera alla i rummet bredvid begravning. Likt en femåring sparkade jag mig upp ur sängen för att sedan kasta några meningslösa små prylar mot väggen. Då jag förbrukat all min energi på att stå, sparka och kasta saker mot väggen, slängde jag mig i sängen och började återigen om. 
 
 Redan på fotstegen kunde jag tyda att någon snart skulle öppna dörren. Jag såg på honom då han klev övertröskeln. Han bar en luvtröja, som satt halvvägs på hans huvud. Kepsen som han bar under luvan skymde den vackraste delen av honom, nämligen ögonen. Bara genom att kliva över tröskeln till rummet fick han mig att känna mig ovårdad, då han alltid såg så modernt klädd ut.
"Saknat mig?" Justin drog på läpparna och hans vita tänder anades i den vaga skenet. 
Jag valde att ignorera honom då han hela tiden var ett störningsmoment. Fort såg jag upp från pappershögen framför mig för att möta de skymda ögonen. Jag skakade sedan på huvudet för att sedan bläddra bland de tusen pappersbladen framför mig. En röst i mitt huvud gnydde något om att jag inte borde behandla honom på det viset då jag visste vad han var kapabel till, men jag ignorerade även den. 
 
"Har du svalt din tunga eller?" undrade han spydigt, det fanns något i hans röst som fick mig vilja ta ett steg bakåt men även något som tydde på ironi. 
"Håll käften", hörde jag mig själv säga.
 Mitt hjärta slog hårt och jag kände mycket liten där jag satt. Bad jag nyss Justin Bieber att hålla käften? 
"Vad sa du?" fnös Justin. Det lät som om han var på gränsen till att skratta, men då jag såg på honom insåg jag att jag tolkat det fel. 
Rösten från tidigare skrek nu åt mig att ge upp och bara be om förlåtelse, men jag var trött på honom. Trött på att han gjorde sig själv så överlägsen. Trött på de i rummet bredvid.
"Du har inte hört talas om en liten sak som de planterar bakom örat. En så kallad hörapparat?" Jag satte mig upp i sängen. "Jag bad dig att hålla käften, så var vänlig och gör det." 
Lät jag underlägsen? För det var precis så jag kände mig, underlägsen och nätt.
Jag reste mig upp för att mötas av en kepslös Justin. Hans ögon glödde av hat. Om blickar kunde döda hade jag varit bränd på bål vid det här laget. 
Justin tog ett steg närmre. "Det omöjligt att hålla käften när du beter dig som en jävla bitch." Jag såg hur en låga inom honom vaknat till liv.
 
Vem trodde han att han var? Ingen pratar med mig sådär. Jag brydde mig inte om det vore Justin Bieber, ungdomsbrottslingen eller Brad Pitt. Inte ens konungen kunde använda en sådan attityd mot mig utan att jag skulle klösa ögonen ur honom.
"Vad kallade du mig?" 
"Du hörde mig" han gestikulerade med sina muskulösa armar och åskgudens blixtar anades fortfarande i hans ögon, vilket fick mig dra efter andan. 
Jag fnös. "Du borde ta en titt på dig själv innan du häver ur dig sådana saker, Bieber", spottade jag, medan jag borrade in mitt pekfinger i hans bröstkorg då jag stod tillräckligt nära. 
 
Han fattade tag om mitt pekfinger för att sedan greppa tag om båda mina handleder. I en hastighet jag inte kunde bemöta pressade han in mig argsint i väggen. Allt jag hörde var Justin's tunga andetag och kraset i tavlan bakom mig. Mina händer befann sig över mitt huvud och nu var jag underlägsen. 
"Släpp mig" vrålade jag då jag kände hur tavelramens ände skar in i mina knogar. Jag försökte sparka efter honom, men misslyckades. Luvan som tidigare varit på hans huvud befann sig nu i närheten av hans nacke. Han tuggade hårt på sin underläpp. Jag himlade med ögonen åt hans överdrivna reaktion.
"Himla inte med ögonen åt mig", fräste han och kramade om mina handleder ännu hårdare. Jag kände hur hans naglar skrapade mot mitt skinn, hur mitt blods cirkulation gick långsammare under hans grepp.
"Du äcklar mig."
Justin exhalerade genom nästan. "Det är ironiskt eftersom du stönade mitt namn senast i helgen."
Han spottade fram vartenda ord och hans käkben rörde sig sådär förföriskt som det brukade, men denna gången var det inte attraktivt, det var snarare skrämmande.
"Släpp mig", fräste jag ännu en gång, då jag inte kunde finna något klyftigt svar på hans konstaterande. Jag valde att återigen sparka efter honom. 
"Lyssna här din lilla slyna, du talar inte till mig sådär om du inte vill att jag knullar dig så hårt att du inte kan gå på flera veckor."
Justin använde näven för att slå igenom ramen, som redan var sönder sedan tidigare. Jag hörde hur det som var kvar av tavlan föll till golvet, glassplitter knastrade under oss.

Hjärtat befann sig i halsgropen. Jag såg på honom för att inse att han sjönk ihop, så som ett utmattat barn. Han andades häftigt. För en sekund så tyckte jag synd om honom för att han inte kunde kontrollera sin ilska, för att sedan minnas vad han sagt.
 
Min ilska omvandlades plötsligt till rädsla så jag beslutade mig för att vara tyst då jag jag inte ville trycka på någon av hans knappar. Jag svalde klumpen i min hals och hoppades på att tårarna som steg i mina ögon inte var märkbara. Att möta hans blick var det sista jag ville göra, det var ett tecken på svaghet. Därför valde jag att vika av och istället att fokusera på ett objekt i rummet.
 
Då jag längre inte stretade emot kände jag hur hans mycket hårdhänta grepp avtog. Jag var snabb med att dra åt mig mina händer för att se på mina handleder som nu stasat. Hans handavtryck hade formats på min hud, små sår efter hans naglar hade även bildats. Jag såg på honom och jag vet inte vad jag såg i hans blick. Kanske var det ånger. Han öppnade munnen, men valde att inte säga något. "Arizona...", började han. Jag beslutade mig för att gå min väg. 

_______________________________________________________________________________________________________
 
4 dagar sedan förra kapitlet! Är det jätte dålig stil av mig? Har mått väldigt dåligt på sistone då jag inte trivs i min klass och hellre stannar hemma än att gå till skolan. På Fredag eller ja, imorgon får jag reda på om jag blivit preliminärt antagen till gymnasiet, super spännande fast ändå läskigt. Nog om privatliv, hur är det med er? 
Vad tyckte ni om det här kapitlet? Jag vill bara säga att jag är medveten om att just bråk inte är riktigt min grej. Så om ni hånar det är kapitlet en aning så förstår jag er! 
 
Q: Favoritbok/böcker? 
A: Mina är nog The Fault In Our Stars eller Looking for Alaska 

Comments
Anonym säger:

Sjukt bra

Postat: -


Erika säger:

Vadå att du inte är bra på att skriva bråk??? Detta var asbra ju! Blev helt tagen och på riktigt rädd för Justin.

Svar: mina favoritböcker är The hunger games (hela trilogin), Himlen börjar här, Divergent, The fault in our stars och massor fler :)

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebznovell.blogg.se


Jasmine säger:

Såååå braaa💗 hoppas du blir antagen och mår bättre💗 kraam

Postat: -


Anonym säger:

Driver du med mig? Älskar sånna kapitel 😍

Postat: -


Madde säger:

Superbra kapitel och superbra novell, love it!!
Och känner igen mig i din sits med klassen, då jag hade det likadant förra året innan gymnasiet. Meen för att kanske glädja dig liiite så blev det bättre för mig efter ett tag, precis innan vi slutade och klassen skulle splittras då dom flesta förstog att man skulle sakna varandra lite ändå. Jag trodde inte jag skulle sakna min klass alls, men lite så gör jag nog det. Men kämpa på, det blir bättre!! Och hoppas du kommer in på det du vill komma in på gällande gymnasiet!

Postat: - URL/Blogg: http://maddehallman.devote.se


Emelie säger:

jätte bra !!! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


amanda säger:

Åh vad jobbigt att du inte trivs i din klass :( Men det är inte så lång tid kvar nu. Försök att hålla ut. Om du har någon/några bra vänner i klassen så fokusera på de <3

Och ett jätte bra kapitel men vill att det ska vara kääärlek, inte bråk :D

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Biebzters säger:

ÅH BÄÄÄSTA BÄSTAAA BÄSTA! Gaah, så grym är du på att skriva!
Min favoritbok är nog: - femtio nyanser av honom.

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Anonym säger:

Omfg va braaa

Postat: -


Alia säger:

Absolut The Fault In Our Stars, helt seriöst, den fick mig att gråta vid slutet och Divergent serien. Sjukt peppad inför både filmerna!
Kan du snälla mejla mig? Min mobil är sönder och har inte tillgång till något annat än hotmail:*

Postat: -


Wilma säger:

Sååå bra älskar det❤️

Postat: -


Ylva säger:

Jätte bra! Han SKA vara bad tycker jag🙌
Svar: orka läsa böcker. Finns noveller som är så himla bara så lixom dah💁💲

Postat: -


Celebnovell säger:

Perfekt, perfekt, perfekt. Inget ord som befinner sig i mitt ordförråd passar bättre just nu.

Självklart är jag medveten om att jag använder just "perfekt" till varenda en av dina kapitel, men det beror endast på att de just är det och bättre. ♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


anonym säger:

OMG AS BRA MEERR SNÄLLA!

Postat: -


Fanny säger:

Ååå nej inte sluta när det är så spännande, not okej;( men iaf så himla bra kapitel och jag tycker att din uppdatering bara blir bättre och bättre;)

Postat: -


Camilla säger:

Jag vet inte vad det är med mig men jag ÄLSKAR såna här scener, jag vet om det är pga av hur killar beter sig efteråt och kan blir rätt så söta :S jaja kapitlet var JÄTTE bra, men jag fattar inte varför Arizona betedde sig så uppkäftigt från början?

Postat: -


Anonym säger:

Åhjh bästa kapitelet omg hahahah jag älskar den och det blev spännande på sitta kapitelt !!!! Merr

Postat: -


Wilma säger:

Sååå bra älskar det<33 va? Dålig det här var en av dom bästa bråken jag läst! När kommer nästa?

Postat: -


Emelie säger:

Jag måste bara, jakhfaisdfhaeiawuf, omfg vad bra du är! Svar: Läser för tillfället, "The Fault In Our Stars", och oh my lord den är så bra!!

Postat: - URL/Blogg: http://storytimess.blogg.se


Vicky säger:

OMGGGGGGG SÅ JÄVLA BRA, AWESOME , PERFECT YOU NAME IT😍😍❤️❤️❤️

Postat: -


Sara säger:

Så sjukt bra! Vadå inte bra på att skriva bråk? Jag dog i slutet när Justin ångrade sig lite och sa hennes namn.. Åh vill bar läsa mer!
Jag har precis fastnat för din novell,och den är helt OTROLIG. Du skriver så sjukt bra,skulle man kunna kika/mejla dig,och typ fråga om lite skrivitips och så? Hade verkligen uppskattat att få det av just dig...

Postat: -


Nina säger:

Din första novell du skrev hitar jag inte första kapitlet på utan jag kan bara komma ner till kapitel 4 sen tar det slut. Hur ska jag göra föra att hitta kapitel ett på din förra novell??
Tacksam för svar!
Skriv gärna svar till min mail

Postat: -


em säger:

när kommer nästa kapitel?

Postat: -


Hanna säger:

Kommenterar lite sådär sent hehe.
Finns inte ord för hur mycket jag älskar när du skriver. Din stil att skriva alla detaljer ja i stort sätt allt.

Postat: -


Becca säger:

Om man bortser från att jag sitter i skolan så är mitt liv perfekt nu, efter att jag läste det här kapitlet. Gud så bra skrivet bråket var, så perfekt beskrivet och fantastiskt och underbart och felfritt och bara ännu mer perfekt. Undrar om jag någonsin kommer förstå hur man kan skriva med sån perfektion på varenda kapitel.

Älskar hur du beskriver Arizonas känslor och tankar och hela situationen. Skulle aldrig kunna skriva så fantastiskt bra som du alltid gör❤️

Och sen är det drama drama, och vem älskar inte drama? Iaf så himla bra att jag bara vill dö❤️❤️

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Anonym säger:

Får jag fråga vilken "width" och "height" du använder när du lägger till musiken? :)

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback