Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

9 - Just entertainment

 
"Du ser mig alltså?" Återigen kände jag obehag. Jag såg mig om, inte en skymt av Justin. 
"Jag undrar hur du ser ut utan dem", jag hörde hur han pressade en cigarett mot sina läppar och inhalerade, vilket jag befann som attraktivt. 
"Antar att du aldrig får veta."
"Var inte så säker, babe", jag tog ett djupt andetag innan klickade på avsluta samtal, mycket medveten om att jag inte skulle få ut något nödvändigt av honom. 
Med mobiltelefonen som sysselsättning hade jag inte märkt att jag bara var några meter ifrån Taylor's hus. Jag sprang de sista metrarna innan jag med hjälp av lejonhuvudet i järn knackade på trädörren. Genom den tjocka betongen hördes fotsteg. Jag hörde hur Taylor låste upp de antal järnkedjorna som satt fast hankade i dörren. Då hon slutligen fått upp dörren slog hon händerna i luften och inväntade en kram. 
"Tjejtid!" Ropade hon mycket exalterat och även jag tog ton. 
 
I Taylor's otroligt bekväma dubbelsäng låg jag och nynnade till låten. Jag såg mig om. De ljusa väggarna och det dunkla trägolvet påminde om ett utställningsrum. Jag sträckte mig efter mitt vinglas.
"Gissa vad jag hörde med mina egna öron?" Taylor betonade de sista orden i meningen medan hon strök den militärgröna penseln över ringfingernageln. Hon sög en aning på sin underläpp och skakade håret ur ansiktet. 
"Jag vet inte", jag ryckte ovetande på axlarna och flinade lite.
"Madeline på toan!" Hon ryckte till i en äcklad grimas medan Nathalie förde fingrarna mot sin strupe för att imitera kräkning, "hon stönade som om det inte fanns något imorgon. Inte konstigt om jag kommer drömma mardrömmar i en vecka", avslutade Taylor. 
 
Jag satte vinet i halsen på grund av den plötsliga händelse Taylor uttalade sig om. Jag hostade rejält i tron om att jag snart skulle hosta upp mina lungor. Som ett frågetecken rullade jag över på rygg och försökte att se så lite fördomsfull ut som möjligt. 
 
Vad jag insett då jag länge skådat Madeline var att varenda kille klädde av henne med blicken. De fuktade sina läppar med hjälp av tungan medan ögonen glittrade, de påminde nästan om tecknat då killar snubblar över sina tungor. 
"Alla vet att hon har sex på toan", instämde Nathalie och drack ur sitt vinglas som vi smugglat in.
"Är du säker på att det var hon?" Frågade jag oskyldigt.
"Ja, jag såg den där supertrashiga skinnjackan som hon alltid har på sig" sade Taylor och gjorde en gest mot Nathalie's skinnjackan medan hon viftade med händerna för att lufttorka sina naglar "sorry Nat."
"Jag var tvungen att specialbeställa den!" Grymtade Nathalie och gjorde en aggressiv gest med sina knutna nävar.
 
"Everyone knows she has sex in the bathroom."
 
Ett vagt skratt bubblade upp genom min strupe.
"Sorry, men hon gjorde den trashy", skrattade Taylor medlidsamt.
Nathalie ryckte på axlarna innan hon ställde följande fråga: Apropå svettigt sex! Hur är det med Justin och dig?" Undrade hon och hävde ögonbrynen uppmanade.
"Han är ungefär min styvbror, jag kan inte tänka på honom på det sättet", ljög jag. 
"Inte genom blod", lade Taylor till och drack ur vinglaset som stod placerat på hennes sängbord.
 
Det knackade vagt på dörren, vilket ledde till att Taylor slängde sig på mage med vinflaskan i högsta hugg och ställde den under sängen. Taylors mor stack huvudet genom dörren och Tay själv klistrade på ett charmigt och övertygande leende.
"Pappa ska upp tidigt, se till att hålla ner ljudnivån tjejer."
Vi alla nickade vänligt.
"Sov gott, tjejer."
Nathalie som låg på Taylor's ljusa pälsmatta reste sig och sänkte volymen.
 
Tiden passerade sedan fort med meningslösa konversationer och dramatiska imitationer av kändisar. Jag sträckte mig efter mobilen och ser att endast tio procent återstår. Jag slängde mig på knä och letade efter laddaren i väskan. Utan att hitta laddaren. 
"Tay, jag glömde min laddare", suckade jag och drog ut alla kläder ur min väska. 
Jag var mycket medveten om att deras laddare var äldre än min, då jag hade en nyare modell med smalare laddningsutag. 
"Men spring hem och hämta den?" Ryckte Taylor på axlarna, förmodligen mycket medveten om hur mycket jag hatade att vara okontaktbar.
Det fanns två orsaker till att jag hatade att vara okontaktbar. Ett, min mor hatade det. Två, jag kunde inte leva två sekunder utan min mobil. 
"Är det okej?" Frågade jag osäkert.
"Ja, spring!" Uppmanande Taylor med ett leende på läpparna. Jag reste mig och slängde på mig jackan medan jag nickade lyckligt. 
"Fast spring tyst!" 
Jag bara nickade och öppnade Taylor's sovrumsdörr och sprang ned för den breda trappan och sedan ut. 
 
En kall sommarvind smekte mitt ansikte då jag klev ut på gatan. En lätt rysning spred sig i min kropp. Jag drog min tunna jacka intill mig. Det enda hörbara ljud var det klickande ljudet av mina fotsteg som slog emot den nylagda asfalten och ljudet av vågor, som delvis var lugnande. Tay bodde inte långt ifrån mig men det hindrade mig inte från att känna mig illa till mods. Det var mörkt ute trots att det snart var morgon. Några kvistar gnisslade obehagligt i vinden.
 
Jag fortsatte att gå ned för den folktomma gatan. Jag ignorerande den obehagliga känslan i magen. Just nu ville jag inget hellre än att hitta en inte lika folktom gata. Jag rundade ett hörn och såg ut över alla hus, de var alla gigantiska. Genom att bara se på de dyra bilarna som stod parkerade utanför eller i garaget och på de välskötta trädgårdarna kunde man räkna ut att det var en rik stadsdel.
 
Jag omfamnade mig själv i ett hjälplöst försök att värma mig. Slutligen kom jag fram till ännu ett hörn. Jag suckade glatt vid åsynen av mitt eget hem. Jag kände mig lite bättre till mods.
 Bara några minuter senare låste jag upp ytterdörren och smyger uppför trappen med min mobil som lyse. Då den sista procenten var förbrukad suckade jag. Jag kände mig fram den sista biten. Slutligen fann jag dörren. 
Då jag tar ett steg in i rummet står en mörkhårig tjej så gott som naken i centret av rummet. Den vaga belysningen avslöjade inte mycket mer än så. 
"Vem fan är du?"
Den okända och även halvnakna tjejen drog på munnen medan hon drog upp sin kjol såg hon på Justin som låg sovandes i sin säng. Hon täckte sin mun och fnissade lite då hon mötte min blick. Då hon med jackan över axlarna var på väg ut ur mitt rum såg jag hennes violetta spetsbehå på golvet. Jag böjde mig ned och tog tag i ett utav axelbanden.
"Din behå!"Morrade jag och kastade den på henne. 
"Tack", sade den okände med mycket feminin röst. I hopp om att vara attraherande blinkade hon innan hon lämnade rummet. 
 
Då jag lämnats ensam med Justin fick jag hindra mig själv från att kväva honom med en av mina kuddar. Det fanns inte en enda bra ursäkt till att ta hem ett ligg och ha sex med henne i mitt rum. Vem trodde han att han var? 
Istället för att kväva honom med en kudde kastade jag en. 
 
Mentalt förberedde jag mig för vad som var på väg att gå ner mellan oss. Jag pressade tänderna samman. Han ryckte till då kudden träffade. 
"Är du helt dum i huvudet?" Morrade jag åt honom då det ryckte i hans ögonlock.
"Jag är borta i knappt 12 timmar och du släpar hem en hora!" 
Justin fuktade underläppen och bet lite lekfullt i den innan han reste sig. Jag såg bort medan han drog upp sina boxers. Jag grymtade högt. 
"Vad jag gör har inte du med att göra", svarade han lågmält, sittandes på sängkanten. 
 
Jag nästan flämtade som mina ögon funnit Justin's mörka, tomma ögon.
Jag fnös högt, vilket fick Justins ögon att svartna. Hans läppar nålades ned i en tunn linje.Han exhalerade ur näsan.
"Vadå är du avundsjuk eller?" Hans vanligtvis raspiga röst var nu en aning aggressiv. 
Jag vägrade ge mig trots hans hårda ton, jag höll min egen attityd. Jag skakade på huvudet. 
"Nej."
"Bra", fnös han "för du är bara underhållning" spottade han ilsket. 
 
Mina kinder började med ens hetta och genast kände jag mig dum. 
Jag frös fast där jag stod. Mina ögon vidgades och min bröstkorg slutade hävas då den inhalerat luft för ett ögonblick. Jag bet på insidan av kinden innan jag såg bort. 
För varje sekund blev spänningen mellan oss mer spänd. Jag försökte aldrig bryta den med ursäktande ord, han var inte värd det. Innan jag vred på mig lät jag händerna leta sig genom håret. Jag exhalerade ut och började gå.
 
Väl vid min sovrumsdörr tvekade jag en aning då jag mindes min laddare. Jag vred på mig återigen innan jag plockade upp min laddare. En glimt av hopp speglades i Justin's tomma ögon. Han såg nästan ångerfull ut. Jag bara skakade på huvudet och lämnade sedan huset.
 
_________________________________________________________________________________________________
 
Lite längre kapitel! Kommentera för tidigare kapitel :)
Vad tyckte ni om Justin's beteende? 
Q: Vem shippar ni Justin med?
A: Ingen riktigt just nu i alla fall. Så länge han är lycklig så är inte det mitt ställe att döma! 
 
Special fråga till er bloggare! 
Q: Vad tycker ni är jobbigasta att skriva? 
A: Dialoger och tankar, det är det värst och det jag är sämst på :)

Comments
Lmssy säger:

Såå bra gumman! Längtar till nästa! :*

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Anonym säger:

Du gör mig kär <33

Postat: -


Biebzters säger:

Åh helt perfekt juu!

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


ylva säger:

Bra!

Postat: -


justindrewnovell säger:

Jätte bra!!!!! :) :D älskar det! Du är grym ska du veta!!

Postat: - URL/Blogg: http://justindrewnovell.blogg.se


Anonym säger:

Shippar Justin med miley :) De

Postat: -


Anonym säger:

OMG 😍 älskar att justin är hård men att han i slutändan ångrar det. Fan va jag älskar din blogg! Jag driver inte du är seriöst helt awsome på att skriva 🙊

Postat: -


Anonym säger:

När han biter sin läpp 😍 😛 omg kan se det framför mig gah😅😍😍

Postat: -


Anonym säger:

Sjuktsjuktsjuuukt bra

Postat: -


Camilla säger:

Varför berättar hon inte för hennes föräldrar!? Han är ju där för att bli en bättre människa eller nått blir så irreterad på det...as bra iallafall, du skriver och förklara perfekt!

Postat: -


Alva säger:

Ohhh såååååå bra! Älskar din novel!
1. Jag bryr mig inte riktigt om vem han skulle bli tillsammans med, så länge han är lycklig. Men jag måste säga att han och Barbara Palvin skulle vara så söta
2. Jag tycker också att dom är svårast att skriva

Postat: -


therese säger:

Åhh längtar redan till nästa kapitel! :)

Postat: -


caroline säger:

Den bästa bloggen jag läser definitivt:)

Postat: -


lollo säger:

Jag hoppas dom löser det snart, kapitlet var super bra!:))

Postat: -


Anonym säger:

Skit bra👌

Postat: -


Anonym säger:

Omggggg skiitt braaaaa!!!!!❤️❤️❤️

Postat: -


Anonym säger:

Jätte bra!

Postat: -


Anonym säger:

Mer :)

Postat: -


Tilde säger:

Omg!! Love it!<3 du är så bra på att skriva:))

Postat: -


Emelie säger:

sjukt bra !!! :)))

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Emma säger:

Jätte bra att det var ett längre kapitel även fast det tog lite längre tid :)

Postat: -


Louise säger:

Jätte bra!

Jag vet inte om du gjorde det medvetet eller inte men du kopierade händelsen med jackan från filmen LOL (Fast där är det en väska) och det är inte lika kul och läsa när man ser att du kopierat.

Och nu vet man att troligtvis kommer Nat ha sex med ngn..

Postat: -


Anonym säger:

Bra kapitel

Postat: -


Victoria säger:

Super kapitel! Jag har svårast att skriva i mitten av en text :) men slutet och början är alltid lätta

Postat: -


Becca säger:

Så underbart, fantasktiskt bra att jag inte kan låta bli att bli avundsjuk på din sagolika talang. Gosh, älskar varenda en av dina kapitel. Älskar varje mening, varje ord, och även varje collage. Allt är ren perfektion❤

A: Tycker det är svårast att få ner ett kapitel när man har exakt hur det ska vara i huvudet. Liksom man har en hel bild i huvudet, men sen när man sätter sig ner och skriver är det helt blank.
Tycker att du får ner dialogerna och tankarna jättebra, trots att du tycker att det är svårt.

Såg att du frågade på min förra kommentar hur gammal jag är, så jag kan svara på den nu. Jag är 99:a, så jag ska fylla 15 i år ^^❤

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Malin säger:

Så himla bra kapitel och duktig du är på att skriva! Jag hoppas verkligen att nästa kapitel kommer snart och jag måste även säga att du sätter ribban ganska hög för andra noveller för att du är så duktig! :)

Postat: -


Celebnovell säger:

Alltid lika bra! Ingen av dina kapitel kan någonsin vara tråkig med andra ord. ♥

1. Har samma åsikt som dig, men samtidigt vill jag inte att han ska gå efter tjejer som Chantel...
2.Mer intima scener är jobbiga, man vet inte hur man ska gå till väga för att inte ge för många detaljer men samtidigt inte få det tråkigt.

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


Mybiebslovestorys säger:

Bra skrivet :)
Svar: samma som dig.
Skulle vilja ha länkbyte? :)

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback