Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

23 - I'M NOT GOOD FOR YOU

 
Previous: Jag ryckte till vid ljudet av knastrade fotsteg. Då jag försökte resa mig upp fick jag kämpa emot dåsigheten i gräset. Jag reste mig upp och ett avlägset ylande skar igenom dimman. "Jag älskar dig mamma, men jag måste gå", viskade jag. Vinddraget fick min hud att knottra sig. Men snabba steg gick jag emot utgången. Dimman låg fortfarande som ett tjockt lager i luften. Då jag öppnade den knarrande grinden i svartstål och precis skulle gå stötte jag emot någonting med vänstra axeln. Jag såg upp och konturerna av en gestalt klev ut ur dimman. "Ursäkta", mumlade jag hastigt innan jag vände mig om för att gå. I en rörelse så snabb att jag inte hann reagera tog han ett grepp om min arm. Det kantiga ansiktet. De starka dragen. De blixtrande blå ögonen. Allt var bekant. Han släppte mig då han mötte min blick och med hastiga steg gick jag därifrån. Vem var han?
 
 

Jag gick över det mörka parkettgolvet. Hela rummet stod i tystnad då teven inte fyllde ut rummet. Jag blev plötsligt mer medveten om de ljud jag själv åstadkom. Allt som hördes var hur mina bara fötter mötte stengolvet. Jag gick fram till det stora fönstret i vardagsrummet för att kika ut. Men mörkret återspeglade konturerna av mitt ansikte. Månens fjäderlätta sken återspeglades på de höga trädtopparna vilken orsakade långdragna skuggor över den ljusa asfalten utanför huset. Himlen var stjärnfri. Dimman hängde fortfarande i luften. Allt jag hörde var mina tunga andetag. Jag såg hur mina andetag återspeglades på glasskivan. Jag satte pekfingret emot glaset och gjorde konturen av ett hjärta.

 alina may

 

Jag tänkte på mannen jag mött på kyrkogården. Någonting var bekant med honom. Men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad. Också tänkte jag på Justin. Vi hade inte setts på hela dagen och jag saknade honom. Jag kände aldrig mig riktigt trygg när inte han var omkring. Jag vände mig hastigt om då jag hörde ett ljud. Ljudet av hur dörren hårt kolliderade med väggen. Med hjärtat i halsgropen gick jag med snabba steg tillbaka till den svarta skinnsoffan där jag tidigare suttit.
"Du kunde ha blivit skadad. Du klarade dig men nästan gång kanske du inte gör det", mumlade Justin då han klev över tröskeln.

"Va?" frågade jag förvirrat. 
"Jag har alltid trott att jag kunnat skydda dig. Men det är jag", han såg inte på mig. Justin stod där med händerna i fickorna. Hans blick var lika tom som natten. Lika ihålig som en grop.
"Vad pratar du om?" mitt hjärta sviktade innanför bröstet. Det var inte likt honom att bara stå och se ned i golvet då jag talade. Han svarade alltid kvickt och han såg alltid på mig. Justin skakade på huvudet och såg sedan upp. Hans ögon utstrålade smärta.
"Det är jag som sätter dig i klistret, Dezteny", sa han lågt. Då jag öppnade min mun för att försvara honom avbröt han mig.
"Det kommer hända igen. Jake kommer att försöka få tag på dig igen", morrade Justin och lutade sig emot dörrkarmen och dunkade sitt bakhuvud lätt emot den. Några tätt in till ljudlösa vibrationer orsakades av hans rörelse.
"Men vi löser det", jag ryckte på axlarna. Han började gå emot mig och jag reste mig hastigt upp. Han skakade på huvudet.
"Det handlar om liv och död, Dezteny! Förstår du inte det?" väste han likt en orm.
"Lägg ner."
"Lägg ner", upprepade Justin med en fnysning. "Det här kommer aldrig sluta." Han skakade på huvudet.
"Det kommer alltid vara någonting!"
"Jag förstår inte!"
"Du förstår inte? Du förstår inte att du inte kan vara med mig utan att bli skadad?" morrade Justin.
"Vart är du på väg Justin? Var inte så långdragen!" mumlade jag medan jag bet på insidan av min kind.
"Vi kan inte hålla på så här!" skrek han. Jag såg på honom med stora ögon.
"Justin", mumlade jag i misstro, sedan skakade jag lätt på huvudet.
"Dezteny", han spände blicken i mig, "jag kan inte låtsas som om allt kommer att bli bra." Hans ansiktsuttryck var fortfarande lika tomt. "Ingenting kommer någonsin bli bra igen", det hårda i hans röst existerade inte längre. Min underläpp darrade och jag kände hur tårarna bildades inom mig. Justin var tyst.
"Justin, sluta!" viskade jag. Han skakade på huvudet. Hans ögon var röda från den press han satte sig i genom att hålla tillbaka tårarna.
"Var inte så envis", han lät trött.
"Justin! Du kan inte göra så här." Jag talade genom sammanbitna tänder. Han tog ett djupt andetag.
"Nej! Det är du som inte ska leva så här. Det är inte rätt. Du har redan varit med om Gud vet vad och jag kan inte skada dig mer. Jag vill inte se sig skadad, jag kan inte", han lät inte alls arg nu utan lät helt plötsligt liten. Jag försökte att Inge låta hans ord påverka mig.
"Snälla sluta", vädjade jag. Hans ögon maskerade den sorg han bar på. "Sluta prata som om det här är slutet", mumlade jag.
"Det här är slutet", svararde Justin. Han drog en hand igenom sitt bruna hår och slog ned blicken. Jag ville så gärna röra vid det. Jag ville känna de mjuka håret genom mina fingrar.
"Varför? För att du försöker skydda mig?" nästan skrek jag. Jag såg upp på honom. Hans ansikte var uttryckslöst. "Bra jobbat Justin, det har du redan sumpat för du krossade nyss mitt hjärta."
"Jag är ledsen." Han talade i en hård ton. "Jag är inte värd dig." Min bröstkorg hävdes häftigt upp och ner. Att förlora honom var det sista jag ville.
"Justin", viskade jag förtvivlat, men han ville inte lyssna på mig. Istället blickade han ned. Jag greppade tag i Justins arm.
"Snälla", viskade jag tyst.
"Gör inte det här svårt, Dezteny", spottade han. Han såg inte ens på mig.
"Så allt var bara en lek?" frågade jag sårat. Han hade varit den enda killen jag som jag någonsin tyckt om att vara nära, att kyssa. Han var den enda killen jag någonsin varit kär i. Och han visste inte ens om det. Han hade inte låtit mig besvara det.

 

Jag använde tröjärmen för att torka tårarna som okontrollerat letade sig ned längs mina kinder.
"Sluta", viskade jag tyst. Hans ansikte var som en mask, helt utan känslor. Det enda som antydde att han ens hört mig var en muskel som spändes i käken. Han såg på mig med brinnande ögon. Jag släppte inte hans arm, spände blicken i honom.
"Nej, Dezteny! Det har inte varit någon jävla lek", morrade han, "hur kan du ens tro det? Jag är förfan kär i dig!" Först nu såg han mig i ögonen och hans var alldeles blodsprängda även om han inte fällt en enda tår. Jag slickade mig om mina läppar och förde sedan en hårslinga bakom örat. Jag svalde hårt. Justin skakade på huvudet och tog samtidigt tag i dörrhandtaget och pekade utåt. Jag skakade på huvudet, och lät nu tårarna falla fritt nedför mina kinder.
"Snälla, Justin", plågat såg jag på honom.

 

Plötsligt omfamnade han mitt ansikte i sina händer. Det var första gången han rört mig idag och jag kände genast att jag aldrig ville att han skulle låta mig gå. För jag visste att när han väl gjorde det så var det slut.
"Gråt inte Dezteny! Jag är inte värd dina tårar", viskade han plågat. Han smekte bort mina tårar med hjälpa av hans tummar och placerade en lång, mjuk kyss på min panna. Jag blundade under beröringen.
"Gå nu ut genom dörren", viskade han emot min panna, "jag är inte bra för dig." Jag nickade bara och medan gick jag ut genom dörren och lät hela min värld rasa.

 

 

Jag stängde långsamt dörren för att ignorera all den ilska som växte inom mig. Jag tog en djupt andetag för att försökta lätta på spänningen. Deztenys tårfyllda ögon spelades upp i mitt huvud. Hennes vädjande röst. Jag var tvungen att ha huvudet på skaft. Jag var tvungen att lämna henne. Att se på henne hade gjort saken värre. Viljan var så intensiv. Viljan att ha henne nära. Oavsett hur mycket det sårade mig att låta henne gå var tvungen. Hon skulle inte behöva vänja sig med det monster jag var. Hon visste inte hur jag var när jag inte var kär i henne. Jag grep tag om det guldfärgade handtaget. Hur fan kunde jag låta det gå så här långt? Om jag gjort det här tidigare hade inte smärtan varit lika intensiv. Från båda hållen. Jag borde ha tagit hand om det här tidigare. Jag borde inte dragit henne närmre. Hon borde ha knuffat. Jag borde inte låtit mig tänka på henne på det här viset.

 

"Snälla." Deztenys vädjande röst spelades upp i mitt huvud om och om igen. Likt en trasig bandspelare. Hennes plågade men fortfarande vackra ögon var allt jag såg när jag slöt ögonen. Jag blundade, skakade jag på huvudet, försöker få en bilden av hennes krossade ansikte ur mitt huvud. Allt i mitt liv hade tagit en vändning med henne i min närhet. Jag hade aldrig någonsin trott att jag kunde bli kär. Jag hade heller aldrig trott att jag någonsin skulle bli lycklig igen. Men jag kunde inte längre vara så självisk att hålla henne nära. Jag var tvungen att skjuta ifrån. Jag drog en hård hand genom mitt hår. Jag pressade in mina naglar i tinningarna och försökte få hennes röst ur mitt huvud. Jag skrek, sedan slog jag hårt med knytnäven i dörren för att släppa ut min frustration och ilska. Jag tog tag i det första jag såg för att kunna kasta det så hårt jag bara kunde emot dörren. Men jag hindrade mig själv när jag insåg att det var Deztenys munktröja jag tagit upp från hallbordet. Jag tryckte tröjan hårt emot mitt bröst och andades in hennes lukt. Jag sjönk ner till marken, lutad emot dörren som nu hade ett stort hål.

 

Jag hade aldrig känt en sådan smärta. Det gjorde så ont i hjärtat att det var fysiskt. Och det var då jag lät mig själv fälla den första tåren. För första gången sedan Jaxon dog lät jag mig själv gråta.


Comments
Aya säger:

Neej!*snyft* hur kan du sluta där? Vill ha nästa nu! Hur kunde han låta henne gå? Varför? Ahh MEER! Gråter just nu. Älskar sättet du skriver på!

Postat: -


amanda säger:

OMG NEJ... INTE SLUTA SÅ, OMG MINA KÄNSLOR JUST NU.... BARA ÄLSKAR DE! MER! :D

Postat: - URL/Blogg: http://nattstad.se/turkozapantern


Hanna säger:

Och här kommer tårarna😭

Postat: -


jasmina säger:

Hur kunnde fu skriva så där Ha?att mitt hjärta gick i tusen mitten att jag Gråter nu när jag skriver att "Dustin" är borta tack så mycket kvinna.Och om ska du skriva fortsättnigen på den här kapitlet för annars........hhahaha känn ingen press kapitlet var riktigt bra även fast jg inte gilla det judtin gjorde mot dez.PUSS

Postat: -


amanda säger:

åh nej vad jobbigt! de kommer säkert bli tillsammans snart igen men ändå! du är grym på att skriva :D

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Marie säger:

OMG neej omg!! du fick mig att gråta!! seriöst så här bra e du <3 fortsätt så gumman längtar redan till näst <3 :*

Postat: -


biebers säger:

Skit bra kapitel, var nära på att börja grina, vill läsa nästa kapitel nuuuu :)

Postat: -


Anonym säger:

Herre gud! Vad ska man säga.. Du skriver så sjukt bra att det borde vara olagligt. Och hur kunde du bara sluta sådär?! MER!!

Postat: -


Anonym säger:

Mer mer mer, snälla. Jag ber dig!! Du måste skriva mer, hon måste komma tillbaka :'(

Postat: -


Anonym säger:

Gud vad du skriver bra!! snälla snabba med nästa!! <3 :*

Postat: -


Anonym säger:

Oh my god va sorgligt!! 😭😭😭 känner tårarna!! Längtar så mycket till nästa kapitel!!!!

Postat: -


Rebecca säger:

AWSOOME!! OMB SÅ BRA!!

Postat: -


Anonym säger:

Åå neeeej, VARFÖÖÖR? Börjar ju lipa nu :((
Meeeeeeeerrrrrrr

Postat: -


Louise säger:

Perfekt! Jag älskar det! Du är bäst ❤

Postat: -


Anonym säger:

Åh Gud :( har värsta klumpen i halsen ;(

Postat: -


Lena säger:

Bäst gumman, fortsätt så

Postat: -


Celebnovell säger:

Jag känner mig lika hjärtekrossad som Dezteny nu! Hur kunde Justin göra så även om det var för hennes bästa? :( Jag hoppas ingenting händer Dezteny nu. :S
Sjukt sorgligt kapitel men ändå perfekt på sitt sätt.

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


G I N A ~ säger:

grymt bra skrivet! :)

Postat: - URL/Blogg: http://kissen.se


Julia säger:

Omg, nej! as bra, jag höll på gråta!
Hon sa ju till sin mamma att hon var så lycklig med Justin sedan lämnar han henne bara ;(

Postat: -


Emelie säger:

jätte bra :)

Postat: -


Anonym säger:

Bästa jag läst, grät ögonen ur mig

Postat: -


Vicky säger:

OMG SKIIT BRA KAPITEL,tycker så synd om dezteny hon som var så lycklig med honom!

Postat: -


Linnea! säger:

Asså, jag gråter som en gris... MER MER MER IDAG TACK!!

Postat: -


Anonym säger:

Typ världens jobbigaste slut!! Vill ha mer typ nu.. Förstår inte riktigt hur justin tänker för hennes liv har ju typ bara varit farligt hela tiden!! Hoppas det kommer ett till kapitel väldigt snart!!!

Postat: -


Ida säger:

Shit, så himla bra, börjar typ gråta av kapitlet.. Grym är du!

Postat: -


Anonym säger:

Mitt hjärta stannade i princip

Postat: -


Anonym säger:

herrejävlar jag gråter typ :')

Postat: -


Anonym säger:

Helvete vad grym du är! Gråter som fan just nu

Postat: -


Maria :* säger:

OMG!! Jag började nästan gråta!

Postat: -


Anonym säger:

Gråter

Postat: -


alva säger:

ÅHHH SÅ BRA ÄLSKAR DET!!! FORTÄSTT SÅ!

Postat: -


FELIICIA säger:

Åh perfektion! :'o

Postat: - URL/Blogg: http://feliicialinnea.blogg.se


Anonym säger:

Omg super bra jag grät Hahahah du skrivet så bra
Nästa snälla nu

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback