Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

20 - Make me feel special tonight?

Skriver här uppe för att ingen ska missa detta. Jag vet att detta är en känslosam dag för vissa beliebers, eftersom konserten var för ett år sedan. Justin landade i Sverige för precis ett år sedan, åh mitt hjärta. Jag vet att jag inte är någonslags helare, men som plåster på såren. Det är det fetaste mellankapitlet ever, men jag hoppas att ni gillar det.
 
 
Då jag såg på honom insåg jag att hans före detta flin var som bortblåst med vinden. Han såg ut att vara i underläge. För att slippa att känna medlidande vände jag på mig och lösgjorde mig ur hans grepp och lämnade honom som förfrusen. Jag kände hur hans blick brände i ryggen då jag klev över tröskeln. För en sekund undrade jag vad som pågick i hans huvud, skulle han bli förbannad?
En röst i mitt huvud gnydde något om att jag inte borde spelat honom på det viset då jag visste vad han var kapabel till, men då jag ignorerade den kunde jag  ändå inte låta bli att känna mig otroligt bra och en aning överlägsen.
"Sucker."
 
"Herregud! Vad har jag gett mig in på?", stönade jag medan jag gjorde ännu en situp.
"Hur tror du Snooki gick ned? Genom att sitta på rumpan i soffan?"
Taylor bar mycket moderna träningskläder till skillnad från mig. Hennes svarta träningstights framhävde hennes lår utmärkt och den neonrosa toppen passade utmärkt till hennes nikeskor.
"19", räknade hon. "20."
Genast lade jag mig ned för att vila. "Du är hemsk, vet du det?"
Mycket smickrad log hon. "Nu går vi vidare till maskinerna."
"Du skojar?"
"Nepp." Hon böjde sig fram för att greppa tag om min svettiga hand. "Upp och stå, latmask."
Efter att ha varit på skolans gym i flera timmar var mina ben ganska instabila. Musklerna skakade då jag försökte ta mig framåt. Händerna skakade av låg blodsockerhalt.
 
Lokalen var gigantisk, vilket jag aldrig lagt märke till eftersom jag inte sett det ur den här synvikeln. Rummet var omfamnat av en beige lugnande nyans. Golvet var utnött trä. Istället för lampor, hade de solen som ljuskälla, så byggnaden var omringad av stora rektangelformade glasfönster. Det spelades musik i ett högt temop, som skrämde mig en aning. En metalltrappa som ledde till andra våningen befann sig till höger om mig.Jag torkade svett ur pannan för att sedan se på de muskulösa killarna som lyfte tyngder.
"Jag förstår varför du spenderar mycket tid här", flinade jag medan Taylor satte sig i benpressen.
"Kanske därför jag inte skulle avsky ditt sällskap", flåsade hon medan hon sträckte ut benen.
Taylor var muskulös, det syntes inte på henne annat än på magen och utsidan av hennes lår. Men just hon klär i den typen av kroppsbyggnad. Hennes kinder blossade upp av ansträning.
 
Jag vred på huvudet för att stirra mig blind på en kille med bar överkropp. Jag undrade hur Taylor vågade svettas ihop med alla dessa otroligt snygga människor.
"Din tur", mumlade Taylor.
Jag som var mycket utmattad tog ett djupt andetag innan jag satte mig i benpressen och lät mina icke existerande musklerna arbeta. Jag spände blicken i Taylor som var rena odjuret som personligtränare. Hon drog på läpparna medan hon såg på mig.
"Drama queen, du har på den lägsta tyngden", skrattade hon medan mitt ansikte ändrade färg.
"Du är hemsk", upprepade jag mig." Så hemsk."
Jag reste mig ur benpressen och Taylor smackade till min rumpa. "Goda nyheter, du är klar för dagen."
Jag var i behov av den nyheten sedan en lång tid. Medan jag gjorde korstecknet från axlar till navel tackade jag gud. Taylor bara skrattade och gav mig en lätt knuff.
Vid utgången av gymmet fanns en vattenautomat. Jag lutade mig mot den kalla plåten medan Taylor tryckte ned två mynt. Två vattenflaskor kom ut rullandes och hon räckte den ena till mig.
"Tackar", mumlade jag medan jag hastigt skruvade upp korken för att hälla i mig av det underbara vattnet. Fortfarande lutad mot den automaten såg jag genom den enorma glasväggen på folk som passerade. Jag mindes senaste gången jag gått förbi och sett Justin svettas, men jag mindes också hur den gången slutat och jag gillade inte tanken av det.

Bland människorna som passerade stod Nathalie och Michael, eller Mike som de flesta kallade honom. Han såg en aning feminin ut bara genom hur han uttryckte sig då han talade. Michael var mycket noggrann med sitt perfekt bakåtfriserade hår och de åtsittande byxorna, vilket många gånger fick mig brista ut i skratt. Efter att ha skådat dem under en längre tid insåg jag att de båda såg mycket upprörda ut. Det låg inte i deras natur att de grälade, därför förvånade det mig. Då jag i ögonvrån ser på Tay så inser jag att även hon hade fått syn på dem. "Jag visste inte..." Taylor avbröt mig. "Att de bråkar?" Humorlöst exhalerade hon genom näsan. "De bråkar förjämnan, babe."
Det förvånade mig. Jag som varit Nathalie's vän i evigheter borde väl veta eller hade jag visat mig som för ointresserad av hennes liv så hon hade helt utelämnat det i våra samtal? Michael slängde påträngande blick mot oss, vilket fick mig inse att jag stirrat ut honom utan mellanrum.
"Busted", flinade jag och drog lite i Taylors arm. "Vi går och duschar."
 
 
Jag såg mig om bland de människor som passerade, inte en skymt av Justin. Inte sedan morgonens incident hade jag sett honom och jag var inte säker på om det var något positivt eller negativt. Ännu hade jag inte bestämt mig för om jag vore lättad. Jag pressade in min träningsväska i skåpet men var fortfarande mycket vaksam.
"Vad är det med dig?" sade en välbekant röst med en klang av sarkasm. Flämtandes ryckte jag till innan jag insett att han kommit ett brev på posten.
"Vaddå mig? Vad är det med dig?" jag grimaserade avmätt medan jag tryckte in det sista av väskan med armbågen.
"Är det någon speciell du gömmer dig för?" Justin lutade sig mot skåpet bredvid med händerna nedkörda i fickorna.
"Ja", mumlade jag. "Och han hittade mig", skämtade jag trots att det delvis fann en sanning i meningen.
"Känner mig speciell."
Ett roat flin spelade på hans läppar. Han kliade sig i nacken, tittade bort för en sekund, vilket gav mig ett bra tillfälle att ge honom respons.
"Det borde du", leendes vred jag på huvudet för att sedan ta ett steg ifrån honom. Han greppade tag om min handled.
"Få mig känna mig speciell kväll?"
"Är det en fråga, Bieber?" undrade jag, för insvept av hans ögon.
Han skakade flinades på huvudet. "Absolut inte, Davis." 

Comments
camilla säger:

Det var jätte bra!! Jag gick inte på konserten, jag hade inga biljetter :(

Postat: -


Emelie säger:

sjukt bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se


Anonym säger:

Saknar honom så mycket:(

Postat: -


Anonym säger:

Jätte bra! Jag gick på konserten och åh vad ja saknar det😭

Postat: -


Biebzters säger:

Åh helt underbart kapitel!

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Ylva säger:

Jag dör😷 du är så braaaaaaa

Postat: -


amanda säger:

det här var verkligen ett mellan kapitel, precis som du sa :D men såna behövs också. att få läsa om kvällen han bad henne få honom att känna sig speciell ser jag fram emot :)

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Fanny säger:

Ååå tack tack tack du räddade verkligen dagen utan ditt kapitel skulle jag nästan ha brutit ihop, fattar inte att det var ett helt år sen..
Men det var iaf otroligt bra och bara älskar hur dem är mot varandra, så spännande och bra!!

Postat: -


Anonym säger:

Så sjukt bra asså! 😍

Postat: -


ebba säger:

Åhhhhh så bra!!!!!! Vill ha nästa kapitel nuuu

Postat: -


Anonym säger:

Sjuuuuukt braaaa *.*

Postat: -


Anonym säger:

OMB dör date😍😍

Postat: -


Lmssy säger:

Sååå Perfekt!! o.o

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


MBS - Ema säger:

Hmmm... Ser fram emot vad som händer ikväll ;)))
Skitbra!!!!! Mellankapitel behövs lika mycket som alla andra kapitel för att få historien att rulla på!

Postat: - URL/Blogg: http://myybieberstoory.blogg.se


Emilia säger:

Du är så jävla grym!

Postat: -


Hanna säger:

Åhh Justin kan du bli min? Säger de ofta men ÄLSKAR hur du skriver

Postat: -


Anonym säger:

Herregud ge mig din talang kvinna!
Dina kapitlar asså ååh, det går bara inte att förklara!
btw, vilket program använder du för att göra dina collages? :)

Postat: - URL/Blogg: http://mybieberstoriees.blogg.se


Emma! säger:

Oh my God please someone can you kill me, like, right now?

Because otherwise I will die a painful dead, it's called: asdfghjkl-yourethebest-death.

Svar: Åh världens finaste är du ❤️❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://emazs.blogg.se


Anonym säger:

so good, want more

Postat: -


Becca säger:

Måste erkänna att jag även älskar Tay. Precis som med Arizona och resten av karaktärerna har du lyckats bygga upp Taylor lika bra. Hennes personlighet är to-die-for och hon säger verkligen alltid rätt saker. Så himla skön är hon.

Arizona och Justins sammankomster är alltid lika roliga att läsa om. Justin är alltid lika arrogant och badboy-aktig med sitt flin, och Arizona stöddar alltid upp sig. Älska älska älska.

Finns inte ens ord för hur taggad jag är att läsa nästa kapitel nu då du alltid lämnar en med att vilja ha mer och mer och mer.

Kramisar Emmsi❤❤

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback