Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

3- Prove it

 
 
En timme senare stod Justin's säng intryckt i mitt rum. Jag låg och stirrade in i väggen bara för att undvika honom så gott jag kunde. Han hade tagit mitt personliga utrymme ifrån mig och jag kunde inte finna en enda anledning till att prata med honom. Han fnös hånfullt och bröt tystnaden som lagt sig som ett is täcke över rummet. 
"Är du rädd för mig?" 
"Nej, vad får dig att tro det?", svarade jag och var en aning skakig på rösten. Jag vred på mig och såg på honom. Hur han med helt bar överkroppen i sin säng och betraktade mig från topp till tå. Jag brände mig nästan vid hans retfulla leende. Då han granskat mig vandrade hans blick upp och mötte min blick.
."Jag tvivlar på att du sover med så mycket kläder i vanliga fall. "
 
Arizona's perspektiv
 Kylan smög på tå genom det halvöppnade fönstret. Ljudet av vågor som underkastade sig sand trängde in genom min öronmussla och även måsarna flög över det vida havet vid den här tiden. Jag vred på mig då jag hörde fotsteg.
Även fast Justin nu var min rumskamrat kan jag inte påstå att vi kände varandra. Jag undvek honom så gott som möjligt på grund av vår regel. Regeln som sade att jag inte under några omständigheter fick ha en relation med de boende. Det gällde även Jason. Orsaken till att vi hade regeln var på grund av att vi skulle se alla boende som familj, vilket betydde att de boende skulle bli behandlade som syskon.
 
Då jag vred på huvudet stod Justin fullständigt påklädd. Han bar en snäv mörk t-shirt och över det hade han en skinnjacka i samma nyans. Han bar inte keps. Hans hår var attraktivt ruffsigt. Men så trött som jag var lät jag honom kliva ut genom fönstret utan att så mycket, som att blinka. 
 
Tumblr
 
Den icke milda havsvinden slog kraftigt igen fönstret, vilket orsakade vibrationer i den oerhört stabila väggen. Jag satte mig upp i en ryckning. Skräckslaget såg jag mig omkring och genast blev jag mer medveten om de ljud jag själv åstadkom. Hur sängens fjädring pyste ut då jag reste mig upp sömndrucket ur sängen och gick långsamt fram till fönstret för att greppa tag om det silverfärgade handtaget för att sedan stänga ute kylan.
Då jag tar min blick ifrån handtaget försöker jag se ut genom fönstret, men mörkret återspeglade mitt ansikte i den tunna glasskivan. Jag iakttar mig själv i glasskivan och inser att jag fortfarande bär både smink och kläder. För trött för att göra något annat vänder jag mig om och går mot badrummet.
 
Jag lutade mig fram och tog upp tandkrämen som låg på det vita men fläckfria handfatet. Jag pressade ut tandkräm på den rosa borsten. Sedan började jag borta tänderna och såg på mig själv i den lilla spegeln. Jag mindes nu hur jag somnat då jag pluggat till fysikprovet. Jag hatade både ämnet och läraren som var helt omedveten om att han stod som dagens skämt vid katedern. Ofta stod han och talade om saker som inte till hörde ämnet, saker som hans liv och åsikter om ett och annat som ingen brydde sig om. 
 
Jag spottade ut tandkrämen, sköljde av den tunna borsten under vattenstrålen genom en smekning med tummen över de små stråna som skiftat i rosa och vitt. 
Långsamt återvände jag till mitt rum och slängde av mig kläderna. Även fysikboken som låg på min säng fick också en ny placering på golvet. Sedan kröp jag ner i sängen, grabbade tag i mobilen och släckte lampan vid sängbordet. Då jag stängt av den blev allt genast mörk, sådär mörkt så att du knappt kan se din hand även fast du håller den en centimeter ifrån ditt ansikte. Jag kände hur ensamheten strömmade genom mina ådror. 
Även fast det var sent ringde jag Taylor. Efter några signaler svarade hon. 
"Ari, du vet att jag behöver min skönhetssömn", gäspade hon.
"Ja.. Allts.."
"Bäst för dig att det är något viktigt! För annars kommer jag vakna upp och se ut som min mormors döda kropp", sade hon och jag fann inte en gnutta sarkasm i hennes röst.
"Din mormor är inte död, Tay."
"Jag vet", sade hon lite nedstämt "men berätta nu!"
"Jag kan inte sova."
"Seriöst du ringer mig typ..", hon stannade upp i mitten utav sin mening , hennes röst blev även avlägsen antagligen för att se vad klockan var, "3 på natten för att berätta att du inte kan sova", sedan hördes hon tydligt igen.
"Jag vet, förlåt." 
"Jag har faktiskt prov imorgon", jag hörde leendet i hennes röst.
"Vadå? Har du pluggat?" 
"Vad tror du om mig, kvinna?" Vi båda skrattade lite och sedan återgick det till tystnad. En vag snarkning hördes i luren.
"Tay, sover du?"
"Va? Nä. Godnatt, babygirl", jag hörde hur hon vaknade till och tog sedan ett djupt andetag. 
"Godnatt Tay."
 
Då natten är på väg mot sitt slut hörde jag en knackning. Jag viftade lätt bort den. Men efter ett antal knackningar förstod jag att det inte var en gren eller något annat jag föreställt mig till en början. Jag vred på mig och såg Justin utanför fönstret. Jag mindes då hur han smugit ut då jag halvsov och reste mig genast upp och öppnade. Kylan smög in med Justin, vilket framkallade gåshud hos mig.
"Vad håller du på med?", sade jag irriterat och stängde dörren då han tagit sig ned för fönsterbrädan.
"Någon är glad att se mig", sade han utan att röra en min, han bara såg på mig.
 
Det var inte förrän han bara var en meter i från mig som jag kände lukten av alkohol. Han började gå mot mig men han bröt inte ögonkontakten. Jag tog några steg ifrån honom då han var nära, men slutligen fanns det inte fler steg att ta. 
Han pressade lätt in mig i väggen. Han hade placerat båda sina händer bara några centimeter från mitt huvud, som stöd för att inte falla rakt in i min famn. Hans näsa krockade nästan med min. Jag kände lukten av hans alkohol och tobak.
Utan att ens uttala ett ord tog han min haka mellan tummen och pekfingret och tvingade mig se honom i ögonen
"Du ska inte berätta för dina föräldrar", sade han då han iakttog mig, han utstrålade en sån självsäkerhet även fast han hade alkohol i blodet.
Med grepp om min haka tvingade han mig att nicka. 
Ett leende beredde ut sig i hans ansikte och jag ryckte mig genast ur hans grepp. 
"Du är så oskuldsfull att det är sött", sade han mycket lågmält och mycket mjukt. 
Även fast lukten av alkohol skrämde mig målade jag på den hårda sidan utav mig.
"Jag kanske har knullat halva stan, vad vet du om det?", sade jag sansat och mycket medveten om att jag inte kunde höja rösten med tanke på att mina föräldrar och min bror sov.
 
Jag släppte Justin med blicken och såg på den lilla klockan som stod placerad på sängbordet. 05.00. Jag tog ett djupt andetag.
"Bevisa det."
Han smekte mig över håret och lindade sedan en hårlock kring sitt finger. 
Jag ryckte mig ur hans beröring och han verkade inte alls stött.
"Godnatt, Justin." 
Han flinade lite innan han vände sig om, "godnatt babe."

_________________________________________________________________________________________________ 

Don't blame me för stavfel eller så, för jag är sjuk. Och collaget vet jag inte vad det ens ska föreställa? Jag är trött så det är säkert super många fel. Kapitlet sög också, det hände typ ingenting så himla missnöjd, kommentera, puss ♥
 
 Åh sötnos!
Jag uppskattar verkligen att du tycker om det! Jag fangirlar alltid när jag får så underbara kommentarer! Tusen tack! 
Svar : Idag ♥
 

Comments
Anonym säger:

Såå bra!! Längtar tills nästa!

Postat: -


jessica säger:

Asså åh sjukt bra kapitel!!! Love it
Bäst e du! Krya på dig <3

Postat: -


Justinsdrew säger:

Blir nästan arg när du säger att det är dåligt;) älskar det babe

Postat: -


Lmssy säger:

Babe! Jag blir helt till mig, även fast jag redan har läst detta kapitel innan så är de jämt lika bra!

Krya Sötis! Hoppas du blir frisk snart :*

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Anonym säger:

SHIT JAG LÄNGTAR TILL NÄSTA!!

Postat: -


Camilla säger:

Det är perfekt, nästan ett bättre kapitel än när du är frisk :S nej men det var jätte bra!

Postat: -


amanda säger:

Åh så himla bra! Det gör inget alls att du är sjuk, du skriver jätte bra ändå :D Längtar till nästa!

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Anonym säger:

Krya på DIGGG!! Shiiiit va bra det var!!! Längtar så mycket till nästa!!

Postat: -


Emelie säger:

åhh jätte bra ! :))

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Anonym säger:

Åh sååå bra

Postat: -


Thilda säger:

Kapitlet sög verkligen inte!! det var lika perfekt som dom andra! <3. längtar till nästa.
btw Krya på dig :)

Postat: -


Arianna säger:

😍😍👌

Postat: -


Anonym säger:

Ååhh herregud va braaa

Postat: -


Biebstoory säger:

Vad ska man säga? Perfekt är ordet jag söker, fast knappt de kan beskriva hur grymt du skriver! 😍😍❤️👌
Älskar denna sortens Justin. Kan verkligen se dom framför mig. Åhh vad man vill ha en badboy Justin 😍
Btw, hoppas du mår bättre snart babe 😘❤️

Postat: - URL/Blogg: http://biebstoory.blogg.se


Emilia säger:

Perfekt!

Postat: -


Celebnovell säger:

Händelselöst kanske lite men sådana kapitel behövs. Men grejen är att du kan bara skriva 5 meningar och det skulle fortfarande inte vara dåligt. ♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


Victoria säger:

Krya på dig! Jag tycker kapitlet var jättebra och hittade inga stavfel :) Men är Jason oxå typ "adoptivbror"? ☆☆

Svar: Nej, Jason är hennes tvilling 😘❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Becca säger:

Hur kan du vara missnöjd, kapitlet var ju ren perfektion. Du är en drottning på att skriva, no kidding. Första gången jag klickade mig in här och började läsa på ATMFH fastnade jag. Du skriver med sån perfektion att vem som helst blir avundsjuk. Inte ett enda kapitel blir tråkigt, snarare motsatsen, även fast det inte händer så mycket. Du skriver ren perfektion, och collaget ska vi inte tala om - perfekt är bara ett litet ord, som inte räcker för något som är så mycket mer än det. Och sen Arizonas kommentar:
“Jag kanske har knullat halva stan, vad vet du om det?”
Klockren♡

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Sofie säger:

Skitbra! Tycker att du har en jättebra story och novellen kommer bli jättebra om du ser till att hålla dig till den rakt igenom, för du skriver jättebra!

Postat: - URL/Blogg: http://sofiejansson.blogg.se


Anonym säger:

Bäst

Postat: -


Anonym säger:

Oooooh lite intimt

Postat: -


Anonym säger:

Love it

Postat: -


Anonym säger:

Jättebra! kolla även in på min blogg :)

Postat: - URL/Blogg: http://justindrewbieberstoorys.blogg.se


Anonym säger:

Jättebra! kolla även in på min blogg :)

Postat: - URL/Blogg: http://justindrewbieberstoorys.blogg.se


Maja säger:

Superduper! Hoppas du blir frisk snart!<3

Postat: -


Julia säger:

Alltså ditt språk är oslagbart. Du borde skriva en riktig bok. Du är helt sjukt duktig!
Jag älskade Arizonas och Taylors lilla random samtal mitt i natten. Typiskt mig faktiskt, att ringa och väcka folk när jag inte kan sova, men också typiskt mig att direkt lägga på när någon ringer och väcker mig.
Justin är ju inte lite jobbig. Kommer hem och väcker henne när hon sover efter att ha varit ute fast han inte fick och ändå är det han som tror att han bestämmer över henne, jättesjälvsäker precis som Arizona tyckte att han såg ut. Älskar det ändå. Önskar verkligen att jag kunde få till en Justin lika nice som den här. Jag ÄLSKADE också Arizonas svar när Justin äntligen blivit lite gullig med henne. Hon hade ju rätt, vad vet Justin om ifall hon har knullat halva stan eller inte. Vare sig han tror på Ari eller inte tror jag att den repliken gjorde honom lite intresserad.
Alla kapitel hittills har varit så klockrent perfekta och jag ser så sjukt mycket fram emot att få fortsätta läsa för att se vad som händer mellan dem, hur det kommer fortsätta bråka och hur de kommer börja lära känna varandra. Jag vill så sjukt gärna veta vad Justin har gjort som fått honom att hamna hemma hos Ari.
Och som jag sagt två gånger, tre med den här, så hoppas jag verkligen att allt löser sig för dig, eftersom att du absolut inte förtjänar att må dåligt. Jag kommer att fortsätta läsa och såklart finnas för dig och stötta dig om du vill/behöver, hur ofta eller sällan du än uppdaterar bloggen eller bloggar över huvud taget!

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback