Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

8 - I NEED YOU TO TRUST ME

 
Previous: Jag släppte ratten. Dunkade knytnäven emot ratten några gånger. Jag tog ett djupt andetag och tänkte tillbaka på vad fan hon sagt "Vad alla andra killar gör". Plötsligt blev jag rädd, för första gången sedan dagen då Jaxon dog blev jag rädd, rädd för vad som hänt henne. Vilken idiot hade fått henne tänka på det viset? Jag satte händerna för ansiktet och pressade in naglarna i tinningarna. Jag bryr mig inte om någon. Det var ju planen. Det är bättre att inte bry som om någon. Om man inte älskar någon så blir man inte sårad.
 
 
 

Jag hade glömt ett stort rött äpple på nattduksbordet. Det blänkte och såg helt underbart ut. Jag sträckte mig fram, men då jag äntligen höll äpplet i min hand kände jag att det var helt ruttet. Fingrarna sjönk rakt in i det kalla blöta äpplet.
Jag ryckte åt mig handen igen innan jag satte mig upp i den hårda sängen. Det var tidigt på morgonen. Det enda som hördes var fåglarnas kvitter utanför det lilla fönstret och en liten del av solens strålar lyste upp det grå rummet. Jag la mig ner i sängen återigen och försökte blunda. Det skulle vara omöjligt att somna igen. Jag satte mig upp för andra gången.Jag hade knappt sovit någonting den natten, men den fina morgonen fick mig på lite bättre humör.

 

Jag reste mig upp och som vanligt knarrade träplankorna under mina fötter. Jag gick fram till fåtöljen där alla mina kläder låg samlade i en hög. Jag satte på mig de nya svarta jeansen jag köpt för någon dag sedan. Jag satte även på mig min nya vita tröja jag köpt samma dag. Jag tryckte i mig en halvrutten banan innan jag ställde mig framför den lilla spegeln som var sprucken i ena hörnet. Jag svängde håret över axeln. Sedan såg jag till att berlocken låg på plats i halsgropen.

 

 

Jag kunde inte förneka att jag tänkt på Justin sedan han gick. Bara sådär mitt uppe i vår diskussion gick han. Han bara lämnade mig där. Jag förstod inte ens varför jag tänkte på det.
Tiden gick fort med alla extraskift jag tog. Alla nya ansikten fick sekunderna att gå fortare. Min chef iakttog mitt arbete noggrant. Han log emot mig, hans gröna ögon glittrade då han lutade sig emot baren.
"Hur trivs du, miss Hope?" Jag såg hur hans blick letade sig från mina tår upp till ansiktet.
"Bra, men snälla kalla mig Dezteny" På något sätt lyckades jag kröka läpparna uppåt och få fram något som liknade ett leende. 
"Okej, Dezteny" 
Jag vände mig om och gick fram till en kund som nyss slagit sig ned vid ett av borden.
"Vad får det lov att vara?" frågade jag med ett leende.
Den äldre damen såg på mig med stora ögonen innan hon svarade. "En latte, tack." Jag skulle precis vända mig om då jag mötte hans blick. Vilket fick mig att frysa fast för en sekund. "Ursäkta", log jag emot damen. Hon nickade till. Jag gick raskt fram till Justin som stod lutad emot väggen. 
"Vad gör du här?" viskade jag.
"Vi måste prata", han såg lika iskall ut som vintern.
"Inte här, jag jobbar." 
Nu såg han inte ens på mig längre, han bara nickade till. "Lova att aldrig mer komma hit, lova det, Justin!" Han såg sig omkring i det lilla kafét innan han gav mig en nick och gick ut genom den dörr han kom ifrån. 

 



"Jag går nu om det är okej?" mumlade jag.
"Självklart. Vi ses imorgon", svarade min chef.
Jag tog väskan, hängde på mig jackan och började gå emot dörren. Väl ute i kvällningen i Ontario tog jag ett djupt andetag. På vägen ner för gatan, precis då jag skulle svänga in till motellet, började mobilen vibrera i min vänstra ficka. Jag fiskade upp den och möttes av ett meddelande ifrån Justin.

 

Från Justin: 
Vi måste snacka.

Jag himlade med ögonen.

Till Justin: 
Senare! 


Som vanligt satt jag och tittade på tjockteven då en knackning ifrån fönstret hördes. Jag reste mig upp ur sängen och började försiktigt gå emot fönstret.
Jag flämtade till. Öppnade fönstret. Snabbt klev jag åt sidan för att låta både honom och kylan klättra in mitt rum. 
"Dezteny, jag har aldrig rört dig", han såg ner på det gamla trägolvet.
Jag suckade och tog några steg ifrån honom. 
"Jag menar det. Jag har aldrig rört dig", sa han igen. Jag korsade bestämt armarna över bröstet och vände mig emot honom. Han såg på mig en lång stund. "Jag har aldrig rört dig, inte på det sättet", fortsatte han. Jag hade svårt att läsa av honom, som vanligt, men för en sekund tyckte jag att jag såg förtvivlan i hans nötsbruna ögon. Men det var försvann lika fort som det kom.

 

 

@Be_Kidrauhler | via Tumblr

"I've never touched you"

 

 

 Jag trodde honom inte. Även fast jag hade övervägt tanken tidigare, var jag nästan säker på att han rört mig. För jag hade aldrig någonsin sovit så bra som jag gjorde den kvällen, aldrig. Jag hade inte vaknat upprepade gånger av någon hemsk mardröm. Jag hade bara sovit så bra då jag hade någon slags drog i kroppen.

 

"Jag menar det!" han nästan skrek ut det. Jag himlade med ögonen. Det är vad alla säger. 
Han började gå emot mig, men han bröt inte ögonkontakten. Golvplankorna knarrade under honom men just under de där få sekunderna brydde jag mig inte om hur mycket golvplankorna knarrade eller hur många språng mitt hjärta tog i sekunden. Allt som existerade var hans vilda blick. Han pressade lätt in mig i väggen. Han hade placerat båda sina händer bara några centimeter från mitt huvud. Han använde de som stöd för att inte falla rakt in i min famn. Hans näsa nuddade min. Jag kände lukten av hans andedräkt, tobak. Han hade fortfarande inte brutit ögonkontakten. 
"Du måste lita på mig", morrade han. 
Just under de sekunderna kändes det som om världen slutade snurra, som om alla människor slutade upp med allt de gjorde. Allt som existerade var vi. 
Slutligen bröt han ögonkontakten och slog ner blicken. "Dezteny, du måste", sa han förtvivlat.
Och i den sekunden trodde jag honom, det gjorde jag verkligen.

 

End Notes: Vad tycker ni? Själv blev jag faktiskt nöjd med kapitlet! Haha, vilket är ovanligt, I love you!


Comments
Celebnovell säger:

Dina kapitel är helt klart perfekta! ^^

Svar: dina då <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


Emelie säger:

Grymt bra! :)

Svar: du <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Ebba säger:

ASBRA <333

Svar: du är <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Alma säger:

Bra men längre nästa gång :)

Svar: ska bli! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Minis säger:

Jäkligt bra som alltid ;D Du äger på att skriva längtar redan tills nästa kapitel ;)

Svar: du äger <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Jessica säger:

En fantastiskt välskriven och gripande berättelse! Ska bli spännande att se hur detta slutar.
Det är även bra med lite korta kapitel tycker jag, i stället för massvis av text med sämre innehåll.
Mycket hög kvalitet på dina kapitel, du är ett solklart författarämne!

Svar: tack bebis <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Maria :* säger:

Älskar kapitel!

Svar: och jag älskar dig <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Älskar det! Lite längre kapitel hade jag tyckt om, men hellre det än någon lång långtråkig text!

Svar: nästa kapitel kommer bli längre, åh tack du är bäst <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Jätte BRAA!!!!! Men man hinner inte komma in i texten innan den slutar :/ kan du inte försöka göra längre kapitel? :) du är bäst

Svar: Tack! Synd att du känner så! Men kapitlerna ska bli längre nu, eftersom att det här bara varit grund och nästan ingenting ur handlingen men snart kommer det börja hända saker <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Alwayskidrauhl94 säger:

Ahh!! Du dödar miig!! Fan vad spännande! Herregud, du fattar inte hur mycket jag längtr till nästa kapitel! :*

Svar: Är så tacksam för dina kommentarer, det är sjukt <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


camilla säger:

Det var Amazing!!

Svar: du är amazing <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Jag dör den var så bra. Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv för att du skriver så bra och jag tror att du kommer bli den bästa författare och känd på att skriva bäst böcker, jag är stolt över dig att du är så ung och kan skriva så hihihihi. Förtsätt att skriva så och jag längtar att bara läsa nästa kapitel.<3
Snälla skriv en lång kapitel den här gången och när kommer nästa kapitel kan du inte lägga upp en till idag?

Svar: Åh vad glad jag blir, nästa kapitel kommer förmodligen bli väldigt långt och det efter det med, eftersom det kommer hända något ganska stort, men älskar sådana här kommentarer, du är bäst <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Lena säger:

Hur gammal är du? Vilket år är du född osv? För ditt språk är så moget

Svar: Jag är född 1998, jag är alltså femton :)
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Jasmine säger:

Wow. Du är verkligen jätte duktig:) är helt fast i din novell:) hoppas det kommer mer snart;)

Svar: Åh tack, jag blir helt fast i era kommentarer <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Hanna säger:

Så sjukt bra!

Svar: Åh bästa du <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://hhannaalander.blogg.se


Viktoria säger:

Åh herregud va bra du e så sjukt duktig asså man vill bara ha mer hela tiden!!

Svar: Du är bäst<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


aya säger:

herregud! due ju ba för bra!!!!!

Postat: -


Ebba säger:

JÄTTEBRA!!! Kan inte djävulen komma till baka och försöka ta henne när Justin och hans kompisar är där?? :))))

Postat: -


Anonym säger:

Sjukt bra skrivet! Älskar din novell! Jag klickar in flera gånger om dagen för att se om du uppdaterat! Längtar till nästa :D

Svar: så söt <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Så sjukt braa

Postat: -


Emma säger:

Superbra! Spännande på riktigt! Gillar ideen någon skrev om att dkjävulen kommer tillbaka och försöker ta tillbaka henne när Justin och de är där.

Postat: - URL/Blogg: http://jdbstoory.blogg.se


Saga säger:

Jag har inte kunnat kommentera för jag åkte iväg och har varit utan internet ett dag! Du fattar inte hur arg jag blev när jag inte kunde läsa kapitlet då jag ville det, haha! Men nu har jag läst det och som sagt så är alla dina kapitel så jävla amazing, precis som du. Sååå talangfull, sluta aldrig att skriva! Go giiiirl :*

Svar: åh söte, tack :* <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Natasha säger:

Grymm!! You go girl! När kommer nästa kapitel? Tacksam för ett svar❤kram!

Svar: idag gumman <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Riktigt bra! :)

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback