Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

22 - Busted

 
 
"Min tur", flinade han och rullade runt oss återigen. Jag lät honom skriva på min arm utan att göra något större motstånd, då jag sedan såg på armen läste jag vad han skrivit. "Du r så sexig", löd de slarviga bokstäverna med ett långt utdraget y. Jag såg upp på honom och han flinade stort.
"Du är så...", började jag. 
"Fantastisk?" Han skrattade. "Jag vet babe, du också."
 
 
Där låg vi hans nu obäddade säng, så pass länge att vi båda somnat. Jag med huvudet mot hans bara bröst och han med handen intrasslad i mitt hår. För första gången kändes det bra, för bra. Och den här känslan var både förbjuden och kortvarig, därför valde jag att krångla mig ur hans omfamning. Jag såg på Justin där han låg så fridfullt och sov och jag kunde inte undgå att tro att kanske han kände detsamma, men fort slog jag bort tanken mycket medveten om alla de tjejer han varit intim med bara under tiden han bott här.
 
Mycket tyst famlade jag i mörkret efter mitt eget rum och jag kände mig tom. För bara några minuter sedan hade jag legat mot hans bröst och varit omsluten av hans kroppsvärme, medan jag nu var mer som Bambi på hal is - alldeles borttappad och var nu tvungen att vara självständig.
 

Jag nästan skrek rakt ut då jag såg inte bara de mörka ringarna under mina ögon utan det röda märket som bildats på min hals. Ett sugmärke. Jag borde förstått redan igår kväll, men jag hade varit för upptagen av mina egna tjockskalliga tankar. Jag svor en lång ramsa medan jag inspekterade det tunna lagret av blod som lagt sig under skinnet. "Jag ska döda honom", mumlade jag nedstämt för mig själv.

 

Febrilt gned jag fingrarna under ögonen då jag fann spår av gårdagens mascara. Gud hade klart och tydligt straffat mig genom att märka mig på detta vis, tänkte jag medan jag sökte efter min foundation bland mitt smink.

 

När jag applicerat foundationen insåg jag att märket på min hals fortfarande var mycket synligt.
"Helvete", kved jag medan jag panikslaget sökte efter en halsduk eller något liknande som kunde täcka katastrofen på min hals. Jag slet upp min sovrumsdörr och krockade med den personen jag minst ville möta en morgon som denna. Solens strålar letade sig in mellan persiennerna och visade mig Justins siluett.

 

 

Det slog mig att jag inte var medveten om hur jag skulle bete mig kring honom, så jag bara nickade och tänkte precis passera honom då han drog mig intill sig. Var han inte klok? Förstod han inte att någon kunde se oss?

"Jag gillar din hals", viskade han i mitt öra. Hans väl maskerade kindben var underbart vackra när han tal... Jag slog bort tanken. Då han lämnade en kyss på min kind blev jag påmind om hur mycket jag skulle vilja se honom brinna på bål efter gårdagens incident, men istället för att dra mig undan som jag borde gjort stod jag som förstenad, som tömd på alla spydiga kommentarer.
"Saknade dig i natt", sade han lågmält för att sedan ta avstånd, vilket var till hans tur eftersom min bror valde stega ut ur sitt sovrum.

 

Jason gnuggade sömnen ur sina ögonen. Och i den sekunden önskade jag att han var en hallucination, trots att vi inte stod nära varandra och att det inte fanns något tecken på att han bara för någon minut sedan kysst mig på kinden, så oroade jag mig. Jag förstod att han skulle se den genomlysande känslan som jag kände i varenda millimeter i min kropp, nämligen skuld.
"God morgon killar", hälsade jag för att sedan passera både Justin och Jason i den trånga korridoren. Diskret kilade jag mig lätt över märket på min hals för att Jason inte skulle ana något.
"Arizona", mumlade han, utan att ha någon specifik ton.

 

Påkommen sjöng en röst inom mig och jag kunde i den sekunden svära på att mitt hjärta stannade. Hade han förstått?  Plötsligt stelande jag till. Som fastfrusen på stället bredde jag mig mentalt för orden som skulle komma som knytnävar genom luften. I huvudet byggde jag upp en bild av hur hela situationen skulle utspela sig.

 

"Jag bara tänkte att du ville ha den här..." Jag vred lite på mig för att se honom, men jag undvek hans blick. "Jag knackade på hos dig igår men jag antar att du sov."
Så neutralt som möjligt log jag och tog emot armbandet som jag förmodligen tappat då jag grubblat utanför Justin's dörr.
"Åh", log jag. "T-tack."
Då jag insåg att jag kommit undan med att köra ned tungan i en inneboendes hals kunde jag kunde inte känna annat än lättnad. Jag vred på mig och fick återigen påminna mig om vart jag var på väg. Jag försökte gå så neutralt som möjligt, men det var nästan omöjligt då jag ville studsa av lättnad. När de inte längre kunde se mitt ansikte ägnade jag några få minuter till att tacka Gud.

 

 

Över den asfalterade skolgården sprang jag för att slänga mig i Taylors armar. Nathalie stod på tur, eftersom hennes pojkvän stod vid hennes sida och det kändes konstigt att sära på dem. Michael drog på läpparna då han såg på mig, förmodligen fortfarande lite irriterad efter föregående incident på gymmet. 
"Första lektionen är tydligen inställd", informerade Taylor medan hon släppte mig ur sin omfamning.
"Ari", pep Nathalie då hon slog armarna om mig. "Hur är det?"
"Det är bra", svarade jag kortfattat för att fort bolla tillbaka frågan.
"Det är..." började hon för att sedan bli avbruten av något i hennes åsyn. Hon stötte sin axel till mot min. "Snyggingen kollar in dig", väste hon.
"Va?" var allt jag fick fram innan jag såg åt det håll hon uppmanat mig till att se till. Snarast förstod jag vad hon menat för där stod samma kille som kysst mig på kinden i morse. Justin flinade och drog lite i kragen på sin tröja för att påminna mig om att jag bar en av min mors sjalar. Sedan i morse hade jag inte stött på honom, vilket var till min tur.
"Nathalie, har du inte insett att jag är din pojkvän och jag står här?" huttrade han bittert och syftade förmodligen på Justin's tilltalsnamn. Hon omfamnade hans axel, men han ryckte undan.
"Var inte så bitter", sade hon med ett mycket konfliktfylld ton.
"Jag tänker inte diskutera det här framför dina vänner, Nat", mumlade Michael illvilligt.

 

Ännu en gång letade jag rätt på Justin. Han stod lutad mot samma träd, som vi för länge sedan bråkat under. Fast denna gången stod han inte med en cigarett i munnen, vilket var ovanligt. Justin fick genast syn på mig, hans flin var tryggt bevarat på hans läppar. Hur kunde han bete sig som om allt var som vanligt? Jag mindes hur jag gränslat honom, allt hade känts så äkta, men nu fick han det verka som om allt var ett spel igen. Mina tankar svävade iväg och jag kom och tänka på hur han betett sig senast i morse.

 

"Jag gillar din hals", viskade han i mitt öra för att sedan kyssa min kind. Istället för att dra mig undan som jag borde gjort stod jag som förstenad, som tömd på alla spydiga kommentarer. "Saknade dig i natt", sade han lågmält för att sedan ta avstånd.

 

Hade han verkligen saknat mig eller hade han saknat vad han kunde göra med mig? Jag kunde inte undgå att känna mig som någon slags marionettdocka, som han kunde leka med hur som helst. Därför besvarade jag aldrig hans alldagliga flin som förut verkat fått mig på fall.

 

"Arizona?" Taylor knäppte med fingrarna framför mitt ansikte.
"Ja?" undrade jag för att se mig omkring.
"Vart gick Michael?"
"Var har du varit under de senaste minuterna?" skrattade Taylor.
"Han stack", mumlade Nathalie, som inte alls verkade lika upprymd som Taylor åt min frånvaro.
"Det finns bara ett sätt att lösa dagens problem" jublade Taylor.
Jag såg på henne och hon verkade förvänta sig att jag skulle fylla i, men det fanns ingen riktig lösning på dagens hemska start.
"Starbucks?" hon ruskade på huvudet och fick oss båda framstå som jubelidioter. "Vi har 50 minuter på oss." Ingen av oss verkade ha något val, eftersom Taylors ord var lag.

 

Bara några minuter senare satt vi på Starbucks med varsin kopp. Jag trummade lätt på bordet med fingrarna, uttråkad som jag var.
"Nathalie?" undrade Taylor.
Nathalie satt alldeles frånvarande och hade knappt rört sin latte.
"Mm", mumlade hon lågmält.
"Ni måste verkligen göra slut."
Hon skakade på huvudet. "Jag gillar honom."
"Nej, det gör du inte. Du har bara vant dig."
Taylor fingrade på sin kopp. Hon såg mycket övertygad ut.
"Se vad han gör mot dig", sade jag och syftade på hennes grå humör, trots att det var hon som ofta provocerade.
"Det löser sig", sade hon så lågmält att det snarare lät som om försökte övertyga sig själv och ingen annan. Taylor sparkade till mig under bordet som en uppmaning till något, men jag ryckte bara på axlarna.
"Fast i och för sig om ni gjorde slut så vore jag den enda i ett förhållande och då skulle vi inte kunna gå på dubbeld.."
"Tay?" Genast förstod jag på vilket sätt hon försökt förbättra stämningen. Hon tänkte rikta alla frågor mot sig själv genom att berätta något.
"Varför har du inte berättat?" undrade Nathalie, det grå av henne är nu som bortblåst.
Taylor rycker på axlarna. "Han går på Princeton, inget så som de där fotbollsspelarna."
"Jag borde verkligen dejta någon äldre", instämde Nathalie drömmande.
"Jag menar det känns så bra att vakna upp i hans armar och veta att.."
"Vänta nu!" stoppade jag henne. "Har ni legat?"
Långsamt bet hon sig i läppen och nickade. "Det gjorde så ont, jag bara låg där som en död fisk och hoppades på att det skulle vara över." Hon firade av ett leende bara av tanken. "Dock tog det inte speciellt lång tid."
"Det är hemskt", instämde Nat.
"Vänta", jag höll händerna över huvudet av alla dessa överraskningar. "Har du och..."
Nathalie hindrade sig själv för att slå händerna över munnen genom att lägga händerna i knät. Tveksamt såg hon på oss, "hmm, ja" sedan skakade hon på huvudet och såg redan mycket ångerfull ut.
"Det var inte meningen att jag skulle säga något. Han vill inte att det kommer ut."
Både jag och Taylor jag nickade. Men under desto längre tid jag nickade, desto mer insåg jag att det är helt otänkbart, men istället för att ifrågasätta hennes sexliv med hennes gaypojkvän, så uttalade jag mig om något mer personligt.
"Så jag är den sista oskulden?"

 


Något jag hatar så är det att be om kommentarer, det måste vara det värsta som finns. Men ändå så behöver man så mycket bekräftelse så man gör det. Om inte jag får tillräckligt med bekräftelse så tror ju jag att vad jag skriver inte duger åt er och då kanske jag startar en annan novell eller slutar skriva. Nu säger inte jag att jag ska sluta skriva eller så, men det är bara anledningen till att jag tjatar. ♥


Comments
Ida säger:

As bra kapitel, som vanligt😘
Älskar Justin och hans beteende, haha.
Sista oskulden säger du va? Undra vem som kommer ta den, En kille vid namn Justin Bieber kanske?! I'm so exited👌💕

Postat: -


Anonym säger:

Det är typ 12 på natten och ja har skola imorgon men kunde inte låta bli att läsa 😍 du är sååå grym seriöst du gör mina kvällar med din otroligt grymma novell!!! TACK! Btw jag ser alltid till att lämna en kommentar ❤️ Du förtjänar tusentals kommentarer

Postat: -


Hanna säger:

Begåvad det är vad du är, begåvad

Postat: -


Wifeyema säger:

ASSÅ JÄVLA REGEL OM ATT DE INTE FÅ HA FÖRHÅLLANDE MED FOSTERBARNEN FAMILJEN TAR EMOT!!! Vill typ bara läsa om Arizona ovh Justin hela tiden. Jag älskar att deras "förhållande" är så hemligt och att Justin är så flirtig!!! Grymt bra jobbat hunny bunny <33

Svar: Åhåhå, betyder så mycket. Världens bästa är du <333
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://myybieberstoory.blogg.se


Isabelle säger:

Man kan aldrig få nog för att du är såå bra på att skriva, verkligen superbra :) kram :)

Postat: -


Anonym säger:

Jättebra!

Postat: -


Oline säger:

Det är så bra!

Postat: -


Biebzters säger:

Oh. My. Godness. Varje kapitel blir bara bättre och bättre! Shit alltså! Så grymt kapitel!

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Lmssy säger:

Såå perfekt baabee! :*

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Anonym säger:

Såå bra!!

Postat: -


Ebba säger:

Sluta verkligen inte, så galet bra är du!! <3

Postat: -


Victoria säger:

Snälla sluta inte!! Jag skulle avlida då din novell är så sjukt bqkfjowösmdniro bra! Att komma hem efter skolan och se att du har lagt ut ett kapitel är det bästa som finns! ♥♥

Svar: Älsklings gumman, skulle aldrig sluta när det finns sånna som du ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Matilda säger:

Jag kräääääääver meeedeer ;)

Postat: -


Fanny säger:

Ååå va bra du! Du skriver så himla bra och denhär handlingen är så otroligt bra, vet inte hur många gånger jag har sagt det men du förtjänar det varje gång. Om inte mer!
Och är så himla glad att du skriver även fast du har/mår dåligt och så, men du vet att vad du än gör så kommer du inte förlora oss och om du förlorar nån så är den dumm i hela huvudet. Nu tycker jag också att du uppdaterar ganska regelbundet och bra, fast även om kapitlerna skulle ta längre tid skulle det vara värt att vänta!!!
Så fortsätt kämpa för det finns så många som tror på dig och älskar dig;) much love❤️

Svar: Älskade Fanny, blir så otroligt glad och du anar inte hur mycket dina ord betyder för mig. Att du uppskattar mig och min uppdatering får mig le som en idiot. Jag ska kämpa för dig, älskar dig❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emelie säger:

grymt bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se


camilla säger:

Shiiiet vad bra!!

Postat: -


M.M säger:

Jag älskar det :) jätte bra, nej sluta inte skriva, du är skit grym <3

Postat: -


Anonym säger:

OMB låt Justin ta hennes oskuld åh dör

Postat: -


Anonym säger:

Sjuuuuukkkt braaaa *.*

Postat: -


Emilia säger:

du är så underbar!

Postat: -


ifrah säger:

så jävla bra

Postat: -


Erika säger:

EMMA DU ÄR SÅ JÄVLA BRA!!!!!! Är alldeles tom på ord och jag hatar det för du förtjänar verkligen världens längsta kommentar, och du ska få en I promise, men just nu kan jag bara beskriva mina känslor med denna gif:

http://rack.3.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzA3LzMwL2I1L2FuY2hvcm1hbmlsLjljM2JiLmdpZgpwCXRodW1iCTg1MHg1OTA-CmUJanBn/aa2c1792/1a9/anchorman-ilu.jpg

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebznovell.blogg.se


Ylva säger:

Jätte braaa😻

Postat: -


amanda säger:

Du är så himla duktig. Älskar din novell :D Förstår att du vill ha respons på dina inlägg, vem vill inte det ;)

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Liv säger:

Nu har jag efter cirka 23 timmar läst klart de avsnitten som krävdes av TKOA. Och vad ska jag säga? I. Freaking. Love. It.
Det låter lite töntigt att säga det på engelska, men det är så. Den är så otroligt bra Emma! Det är sjukt.

Jag är väldigt kräsen av mig när det gäller noveller, men alltså denna... wow. Du får fram din Justin alldeles perfekt, så som man vill att bad-boy Justin ska vara och inte alls lika överdriven som alla andra. Du använder så otroligt bra ord för att beskriva saker och ting. Din grammatik är... alltså jag vet inte ens hur jag ska få ner mina tankar i ord. Det är så bra!!

Man kan verkligen leva sig in i novellen. När man läser tror man verkligen att man är Arizona, det är sickkkkk. Man vill ju vara henne så det är ju faktiskt bara bra? Haha! Jag älskar hur Justin är så retsam mot henne, och jag hoppas att han kommer förbli så ett braaaa braa braaaaaaa tag till och att han inte blir helt gulligull när de blir ihop, OM de blir ihop ;)

Inte bara skriver du som en gudinna utan du är också så underbart snäll åh. Visste direkt när vi började prata att du var asbra på att skriva - och gissa vad? Jag hade rätt! #Score

Nu ska jag inte slösa mer på din tid, som du kommer behöva slösa för att läsa denna kommentar som jag inte har någon aning om hur lång den är hahaha, säkert jättekort bara för det. Typiskt mig. Men jag har inget mer att säga bortsett från att DU äger (!!!!) och att jag längtar så mycket tills jag får läsa kapitel 23. Du kan förvänta dig att det trillar in kommentarer från mig på varje kapitel babe.

Ha det bääääst och se till att få klart kapitel 23 snart, jag har inte så bra tålamod ;) Puss!

Postat: - URL/Blogg: http://www.myybieberstoory.blogg.se


Alia säger:

lika bra kapitel som alltid:D

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback