Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

17 - I'd rather jump than to be here with you

 
Min ilska omvandlades plötsligt till rädsla så jag beslutade mig för att vara tyst då jag jag inte ville trycka på någon av hans knappar. Jag svalde klumpen i min hals och hoppades på att tårarna som steg i mina ögon inte var märkbara. Att möta hans blick var det sista jag ville göra, det var ett tecken på svaghet. Därför valde jag att vika av och istället att fokusera på ett objekt i rummet.
 Då jag längre inte stretade emot kände jag hur hans mycket hårdhänta grepp avtog. Jag var snabb med att dra åt mig mina händer för att se på mina handleder som nu stasat. Hans handavtryck hade formats på min hud, små sår efter hans naglar hade även bildats. Jag såg på honom och jag vet inte vad jag såg i hans blick. Kanske var det ånger. Han öppnade munnen, men valde att inte säga något. "Arizona...", började han. Jag beslutade mig för att gå min väg. 
 
Måsarna flög över det vida havet. Solens strålar reflekterades i vattnet där jag stod på piren som låg alldeles intill mitt hem. Anledningen till att jag just sökt mig till piren var på grund av att jag sökt ro. Den ro jag varje dag gick miste om med två unga män i huset. Det enda stället jag fann trygghet på var självklart denna piren. Alltid när jag var yngre brukade min far och jag gå ut och se på modernatur. Allt han strävade efter vad att jag skulle öppna ögonen för allt det som var vackert, inte sådant som att stirra ned i en mobilskärm. Piren var ett sådant ställe. Det var vårt ställe, men nu hade han arbete upp över öronen och hann inte med att se på sådant här med mig.
 
Jag lutade mig mot räcket för att se konturerna av en människa längre ner på piren. Fort valde jag att piffa till mitt utseende. Jag kunde ju inte se förfärlig ut om det vore någon som kände till mig, som var på väg hitåt. För några minuter funderade jag på att klä av mig och skaffa lite bränna för att sedan inse att det hade sett mycket slampigt ut att ligga i underkläder om någon av mina klasskamrater valde att passera. Efter att det spekulerats på min skola att jag vore en prostituerad, vore den händelsen min dödsdag. Jag fick helt enkelt nöja mig med en bonnebränna. 
Bara några minuter senare såg jag ansiktet på människan jag tidigare sett konturerna av. Det var konstigt att jag var så sen, eftersom det borde varit en självklarhet. 
"Vi måste prata", mumlade Justin lågt då han gick emot mig. Han bar ett par lössittande byxor med en v-ringad, långärmad tröja.
Bara genom att se på mig med de där bruna ögonen, var gårdagens känslor som bortblåsta i vinden, därför fick jag kämpa för att hålla masken, trots att han varit mycket elak. 
 
Vinden blåste genom hans hår, vilket orsakade att det perfekt friserade håret förlorade sin före detta titel. Det blev nu oavsiktligt rufsigt, men även då var han attraktiv där han stod med blåsten innanför tröjan. 
Jag undrade om änglarna grät då de iakttog mig ifrån himlen. Hade Gud spelat mig ett spratt genom att placera denna unge man här? 
Jag var tvungen att svälja dragningskraften jag kände till honom och inse att det inte var rätt. Men hur kunde någonting som kändes så rätt vara så fel? 
"Nej", vägrade jag. "Vi måste ingenting." 
 
Untitled
"No."
"Ari..." 
Justin stegade fram mot mig. 
"Kom inte närmre", skakade jag på huvudet med vetenskapen om vad som skulle ske om han kom mycket närmre. 
Han flinade. "Vad kan du göra åt saken?" 
Bara flinet påminde mig om hur mycket jag ogillade honom. Jag kramade om pirens ände med handflatorna för att känna hur stickorna stack mot min hud. Minnen från gårdagen spelades upp i mitt huvud likt en trasig bandspelare. Smärtan i handlederna återuppstod.
Jag mindes vad jag sagt, hur provocerande jag var och spelat på hans knappar tills han skadat mig. Han var inte bara farlig utan dessutom den sista människan jag ville stå på denna pir med. 
"Jag hoppar hellre än att vara här med dig."
Justin kväde ett skratt för att sedan iaktta mig då jag smidigt satte mig på det smala träracket. 
Jag var inte rädd trots höjden, eftersom min bror och jag tidigare alltid hoppade ned för piren. Vi tävlade ofta om vem som hoppade längst och snyggast, därför visste jag precis hur jag skulle bära mig åt för att inte skada mig. 
Jag log något som liknade ett maliciöst leende, säkrade mina fickor för att sedan kasta min mobil på bryggan. 
"Var inte så barnslig, Arizona." 
Han tog några steg närmre för att hindra mig, men smidigt vred jag på mig för att falla. 
Det gick fort, för en sekund var min kropp omfamnad av vinden för att sedan hamna under havsytan. Jag lättade mina lungor på luft, vilket ledde till att få bubblor letade sig upp mot vattenytan. Medvetet höll jag mig kvar under vattnet för att framkalla en reaktion hos Justin. Mina lungor började slutligen skrika efter luft så jag valde att hämta andan. Under havsytan tog jag mig under piren. Mina kläder kändes tunga i vattnet. Jag höll mig kvar i en av de korslagda brädorna för att sedan även se Justin hamna under havsytan. Vattnet skummade kring honom. 
 
Jag gnuggade mig i ögonen för att försöka förstärka min syn. Det var allt annat än väntat. En tröjlös Justin hämtade andan över vattenytan för att sedan få syn på mig. Han flinade lite medan han långsamt använde sig av armarna för att ta sig mot mig. Med vad som kändes som dreggel rann ned för min mun iakttog jag Justin's muskulösa armar arbeta i vattnet, vilket var en mycket kortvarig process. 
Hans bara överkropp snuddade snart vid min påklädda. Sensuellt omfamnade hans händer mina handleder. 
"Jag vill att du lyssnar", velade han. 
Hans ögon var nu seriösa och en aning ångerfulla. Det fick mig att vara tyst, då jag inte ville utmana ödet. 
"Det var aldrig min avsikt att skada dig", mumlade han medan han sökte ögonkontakt. "Jag antar att jag bara förlorade mitt temperament..."
Det kan man lugnt säga tänkte jag, medan jag avbröt honom genom att försöka lossa på hans grepp, även fast hans tummar smekte det ömma partiet han förut skadat. Jag kände mig obekväm då han styrde över mig.
"Jag är inte klar!" Han drog mig närmre och jag vågade knappt titta, så jag valde att fokusera min blick vid vattnet. 
 
Justin's ansikte krockade med mitt hastigt. Hans läppar var pressade mot mina. Jag vilade min hand emot hans bröst. Hans hjärta slog så hårt att jag kunde känna varenda slag då hans bröst var helt bart. Under de sekunderna kändes det som om jag hade hans hjärta i min hand, som om mina fingrar skakade under hans andning. Justin's läppar var så sensuella mot mina, han kysste mig som om jag vore ömtålig. Mycket försiktigt lade han sina händer på mitt bakhuvud och pressade mig närmre. Jag fick hela tiden arbeta med benen för att hålla mig ovanför vattenytan därför var det ren lättnad då han höll mig. 
"Jag är ledsen," Justin mumlade det vagt i mitt öra, ånger spetsad i hans ord. Jag bara nickade, för stel att säga något annat. Fortfarande var jag besviken på gårdagen, men trots det så ville det inte sluta rycka i mina mungipor. 
 
______________________________________________________________________________________________________
 
SNÄLLA KOMMENTERA!
Som sagt i tidigare inlägg fyra nationella prov på tre dagar är liiiite för mycket. Så är väldigt utmattad, ändå skrev jag som en idiot för er. 
 
Q: Era favoritlåtar? Bortsett från Justin.
A: Mina favoritlåtar.. Hmm, har ganska många. Jag älskar The Weeknd och Drake, rap helt enkelt! Så har supermånga, men en låt jag älskar är Devil May Cry - The Weeknd. Texten är så underbar att träna till.
"It won't be in vain
To swallow all your pain
And learn to love what burns
And gather courage to return to..."
 
Då sväljer man smärtan och älskar hur det bränner istället. 
 

Comments
Anonym säger:

Åh, så fint kapitel! fick nästan fjärilar i magen hihi..

Min favoritlåt måste nog vara Dog days are over med Florence + the machine. Den gick rakt in i hjärtat första gången jag hörde den!

Postat: -


Anonym säger:

*.* älskar ditt skrivande ju!!

Postat: - URL/Blogg: http://mybieberstoriees.blogg.se


Anonym säger:

*.* älskar ditt skrivande ju!!

Postat: - URL/Blogg: http://mybieberstoriees.blogg.se


Marielle säger:

Så bra! Men fan Emma. Jag vill ha sex, sex & sex scener. 😂😂😂 ❤️❤️❤️

Postat: - URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se


Anonym säger:

Så bra!!

Postat: -


sara säger:

OMG! Du skriver varje kapitel med en perfektion! Förstår att det är mycket med nationella nu,stressa inte för att få fram fler kapitel vi stannar kvar här iallafall<3 Tack för det grymma kapitlet

Postat: - URL/Blogg: http://mylifeascelebrity.blogg.se


malin rosberg säger:

OMG GIVE US MORE KISSY KISSY BETWEEN JUSTIN AND ARI PLS

Postat: -


amanda säger:

Super fint collage, älskar färgerna. Och gillade verkligen kapitlet. Tycker om att han jagar henne lite grann. Samtidigt som det är så kul att hon leker svår fast han typ vet att hon inte är svår. Super bra jobbat. Taggar till nästa :D<3

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Biebzters säger:

Åh allt är perfekt <3
Say Something, är ju den perfekta låten..<3

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Camilla säger:

Det där var verkligen perfekt *-*

Postat: -


Emma! säger:

Åh, älska älska älska älska älska älska älskar.

Usch, tack så mycket för det här kapitlet! Förstår att du har det mycket i skolan, vi hade för tre veckor sen sju prov, för två veckor sedan hade vi fem prov, en vecka sen 3 prov och nu fem prov. Åååh, älska skolan, right?

Postat: - URL/Blogg: http://emazs.blogg.se


Becca säger:

Jag vet inte vad jag ska skriva för jag är helt.. WOW, typ. Blir helt ordlöst efter att jag läst ett kapitel som du har skrivit. Det är som magi. Eller efter slutet på en amazing film, då man inte vet hur man ska reagera. Så känns det nu ungefär.

Du är så otroligt duktig på att skriva att det knappt går att tro. Sättet du uttrycker dig på är så himla grymt och perfekt. Det är så himla lätt att leva sig in i det man läser och se det som händer i berättelsen framför sig. Och sen är collagen alltid alltid alltid så himla fina❤️❤️

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Anonym säger:

Adfjgkl du gör mig galen!! Fattar inte hur man kan skriva så bra! Du förtjänar tusentals med kommentarer och så mycket mer!!!!

Postat: -


Sanna bastin säger:

Mina favorit låtar är Let it go-demi lovato och Story of my life-One Direction! 😄😄

Postat: - URL/Blogg: http://sannabastin.blogg.se


Anonym säger:

Ååååååhhh sjukt braa *.*

Postat: -


Anonym säger:

Så jävla bra!!<3

Postat: -


Fanny säger:

Ååå älskar det och älskar Justin och Arizona och ja allt!börjar typ fangirla när jag ser att du har lagt ut ett kapitel!!

Postat: -


Ida säger:

Oh my god. Såååå bra !!!
Svar : jag som tänkte svara be alright, men det fick jag tydligen inte. Nej men en hel jävla massa låtar typ dark horse - katty perry, so cold - nikisha reyes, skyscraper - demi lovato och how to be a heartbreaker - marina and the diamonds.

Postat: - URL/Blogg: http://IdaBergstedt.horseworld.se


M.M säger:

Jag vet vad du menar, inte för att jag går i nian, men åttan är förjävligt.. Gick in i väggen för en vecka sen.. Men iallafall jätte bra kapitel älskar det :)
Svar: jag är döö kär i Akon ft Micheal Hild my hand och Tupac Dear mama 😍😍😍😍👌 älskar dom ❤

Postat: -


Anonym säger:

Kom igen nu.. SEX =)

Postat: -


Wilma säger:

Oj så bra du är på skriva

Postat: -


Linn säger:

Älskar det!

Postat: -


Tyra säger:

Perfektion

Postat: -


nellie säger:

OMG såå bra

Postat: -


Sofia säger:

Håller med anonym, SEX JAG VILL HA SEX

Postat: -


tova säger:

Jätte bra❤️❤️

Postat: -


frida säger:

Älskar det

Postat: -


Anonym säger:

Sjukt bra

Postat: -


Tilda säger:

OMG! I love it!!!! ♥♥♥♥

Postat: -


Jessica säger:

Åååh så bra älskar det

Postat: -


Marielle säger:

ÅÅÅÅÅHHHHH, så sjukt bra! :)

Postat: - URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se


Marielle säger:

Usch, så jävla bra! :)

Postat: - URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se


Marielle säger:

Du skriver så jävla bra! Kanon tjejen! 😂

Postat: - URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se


Anonym säger:

Antar att jag är skyldig dig detta! :P SÅ JÄVLA BRA!!

Postat: -


Marie säger:

Det är helt underbara kapitel! ❤️❤️❤️

Postat: -


Anonym säger:

Helt galet bra

Postat: -


Timotej säger:

Å herregud så bra

Postat: -


Sara säger:

Mycket bra

Postat: -


Fridolin76 säger:

Fan girlar som fan

Postat: -


azym säger:

Sååå söta är dom

Postat: -


Celebnovell säger:

Helt klockren kapitel Emma.

Harmonin som spred sig runt omkring en gjorde en andlös. Jag kunde befinna mig på det mest befolknings rikaste plats nu med massor av spring och prat runt mig, men ändå så skulle lugnet från ditt kapitel avspegla sig.

En av mina favoritkapitel. ♥♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback