Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

26 - Rescue A Friend

 
Taylor drog i min tröja och bad mig gå min väg, men det var min sista önskan. Jag hade inte planerat att bli mycket aggressivare. Hon förtjänade inte mycket mer än min genomborrande blick. Under en längre tid hade hon dragit valser, som varit så osannolika att det var skrattretande. 
"Det var det sista jag trodde om dig", sade jag med en hastig huvudskakning i hopp om att såra. Jag syftade framför allt på hennes pojkvän, trots att tanken på min vän och min tvillingbror var mycket motbjudande.  
Hon började återigen upprepa sig men jag bad henne genast att sluta, för att sedan instinktivt lämna henne.
 
Taylor lämnade omklädningsrummet klädd i en halvlång sidenklänning. Hon snurrade runt för att exponera den breda öppningen som föll längs ryggraden ned till svanken.
"Vad tycker du?" vädjade hon om min åsikt.  
Ännu hade jag inte kunnat vänja mig vid tanken av Nathalie och Jason. För tillfället förstod inte hur jag skulle bära mig åt. Jag var inte så pass illvillig att jag kände lust för att sabotera, men heller ville jag inte lämna det bakom mig.  
"Arizona!" 
Taylor såg fortfarande på mig i väntan på min åsikt om hennes klädsel och ännu en gång hade jag hade trasslat in mig i mina egna tankar. Egentligen fanns det inget att reda ut annat än mig själv.  
"Förlåt", bad jag ursäktande för att sedan se på henne återigen. "Jag kan bara inte sluta tänka på dem."  
 
Taylor undvek min ursäkt och snurrade istället runt ännu en gång. Klänningen var vacker på henne. Den framförde hennes ansiktsdrag utmärkt. "Du är vacker", sade jag genuint.  
"Det vet jag, men klänningen?" Hon vred på sig framför spegeln."Tror du inte jag överglänser den med min skönhet?"  
För första gången på 24 timmar skrattade jag åt hennes ironi. Hon drog upp klänningen en bit över knät och framförde sina högklackade skor.  
"Perfekta", tyckte jag och rätade till min blus.  
"Du är världens bästa, det vet du va?" påstod Taylor medan hon återvände till omklädningsrummet. "Du har praktiskt taget suttit här i flera timmar och väntat på att jag ska hitta en perfekt klänning, trots att du själv redan har en sedan flera månader tillbaka." 
Jag var inte van vid att Taylor var så vänlig och rak. Ofta brukade hon använda ironi som sitt talspråk, men idag var hon endast genuin.  
"Det är vad vänner gör", efterliknade jag Taylor.  
"Din lilla härmapa", skrattade hon bakom mönstrade draperiet. 
Jag hånlog under en kort stund för att sedan luta mig fram. "Apropå apa...", började jag. "Har du snackat med Natwhorelie idag?"  
"Nej, inte efter du hade ditt utbrott."  
Hon drog undan draperiet klädd i sina dagliga jeans och skjorta.  
"Så du visste inte?" frågade jag mån om att hon stod närmare Nathalie än vad jag någonsin gjort.  
Taylor drog en hand genom sitt hår. "Att hon bangat din bror på skoltoan?" hon skakade på huvudet. "Hade inte en aning." 
Jag sjönk genast ihop utan anledning.  
"Ryck upp dig, gumman." Hon strök mig tröstande över skulderbladen. "Balen är om en vecka och gissa vad vi ska göra?"  
Ännu hade jag inte haft tid att ens tänka på balen så jag ryckte ovetandes på axlarna.  
"Vi ska hitta en smashing jävla dejt till dig", svarade hon och greppade tag om min axel mycket entusiastisk. "Kan du ens föreställa dig Justin's fejs när du kommer där med en riktig jävla snygging?"
 
Faktum var att jag inte ens var säker på om Justin skulle gå. Det verkade verkligen inte som hans grej då jag tänkte efter. Men utan att vilja göra Taylor besviken genom att sätta emot med negativa argument valde jag att sträcka lite på mig och försöka låtsas som om hon fått mig på bättre tankar.  
"Längtar", svarade jag kortfattat, men Taylor måste fallit för mitt skådespeleri eftersom hon log stort och nästan maliciöst.  
 
Då vi lämnade butiken med ett antal kassar som dessutom inte tillhörde mig fick jag syn på Dave eller gympa-Dave som jag föredrog att kalla honom med tanke på att vi fortfarande hade våra pratstunder under gymnastiken. Han stod med vad jag trodde var ett syskon. Jag log som hälsningsgest eftersom mina händer var fulla. Men till min förvåning började han röra sig i riktning mot oss.  
"Kan jag låna Arizona i några minuter?"  
Taylor ryckte på axlarna. "Helst inte." 
Dave drog lite i kragen till sin skjorta och såg ovanligt vacklande ut. Han måste haft mycket i tankarna om han inte ens förstår Taylor's ironi. 
"Hon skojar bara", talade jag om för att sedan dra honom åt sidan. 
Länge såg han på mig utan att säga något. Dave valde att se sig om, sparka på gruskorn och det var inte förrän jag genomborrade honom med min blick han talade.
"Du måste gå på balen med mig", velade han slutligen.  
Chocken förvandlade mig till sten."Va?" 
"Snälla", bad han för att sedan lägga sin hand på min axel. Hela situationen förvirrade mig rejält på grund av hans läggning och jag hade inte en aning om hur jag skulle avisa honom på ett vänligt sätt. "Inte för att vara sådan men..." Länge såg jag på honom innan jag kastade upp korten på bordet. "Jag trodde liksom du var gay." 
Oberört ryckte han på axlarna. "Jag är gay."  
"Du vet att jag är tjej?"  
Jag vred på mig för att spegla mig i skyltfönstret. Kanske såg jag maskulin ut? 
Han skrattade lågt och för första gången såg han avslappnad ut. "Ja, det är klart jag vet."  
"Och?"  
"Det är därför du måste gå med mig. " 
"Ursäkta mig, men jag måste ingenting." 
Med bara en huvudskakning ville jag lämna honom, ta mig ur nätet jag trasslat mig in i, trots att det verkade omöjligt i dagens situation.  
"Snälla, Arizona", bad han återigen. Dave såg uppriktigt sårad ut. Ögonen var blodsprängda av alla uppdämda tårar. Hans hand föll längs min arm i en lealös rörelse. 
"Varför? Ge mig en bra anledning", bad jag i ett lugnare tonfall med tanke på att killen framför mig var på väg att brista ut i gråt. 
 
Med en axelryckning såg han på mig innan han började. "För att min sexualitet gör mig till ett offer." Genast bildades det en klump i halsen. Att Dave skulle dölja sin sexuella läggning på grund av att den inte accepterades av ett antal idioter var smärtsamt att höra. 
Han gnuggade sig mellan ögonbrynen innan han fortsatte. "Eftersom att alla på vår skola är så inhumaniska." 
Glöden jag tidigare funnit i hans ögon var som bort blåst, istället var hans blick tom och nästan livlös. 
"För att världen är orättvis", mumlade han. Även fast han redan övertalat mig att vara hans eskort så lät jag honom fortsätta.
"För första gången så ser jag faktiskt en chans att ta mig ur det här träsket." 
Smärtan i hans ögon fick mig att ta honom i armkrok. Jag klarade inte av att låta honom fortsätta. Och för första gången så känner jag mig genuint lycklig för att han just valt mig som hjälpreda.
"Min klänning är röd."
 

Nu fick Arizona sin dejt till balen, kanske är det inte riktigt hennes typ men allt räknas? 
Jag ville verkligen ge er det här kapitlet som jag skrev idag bc ni är mina änglar. Kapitlet kanske inte är så händelserikt men bara vänta in nästa kapitel så ska ni få se på händelserikt. 
En fråga jag har till er är väl om ni tycker att jag ska avsluta denna novellen? Behöver verkligen svar. ♥

Comments
Emma! säger:

Jag lever praktiskt taget på den här novellen, och frågan du ställer tycker jag låter som "behöver vi verkligen luft?" Men om du tycker att det tar på dig fysiskt och psykiskt borde du inte fortsätta för din egen skull. ❤️

Postat: -


Sandra säger:

Jag tycker verkligen INTE att du ska avsluta den här novellen, och vet du varför?
För att jag ÄLSKAR den!!!! (Och jag älskar dig och sättet du skriver på)
Men gör det du käner för och det du tror är bäst, både för dig och bloggen<3

Postat: -


Anonym säger:

ÅHH alla dina kapitlar är sååå braa, så himla snällt att ari valde att gå med honom! Tycker definitivt att du ska skriva klart denna novell men lite längre kan den väll vara hehe:)

Postat: -


Anonym säger:

NEEJ AVSLUTA INTE!!!

Postat: -


camilla säger:

Varför ska du avsluta novellen? Den är ju HELT OTROLIGT perfekt?

Postat: -


Anonym säger:

Du får aldrig sluta så braaaa är du

Postat: -


Victoria säger:

NEJNEJNEJ!!!
Avsluta inte den, den äger! Seriöst novellen är en av mina favoriter!♥♡

Postat: -


Karin säger:

Är du tokig kvinna?!?!?!?!?!? Att du ska avsluta denna novell finns inte på kartan, ta dig i kragen och ta den tid du behöver för att skriva kapitel. Får vi vänta två veckor på nästa kapitel så är det värt det och de läsarna som är Ivar för att få ännu en del av ditt mästerverk är de riktigtiga läsarna. Jag vet att jag är en så där lat läsare och borde vara mer aktiv i mitt kommenterande! Och om så är fallet för att du ska fortsätta så lovar jag att jag kommenterar på varenda kapitel tills den dagen då denna novell nått sitt slut!

Postat: -


Ebba säger:

Åh perfektion! *_*
Blev så himla glad så att jag skrek nästan när jag såg att ett nytt kapitel var publicerat! Åååh, herreguud!
Neeej, för guds skull avsluta den inte! Denna novellen, är en av mina favoriter och jag..Nej! Oh my god, snälla avsluta den inte! :c

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Moa säger:

Du ska absolut inte inte inte inte inte inte inte på något vis alls avsluta den här novellen!! Du anar inte hur många noveller jag har läst, men den här är helt klart bäst, på alla sätt och vis!
Och jag kan knappt vänta på nästa kapitel!

Kram Moa

Postat: -


Alva säger:

Åhhh älskar alla kapitel! Du skriver som en gud!
Jag tycker absolut inte att du ska sluta med novellen, den är såå sjukt bra!

Postat: -


Anonym säger:

Sjuuuukkttt braaa
Själv tycker jag inte att du ska avsluta, men gör som du själv vill :)

Postat: -


amanda säger:

Blää vad elakt av Justin! Men gillar att hon ska gå med honom till balen, lite tråkigt att hon inte kan impa på justin men så snällt av henne :D

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Hanna säger:

Sluta med novellen slutar mitt liv. Äckligt hur bra du kan skriva

Postat: -


Wilma säger:

Åhh kan inte vänta på nästa kapitel!! Är helt fast på den novell så inte en chans att någon enstaka människa som läser den här novellen vill att du ska sluta! För att sammanfatta det hela- DU FÅR INTE SLUTA

Det här är lugnt den bästa jag läst och du anar inte hur många jag läst haha!
Much love Wilma

Postat: -


Anonym säger:

Absolut inte! Den är för bra för att få ett tidigt avslut! Fortsatt! Skulle lätta kunna läsa den med 200 kapitel till! Oheröhrt bra är denna novell! Sluta inte! :*

Postat: -


Anonym säger:

Omg denna kapitel är så bra!! Omg du får aldrig sluta !! Denna novellen äger , jag inte sluta läsa den!!
Längtar redan tills nästa kapitel

Postat: -


Sandra säger:

Nej du får absolut inte avsluta novellen! Den e så bra ju!

Postat: -


Sandra säger:

Åhhh!! Asså den här novellen är lixom to die for! Kan knappt vänta på nästa kapitel, så sjukt spännande! Jag älskar Justin som bad boy och det sättet du skriver, får rysningar asså.
Och nej, du ska ABSOLUT inte på något villkor alls sluta skriva på den här novellen. Glöm det tjejen!

xoxo Sandra

Postat: -


Anonym säger:

Avsluta inte novellen den är jättebra!! :) har sträckläst hela novellen!! :)

Postat: -


Anonym säger:

Avsluta inte novellen, den är jättebra!! :) Har sträckläst hela novellen! :)

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback