Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

10 - Whatever

 
Mina kinder började med ens hetta och genast kände jag mig dum. 
Jag frös fast där jag stod. Mina ögon vidgades och min bröstkorg slutade hävas då den inhalerat luft för ett ögonblick. Jag bet på insidan av kinden innan jag såg bort. 
För varje sekund blev spänningen mellan oss mer spänd. Jag försökte aldrig bryta den med ursäktande ord, han var inte värd det. Innan jag vred på mig lät jag händerna leta sig genom håret. Jag exhalerade ut och började gå.
 Väl vid min sovrumsdörr tvekade jag en aning då jag mindes min laddare. Jag vred på mig återigen innan jag plockade upp min laddare. En glimt av hopp speglades i Justin's tomma ögon. Han såg nästan ångerfull ut. Jag bara skakade på huvudet och lämnade sedan huset.
 
"Seriöst pappa, jag klarar inte det inte längre!"
Min far som stod och bredde smör över sin smörgås såg ut som ett frågetecken då han vred på huvudet.
"Justin!" Nästan skrek jag. 
"Vad är det för fel på honom? Min far såg frågande på mig. Allvaret sved i hans ögon. 
"Det har uppstått...komplikationer mellan oss", jag ryckte mjukt på axlarna. 
"Vad för komplikationer?" Undrar min far medan han stoppar sin smörgås i munnen.  
Jag himlade med ögonen och stampade med foten medan jag försökte få till en lögn som inte var för uppenbar.
 "Han snarkar högt", jag ryckte på axlarna "helt förfärligt." 
 Min far såg på mig med stora ögon. 
"Jag får knappt någon sömn!", gnällde jag och pekade på de blå ringarna under mina ögon.
Han vred en aning på på huvudet. 
"Jag vill ha mitt personliga utrymme tillbaka också!" 
"Arizona, ha lite tålamod", tuggade han med öppen mun, "Justin's rum är nästan klart!"
Jag fnös och stampade ännu en gång i golvet, som ett bortskämt barn som inte fick allt godis den pekat på.
"Både jag och din mor har haft väldigt mycket på jobbet", han drack ur sin mugg och ställde försiktigt tillbaka den. 
Jag ville skrika åt honom, få honom att kasta ut Justin med huvudet före. 
"Herregud, ni förstör mitt liv", stönade jag och drog en hand genom mitt bruna hår. Jag vred sedan på mig och sprang upp för spiraltrappan. Jag kunde höra hur min far pustade ut.
 
Då jag kom upp vred jag på persiennen för att döda det sken som fyllde rummet. 
Huvudet värkte och det var det sista jag behövde var sol. Vinet var inte orsaken till min oslagbara huvudvärk, utan sömnlösheten. 
 
Jag hade hela natten legat och tänkt på vad Justin sagt. Det gjorde ont, det var mycket mer smärtsamt än vad det borde. Jag borde skitit i det. Viftat bort det som en irriterade humla på sommaren, men det var omöjligt. Jag kunde inte ta död på denna humla med en flugsmällare. 
 
Jag slängde mig på sängen och såg upp i taket. Jag drog i det vita örngottet och sköt kudden under mitt huvud. Jag låg fortfarande obekvämt. Jag drog täcket över mina ben. Huvudet värkte och kändes lika tungt som en sjunkande ankare. Jag knep med ögonen. Det blev för varmt, så jag sparkade av mig täcket. Jag vände på kudden och njöt utav den kyliga sidan så länge det varade. Då jag legat obekvämt i drygt en kvart öppnas sovrumsdörren. 
 
Mörkret delade sig då några få solstrålar letar sig in. Jag drog kudden över ansiktet. Jag hörde redan på fotstegen vem som befann sig i rummet. Jag försökte andas tungt och ligga helt stilla, kanske skulle han gå på att jag sov. Han öppnade fönstret, sedan hörde jag gnistan ifrån tändaren då han med tummen rullade över det lilla kugghjulet. Slutligen kunde jag känna cigarettlukten. Jag stack ut näsan för att få lite friskluft. 
"Sover du?" Frågade den neutralt raspiga, maskulina rösten.
Om han förväntade sig ett svar då måste en eller annan skruv suttit löst i hans lilla hjärnkontor. 
Han exhalerade ur näsan, "Jag vet att du är vaken, Arizona." 
Jag drog ännu djupare andetag och försökte denna gången att ligga som förstenad. Jag exhalerade en fejkad snarkning genom näsan.
"Jag menade inte vad jag sa tidigare", jag hörde hur han stängde fönstret.
"Whatever", svarade jag stöddigt. 
Jag tuggade på insidan av min kind då jag hörde hur han kom närmre. 
Sängens fjädring sjönk en aning då han satte sig vid sängkanten. Slutligen utjämnades hans 
vikt då han bestämde sig för att lägga sig alldeles intill mig. Jag flyttade genast in, men då greppade han tag om mina höfter.
 
"I don't bite."
 
“Jag bits inte” muttrade han i närheten av mitt öra. Hans röktdoftande andedräkt värmde min kind. Hans bröst pressades mot min rygg. Hans ben mot mina. Jag bet mig i läppen och kände hur mina kinder hettade. Den här var en av få gången jag någonsin varit så här nära honom. Eller någon utav det motsatta könet.
"Du vet...", han andades ut "jag är ledsen." 
Jag pressade ihop mina läppar till ett smalt sträck. Jag var nu fylld av förväntan medan min mage började fyllas upp med mängder av fjärilar.
"Jo, jag vet."
 
 _______________________________________________________________________________________________________
 
Ett kapitel som är i tid, äntligen! 
Min mormor har flyttat i helgen så fick stress skriva det här korta kapitlet idag! 
 
Q: Vad tycker ni om att Justin är 20 redan? 
A: Lite sorgligt faktiskt, tiden går så fort och nu är han plötsligt vuxen.

Comments
Anonym säger:

Tycker han växer upp så fort, men menar han fyllde nyss 16?! Tiden går för snabbt

Postat: -


Emma! säger:

❤️
Jag tror det beskriver mina känslor.

Postat: -


Lmssy säger:

Jag vet inte varför, men jag blir förälskad i alla dina kapitel! :*

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


ebba säger:

As braaa! Jag vill att det ska komma mer drama mellan justin & arizona:)
Svar: aa tycker också det är lite sorgligt.. han e liksom inte tonåring längre!

Postat: -


fanny säger:

Jätte dunder underbart perfekt! Spelar ingen roll om några är korta, alla kan ju inte vara lika!
Svar: tycker också att det är synd att tiden har gått så fort men jag längtar att se hur han har det om några år när han har varit vuxen ett tag!

Postat: -


Emelie säger:

jätte bra !! :)
svar: tycker som du.. :/

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Sandra säger:

Så bra asså! 💕

Postat: -


Anonym säger:

OMG du är grym

Postat: -


Anonym säger:

Såå bra!! Woop woop längtar till nästa

Postat: -


Biebzters säger:

Helt jävla perfekt 😍

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Anonym säger:

Jätte bra

Postat: -


Anonym säger:

Hur ofta bloggar du? Alltså så man vet på ett ungefär när det kommer nytt inlägg :)

Postat: -


Victoria säger:

Jättebra! :) men hade jag varit Arizona skulle jag sova på soffan ;)

Postat: -


Camilla säger:

As bra, även fast det inte hände så mycket! Såna kapitel behövs ibland :) svar: Han är vuxen....helt otroligt liksom vad tiden går snabbt :')

Postat: -


Ida säger:

Åhh vad bra!
Svar: svär, han var 16 nyss. Sen helt plötsligt så var har 20. Var tog all tid vägen? Poff sa det så försvann den.

Postat: - URL/Blogg: http://Idabergstedt.horseworld.se


Linn säger:

Så bra kapitel <3

Postat: -


Anonym säger:

Åååh sjukt bra kapiteeelll, älskar gulliga Justin hahah

Postat: -


Anonym säger:

Åååh sjukt bra kapiteeelll, älskar gulliga Justin hahah

Postat: -


Amanda säger:

Omg omg!! Älskar det! Vill bara ha mer!

Postat: -


Anonym säger:

I mina ögon är han fortfarande 16 ;)

Postat: -


lollo säger:

Mycket mycket bra!!
Det känns som att han har blivit jätte stor och själv är man lika lite fortfarande typ haha vet inte riktigt hur jag ska förklara!:)

Postat: -


Anonym säger:

Omb sååå gulligt

Postat: -


Anonym säger:

SKIITT BRAAAA!!!! Omggg nästtaa måste kommaaa snaabbtt!❤️❤️❤️👍👍👍😍😍😍😍

Postat: -


Anonym säger:

Såå himla bra!! hoppas nästa kommer snart:)

Postat: -


Thilda säger:

Åhh varje kapitel är så himla bra!! du skriver perfekt.. längtar så mycket till att få läsa nästa!! :) ❤

Postat: -


Anonym säger:

Seriöst!

Postat: -


Anonym säger:

Vääldigt bra! När kommer nästa kapitel??

Postat: -


Becca säger:

Fattar inte hur du kunde stresskriva det här perfekta kapitlet - själv skulle jag aldrig kunnat göra det, men det bevisar bara din gudomliga talang! Kort eller inte kort = Det är ett kapitel från dig och jag skulle vara en stor lögnare om jag sa att de inte gör mig lycklig!
Älskar slutet, herreminge, min mage fylldes med fjärilar precis som Arizonas❤

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


celebnovell säger:

Helt perfekt. varje ord, men mening... Allt.

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback