Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

Kapitel 4 - I needed to get high now

 
Previous:
Jag såg mig omkring och slutligen mötte jag Matt's blick, han nickade till, så som han brukade göra då han visste att jag skulle få ligga. Jag drog upp henne ur vattnet och log. "You want some of Bieber, babe?" Hon bet sig i läppen samtidigt som hon besvarade min fråga genom en nick.
 
 

Dezteny's perspektiv

 

Jag satt fortfarande på madrassen då killen jag trodde hette Justin rusade in genom ytterdörren. Det var inte förrän han bara var en meter i från mig som jag kände lukten av alkohol. Jag drog upp mina knän framför mitt bröst. Det skrämde mig att se honom så. Det påminde mig om Djävulen. Det var då han druckit han varit som värst. Han hade tagit till våld istället för ord. Han förstod inte att knytnävarana inte löste några problem.

 

När jag såg att Justin närmade sig mig kramade mina armar knäna närmare bröstet. Medan jag väntade på det första slaget kände jag rädsla växa inom mig. Justin hukade sig ner framför mig så att vi hade ögonkontakt. Han smekte mig lätt med sitt pekfinger emot min kind. Jag ryckte undan, hans beröring fick mig att rysa samtidigt som den fick mig känna mig ur balans. Utan att säga ett ord tog han min haka mellan tummen och pekfingret och tvingade mig se honom i ögonen. Hela hans utseende skrek fara, hans beteende också. Alla varningslampor blinkade rött inom mig. För på de sättet han såg på mig kändes det som han ännu en gång kunde se igenom mig. Som om han såg igenom mig så som andra såg igenom glasdörrar. Jag gillade det inte.

 

Plötsligt ryckte han till, släppte min haka och drog en snabb hand genom det mörka håret. Men han gjorde inte mer än så. Slaget kom aldrig. Det var som om han sett rädslan i mina ögon för sedan sträckte han på sig och såg sig om i rummet innan han slängde sig på sin stora säng. Den såg så mjuk ut, inte alls som den hårda sängen jag hade tvingats sova i hos Djävulen.

 

Efter någon minut hörde man tunga andetag och det var inte förrän då jag tog mig modet att se på honom. Jag iakttog honom och såg hur hans bröstkorg höjde och sänktes i takt med hans andetag. Hur han rynkade sin felfria panna, men det tog inte lång tid innan även jag sakta somnade på den hårda madrassen.

Justin's perspektiv

 

Jag gick in i sovrummet med mobilen i handen och en cigg i andra. Jag hade vaknat med en riktig baksmälla och var i stort behov av en pizza. Pizza var lösningen på alla problem en dag som denna.
"Vad ska du ha för pizza?" mumlade jag och tog ett bloss av cigaretten som genast gav en lugnade effekt på mig. Flickan som precis vaknat satte sig sömndrucket upp på den gamla madrassen som alla flickor jag tagit hem för natten sov på. Ingen sov i min säng. Jag sov inte med andra. Fast jag hade inte gjort något med flickan, inte för att hon var ful eller så för det var hon inte, för att vara ärlig hade hon en riktigt sexig kropp. Men jag förstod inte ens varför jag låtit henne vara kvar, eller varför jag var villig att ge henne mat. Jag brydde mig inte om tjejer. De var bara till för en sak. Kanske var det för att jag kände mig skyldig efter att jag hade kört på henne. Det förvånade mig. Jag kände aldrig skuld, inte för någon. Kanske var sättet hon hade sett på mig igår, som om hon var rädd för mig. Hur hon hade ryggat undan när jag rört henne, som om hon var rädd för att jag skulle skada henne. Jag ryckte till när jag hörde henne svara. "Jag tar en kebabpizza om det är okej?" Irriterad på mig själv för att jag tänkte på allt det där drog jag ett djupt bloss av ciggen innan jag slog numret till pizzerian för att beställa. "Jag vill beställa. Två kebabpizzor. Skynda."

Dezteny's perspektiv

 

Innan pizzabudet kommit hade allt varit stelt. Verken han eller jag hade sagt ett ord. Då Pizzan kommit jag tog en stor tugga av den värma degen. Jag kunde inte minnas när jag senast hade ätit en pizza. Jag nöjt av den smälta osten i min mun. Jag kände hur Justin betraktade mig från andra sidan köksbordet. Jag tittade upp och såg hur han tuggade ur pizzabiten han hade i munnen innan han lutade armbågarna mot bordet och våra blickar möttes.
"Vart bor du?" frågade han.
Jag vek undan blicken och satt tyst i en kort stund innan jag svarade.
"Ingenstans, jag blev vräkt." 
Han stirrade på mig länge och jag förstod att han inte trodde mig.
"Vart ska du sen då?" frågade han irriterat och tog en till tugga av sin pizza.
Jag tvekade innan jag svarade. "Motell eller något", jag förde undan en brun hårslinga ur mitt ansikte innan jag fortsatte, "tills jag hittar något nytt." Det sista sa jag enbart för att det skulle låta mer trovärdigt. Men han förstod. Hans blick visade att han inte trodde på mig. Okej, jag ljög. Men han har inget att göra med mitt förflutna och kommer aldrig ha. Han förstod men ändå sa han ingenting. Han frågade inget mer vilket jag var väldigt tacksam för. Jag åt upp det som var kvar av min pizza. 
"Tack" viskade jag och reste mig upp.
Han nickade precis då hans mobil började ringa. Han tog upp den och svarade. "Hej, man." Personen på andra sidan luren sa någonting innan Justin svarade. "Fick du något igår?" Mer hörde jag inte eftersom att jag stängde Justins sovrumsdörr efter mig la mig ner på de hårda madrassen. Jag var dödstrött. Jag hade inte sovit mycket inatt på grund av mardrömmarna.

 

 

Your image is loading...

"Thank you"

 

Justin's perspektiv

 

Efter att jag ätit upp pizzan och snackat klart med Matt kände jag att jag var tvungen att gå och lägga mig för att sova bort bakfyllan. Den sög men det var nästan alltid värt det. Jag log av tanken på alla tjejer jag knullat när jag var full. Jag gick i mitt sovrum och fick syn på flickan som låg på madrassen. Det såg obekvämt ut och flickan såg riktigt trött ut. Jag lyfte försiktigt upp hennes lilla kropp. Hennes stora T-shirt åkte upp så att magen och revbenen blev synliga. Jag flämtade till då jag fick syn på de stora blågula märkena täckte stora delar av huden. Jag la försiktigt ner henne på min mjuka säng. Den lilla rynkan mellan hennes mörka ögonbryn försvann och hon såg fridfull ut. Hennes breda försvarsmur försvann. Jag la mig ner på den obekväma madrassen. Jag rös när jag tänkte på de hur hon kan ha fått de hemska märkena. Jag undrade vad det var som hade hänt henne, jag visste att hon inte hade talat sanning när jag har frågat om vart hon bodde. Inte för att jag brydde mig om henne men något jag hatar är när folk ljuger. Men hon kanske hade en bra anledning. Jag förstod varför flickan hade sett så trött ut, den här madrassen var hård som fan. Ingen tjej har någonsin fått sova min säng men flickan var ju inte precis något knull. Men det betyder inte att jag brydde mig om henne, jag bryr mig inte om tjejer. Ingen av dem var värd min tillit. Men jag var heller inte hjärtlös. Jag var arg på mig själv för att jag tänkte så mycket på allt det här. Så jag bestämde mig för att ringa Matt ikväll och se om han hade någon pott. Jag behövde bli hög nu och slippa tänka.

 

Dezteny's perspektiv

 

Jag vaknade upp på något väldigt mjukt och jag kände mig mer utvilad än någonsin. Sedan öppnade jag ögonen och insåg att jag låg i en säng men inte bara någon säng, hans säng. Jag höjde ett ögonbryn. "Hur gick det till?" tänkte jag förbryllat.

Jag stannade upp för ett ögonblick, och tog in den nyfunna informationen. Justin gjorde faktiskt en bra sak för en gångs skull. Jag började må dåligt. Dåligt på grund av att jag hade trott att han var ett svin. Jag sneglade på Justin som vände sig om för att titta sig i spegeln, han fixade till sitt perfekta hår. Jag kunde inte hjälpa att jag himlade med ögonen då jag såg hur koncentrerat kan drog sin hand genom det mjuka håret. Men jag kunde inte förneka att denna killen var dödligt snygg.

 

Notes: 

Hoppas ni gillar det nya kapitlet, kommentera gärna :)


Comments
Jessica säger:

Bääääääst

Postat: -


Anonym säger:

OMG DU SRIVER SOM EN ÄNGEL
LÄNGTAR TILLS NÄSTA KAPITEL KOMMER

Svar: U made my day <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Sandy säger:

Gryyyyyymmmm meeeer!! <3

Postat: -


Anonym säger:

Bäst, mer nuuuu

Postat: -


Anonym säger:

när kommer nästa kapitel?:)

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback