Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

50 - EPILOG (I WALKED A THOUSAND MILES, AND I FOUND HAPPINESS)

 
 
År 2069, Anchorge, Alaska
 
 De små snöflingorna finner långsamt marken. Några hamnar i den pyntade granen, andra bara i täcket av snö. I dunklet ser man tydligt ljusslingor som påminner om renar och andra stjärnor. Men ingen av dessa stjärnor kunde ta den störstes plats. Jag tar blicken ifrån fönstret och ser på henne, min alldeles egna stjärna. 
 
Väggarna som omfamnade rummet är stillsamt blå. Det doftar sterilt. Desinficeringsmedel och rengöringsmedel och där ligger hon. På en utav de hårdaste sängar det här sjukhuset kunde finna. Jag ser att hennes läppar rör sig men jag hör inte vad de uttalar. Jag böjer mig fram och lyssnar. Hennes andlösa röst vill att jag ska läsa och det gör jag.
 
"Minns du vad som hände efter de två ungdomarna separerats?", sade jag och förde glasögonen över räsryggen. 
Hon nickade. 
"Efter de separerats byggde de upp sina liv återigen, fast på olika håll. Hon hade funnit någon som tagit hans plats medan han kämpade för att inte gå i bitar. Men en dag då år gått för ödet de samman, kanske inte på det mest romantiska ställe", jag ser upp ifrån den bok som nästan går i bitar och ler mot henne. Hon ler tillbaka men uppmanar mig genast att fortsätta läsa. 
 
"På en utav Stratfords matbutiker står de en dag öga mot öga. Även fast år har gått har inte de glömt energin utav varandras närhet. Gemensamt går de fram till varandra. Hon med en ung man vid sin sida. Han med en korg. Det sägs inte mycket, de mest njuter av varandras närhet. Hon presenterar slutligen sin pojkvän och hennes föredetta ler och skakar hans hand", jag tar ett djupt andetag innan jag börjar på nästa mening. 
 
"Han frågar henne om hon har tid att prata en minut. De går undan och efter någon minut av stelt prat gör han det de båda velat sedan den sekund de återförenats. Han kysser henne med sån passion att hon glömmer sin pojkvän. Hon förstår genast att hennes pojkvän inte är rätt då det går stötar genom hennes kropp vid den andre mannens beröring. De smyger runt ett tag, för rädda för att krossa någons hjärta men slutligen kan de vara med varandra utan att någon annan hade en åsikt", jag slår ihop boken. 
"Vi får läsa mer någon annan gång, pärlan", sade jag och skjuter undan stolen bakom mig.  
Hon nickar ivrigt, men jag ser på min armbandsklocka i guld att klockan passerat midnatt. 
 
Jag öppnar med mina skakiga händer den övre lådan och finner det paket jag sökt efter. Det var inslaget med ett rött papper som ovan på var tecknat med gröna granar. 
Hon ser på mig i förundran. 
"Har jag missat något?", frågar hon mjukt. 
"Det är julafton", viskar jag och då jag ser upp ser jag att den tår letar sig ner för hennes rödmosiga kind. 
Jag ger henne paketet och hon bara ser på det. 
"Men jag har inge...", säger hon och ser in i mina ögon. 
"Jag behöver inga paket, allt jag behöver är du", jag ser på henne i hopp om att hon ska öppna sitt paket och slutligen gör hon det.
Hon öppnar den lilla boxen som jag gett henne och håller sedan upp sin amulett som hon för länge sedan fick utav sin mor. Jag lutar mig fram och låter mig omfamnas av hennes svaga armar. 
"Tack, Justin", viskar Dezteny med en röst som är mycket ostabil.
Jag kryper ned bredvid henne under det tjocka täcket och ser henne hela tiden i ögonen. Hon släcker lampan och jag blir inte längre medveten om rynkorna i hennes ansikte. Istället smeker jag hennes rynkiga hand över vår bröllopsring. Hennes tänder anas i mörkret då hon ler. 
"Jag kommer att älska dig för alltid", viskar jag och hon smeker mitt lika rynkiga ansikte. 
"Det har du redan gjort." 
 

Comments
Lmssy säger:

Älskade de!

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Anonym säger:

Hahah förlåt om att jag skrattar det kom en bild i mitt huvud hur justin ser ut med rynkig hud sorry men jag älskade värkligen kapitlet du äger hoppas att du aldrig slutar fortsätt med dina underbara noveller du kommer säkert bli en författare när du blir stor love u.<3

Postat: -


Anonym säger:

Omg slutet e så bra! Det sorgliga är att den har tagit slut, men jag blir väldigt glad av att du säger att du kanske ska börja på en ny novell! Men fortsätt så här eftersom dina noveller är helt underbara! <33

Postat: -


Anonym säger:

men gud började gråta genom halva.. så romantiskt.. haha nästan så att man själv vill uppleva något liknande.. god jul på dig!!

Postat: -


Emmy säger:

Åhh så fint! :') jag typ gråter... Hur sött som helst!!

Postat: -


Anonym säger:

Åh så bra

Postat: -


Tomtemor säger:

Tack! " Så fick Robin sin Marion till slut, och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Hodeladihodeladihoppsan vilken dag🎼" Underbar julklapp en underbar dag av en underbar tjej som jag älskar

Postat: -


Adina säger:

Sjuukt bäst

Postat: -


Adina säger:

Sjuukt bäst

Postat: -


Adina säger:

Sjuukt bäst

Postat: -


Celebnovell säger:

Det kunde inte blivit ett mer perfekt slut. Du är enormt begåvad. ❤

Postat: - URL/Blogg: http://Celebnovell.blogg.se


amanda säger:

Awwe va gulligt ^^
Den här novellen har varit sjukt rolig att läsa.
Allt med den har varit jättebra och jag hoppas att du skriver en till novell så underbar som du är på att skriva ♡♥

Postat: - URL/Blogg: http://biebzstoory.blogg.se


Nutella säger:

Jag vill bara säga "Tack" för en underbar novell. Den var absolut värd att läsa och man kan inte betygsätta den! Du är en begåvning och jag hoppas att din nästa novell kommer bli lika bra! God Jul :) ❤️

Postat: -


Ilham säger:

Du är sååå sjukt bra!! Jag blir så rörd ! Fånigt jag vet, men Gud så bra du är! Påminner mig om the notebook (':

Postat: -


Ylva säger:

Bästa slutet ! 👍⛄️❄️💓

Postat: -


Hanni Panni säger:

Älskar slutet ler som en idiot. Den här novellen har vart så jävla grym har lärt mig en del saker faktiskt. Bättre julklapp får man leta efter, tack ännu en gång Emma och god jul!<3

Postat: -


Anonym säger:

Åhhhhh va bra

Postat: -


amanda säger:

Påminde om the notebook, jätte bra gjort! Du är verkligen duktig och din novell var underbar :D

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Alicia säger:

sjuukt bra👌kan nt du skriva en t novell om badboy justin? du är gryyyyym på att skriva badboy!!!!!!!

Postat: -


Ellen säger:

BÄSTA SLUTET😍😍😍👏👏 älskar de, du skriver såååå sjuktbra!!! ❤

Postat: -


Victoria säger:

Super! Kan du inte skriva om Justin som känd? :)

Postat: -


camilla säger:

Ååå snu kan jag äntligen dö lycklig! :D

Postat: -


Anonym säger:

Åhhhh har läst typ 7 gånger om och om igen!! Gråter😭

Postat: -


Becca säger:

Ett perfekt slut, till en perfekt novell. Nu blev det glädjetårar istället för ledsna tårar.
Älskar hur du gjorde det så att det liknar The Notebook, då jag älskar den filmen♡

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Emelie säger:

åhh gud haha detta fick mig att gråta , så jävla bra :D

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se


Steffie säger:

Jätte bra slut!!!! Älskar det!! Men har en fråga, bilderna du gör till varje kapitel, hur gör du dem? jag vill också ha sånna bilder till min novell! :D KRAM!

Svar: Åh, tusen miljoner tack!😘
Jag gör mina collage i ett program som heter gimp som går att ladda ner via google, och du behöver någon hjälp så kan du skriva till mig på kik (kommentera igen om du behöver min kik), lycka till och kram❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


wilma säger:

Så sjukt bra! Jag grät seriöst!

Postat: -


ebba säger:

Ett ord, PERFEKT

Postat: -


Anonym säger:

Asså omg fyfan va sjukt bra asså shit!!!! Du måste skriva en novell till! Kommer bli sjukt ledsen annars!!!!! Du är så sjukt begåvad så det är inte något man bara borde slänga iväg

Postat: -


anonym säger:

sjukt bra!

Postat: -


Fanny säger:

Jaaaaaaa!!!!!! Är jätte glad att dem hittade tillbaka till varandra tillslut.
Men den här novellen har varit väldigt händelserik och spännande. Ååå har verkligen älskat den, kommer att sakna Dezteny och Justin!

Postat: -


Mira säger:

Kommer sakna Dezteny och Justin så himla mycket!

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback