Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

42 - SO BAD

 
Jag sjönk ned på huk och lämnade Justin bakom mig. Mjukt drog jag fingrarna över den ådrade marmorn och slöt ögonen, stängde ute alla ljud och koncentrerade mig på min mors namn i kursiv. Justin lade sin hand på min ena axel för att visa sitt stöd då tårarna rusade ned för mina kinder. Han satte sig ned på marken med mig då mina ben inte längre bar. Sorgen kröp i mig som vinterns kyla, så hänsynslös och bedövande. Jag omfamnade Justin hårt, rädd för att även han skulle försvinna. Jag kröp upp i hans famn och snyftade emot hans bröst.
 
 
Justins halsmuskler rörde sig intensivt. De nästan dansade på den naturligt mörkt tonade halsen. Det bruna, rufsiga håret stod rakt upp. Ilskan glödde i hans ögon. I en sekund tyckte jag att jag anade liemannen i de mörka ögonen.
"Du är ju helt jävla dum i huvudet", sade han och knuffade sig förbi Mike.
Mike vinglade till, satte sig ned på golvet men kom sedan upp igen och fortsatte att stå och flina.
"Du kommer inte hit igen, horunge!" Justin drog med mig ut ur sin mors hus även fast det bara några minuter passerat sedan vi kom och ville umgås med Jazmyn.
 

Justin klöste sig själv i tinningarna i ilska. Sedan sparkade han hårt på en aluminiumburk som låg slängd på marken och vrålade.
"Lugna ner dig", sade jag och försökte omfamna honom men han krånglade sig ur mitt grepp. Jag höjde armarna i en gest. Sedan följde jag Justin då han gick ned för den långa gatan i sökandet på bilen.

Då vi slutligen fann bilen stod Jake Martinez och hans vänner där. Bilen var nedklottrad med ord som "pussy" och andra könsord. Vindrutan var sprucken och glassplitter låg utspritt över de dyra skinnsäterna.

 

"Aw, har Bieber hälsat på sin mamma?", sade Jake. Justin anföll med ens. Jake hade inte ens en chans då Justin placerade näve efter näve på hans kropp.

Justin knuffade honom emot bilen och det var då han skakade loss en glasbit och höjde den som Martinez vänner började dra i honom.

"Gör det inte Justin. Snälla, jag vill bara gå hem. "kved jag. "Snälla ...",bönade jag så som jag gjort förut då han nästan kokat över. Justin bara stod med glasbiten högt och sänkte den sedan och pressade den emot Jakes hals.

"Nej, Justin", grät jag. En strimla blod sökte sig längs Jakes hals och han stönade av smärta.

Jakes vänner lyckas slutligen dra bort Justin med många slag i ryggen. Justin släppte glasbiten och lät den krossas emot marken. Sedan knuffade han iväg Jake som fortfarande blödde och öppnade bildörren och pekade. "Dezteny."
Jag föste undan lite glas och satte mig i bilen och så gjorde även Justin.

 

Han stoppade nyckeln i tändningslåset och vred om. Bilen gav ifrån sig ett lidande ljud efter den misshandel den nyss varit med om. Det förvånade mig att den startade över huvudtaget.

Justin bröstkorg höjdes och sänktes intensivt där han satt i bilen. Han sade inte ett ord utan höll bara koll på vägen. Jag såg hur Jake och hans vänner förminskades i backspegeln men då bromsade han in hårt. Om inte bältet hållit fast mig hade jag förmodligen slagit i instrumentbrädan.

 

"Jag kommer snart tillbaka", sade han och drog upp bildörren så hårt att hela bilen vibrerade. Jag hann inte fråga vart så jag bara iakttog honom i backspegeln. Hur han blev mindre och slutligen såg jag inte honom längre.

Ett skott avlöstes och ilning gick igenom min rygg rad. Efter vad som kändes som en evighet kom han tillbaka med blodiga nävar. "Justin?" Han såg ned på sina nävar och skakade sedan på huvudet.
"Det är inget baby, det är ingenting", sade han med blicken tom.

 

Då vi sedan kom hem till Justin krånglade jag av mig skorna och gick ut till vardagsrummet. Jag såg mig om efter fjärrkontrollen. Pressade på "on" knappen och såg sedan på teven. Jag himlade med ögon då jag insåg att det var nyheter och skulle precis byta till något mer intressant då en bild av Jake syntes på den smala skärmen.

"En ung man mördad", var allt jag hann höra innan jag tryckte av teven.

All färg dränerades från mitt ansikte och fjärrkontrollen jag höll i min hand gled ur mitt grepp och slog hårt emot golvet. Min hals blev lika torr som Saharas öken då tårarna steg i mina ögon. Jag skakade på huvudet så hastigt att jag nästan tappade balansen. Jag kupade jag en hand för min mun och backade hysteriskt bakåt.


"Justin", grät jag högt. Han kom utspringandes och lindade sedan sina armar kring min figur. Han drog mig nära då jag slog med båda knytnävarna hårt mot hans bröstkorg.
"Jag vet att det ser illa ut men du måste lita på mig."


Comments
Emilia säger:

Sååå bra!!<3

Postat: -


camilla säger:

Jävlar!! Då äger ju såååå hååårtt! (hehe...)

Postat: -


camilla säger:

Jävlar!! Då äger ju såååå hååårtt! (hehe...)

Postat: -


Jasmina säger:

Fantastikst <3

Postat: -


anonym säger:

lika bra som alltid:)

Postat: -


Jessica säger:

Asså omg så sjukt bra

Postat: -


Emma! säger:

Perfekt. Bara helt perfekt. Xx

Postat: -


Adina säger:

Skiiieeet bra

Postat: -


Emelie säger:

grymt bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se


Hanna säger:

De va perfekt så himla perfekt skrivet allt åhh<3

Postat: -


Anonym säger:

OMG OMG OMG!!! KAN INTE FATTA ATT HAN GJORDE DET 😭😭

Postat: -


Anonym säger:

DU KAN INTE AVSLUTA SÅ!!!!!!!!!!!! ÅHHHH MER

Postat: -


Anonym säger:

ÅHHH LÄNGRE OCH MER MÅSTE VETA SÅÅÅÅ OTROLIGT BRA!!!

Postat: -


Sandra säger:

Tyckte det var lite kort men ändå bra...!!!❤️

Postat: - URL/Blogg: http://www.nattstad.se/justinlover


Emelie säger:

MEEEEEEEEEEEEEEEEER! Du skriver som en ängel<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Postat: -


Jey säger:

Så spännande . Omg, är han en mördare? Nä, think not!!
Du håller läsaren i ett järngrepp av spänning o andra känslor. Du skriver så fuckings bra!!! Just det, jag sa fuckings.✌️

Postat: -


celebnovell säger:

Sjukt bra! längtar verkligen tills nästa! ♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


Vicky säger:

OMG VA BRAAA DU DÖDAR MIIIIGGG😱😱🔫

Postat: -


amanda säger:

bra kapitel, men hoppas på lite förändring snart eller att någon av de umgås med lite vänner och inte bara varandra, lite variation liksom :)

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Engla säger:

Men herre gud, jesus, Kristus. Typ stelnade till när ja läste slutet. Seriöst.

Men gu va bra de är! Du äger! :D

Postat: -


kajsa säger:

sjukt bra!!

Postat: -


Victoria säger:

Suuuper bra! Kommer aldrig på vad jag ska skriva men du är riktigt duktig på skrivandet :)

Postat: -


ifrah säger:

skitbra längtar redan

Postat: -


ifrah säger:

skitbra längtar redan

Postat: -


ifrah säger:

skitbra längtar redan

Postat: -


Klara säger:

Mer :)

Postat: -


Anonym säger:

Din novell är som en drog 😍

Postat: -


Anonym säger:

MEEER!

Postat: -


Lina säger:

DIN NOVELL ÄR SKIT BRA SERIÖST!!!

Postat: -


camilla säger:

Vi vill ha mer mer MEER oo ännu MEER och MER det hoppas vi att det blir :D

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback