Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

38 - YOU WONDER WHY

 
"Allt kommer bli bra.", viskade han.

Jag hade nog aldrig hört honom tala så förut. Han lät så ledsen. Det var allt som krävdes för att min underläpp skulle börja darra. Sedan kom floden. Floden med tårar.

Justin drog i min byxlinning för att föra våra kroppar närmre. Han omfamnade mig. Justin vilade sin hand på mitt bakhuvud. Sedan vaggade han mig lätt i sin famn . Det enda hörbara ljud var grenenarna som gnisslade emot rutan och hans långa andetag som kittlade i mitt öra. Sedan viskade han återigen att allt skulle lösa sig och jag trodde honom. Jag trodde honom mer än någonsin.

 

 

 

Justin hade duschat och kom in i rummet med bara en handduk lågt ned om höfterna. Håret var vått i nacken. En enda stor lock bildades av det våta håret som låg levande utspritt över den perfekta nacken. Ryggen och axlarna glänste av minimala glittrande vattendroppar. Han stod stilla och såg ut genom fönstret i vad jag bedömde kanske en halv minut och då han vände sig och såg på mig log jag generat. Justin slog ned blicken utan att besvara leendet. Jag ställde genast mig själv frågan om jag gjort något som i hans ögon inte var lämpligt.

 

"Vad är det?" Justin såg inte på mig. Han fuktade bara sin överläpp med hjälp av tungan.
"Jag skulle uppskatta ett svar."
"Vad tror du det är, Dezteny?", mumlade han lågt och man kunde höra irrationen stiga i hans röst för varje ord han uttalade.
"Mr. Hadden?"

 

Tystnaden som tog plats i rummet besvarade min fråga. Han var sur för något han inte kunde kontrollera. Något inte ens jag kunde kontrollera.

 

"Varför tänker du på det plötsligt?", svarade jag, "allt var ju lugnt i går?"

"Tänk om någon kysst mig? Bara sådär." 

"Har redan hänt" svarade jag och såg ned i marken och kände hur sorgen plötsligt fanns där.
"Jag är ledsen.", svarade han hest och lågt. Han nästan viskade då han insåg att vad jag för några sekunder sagt var sant.
"Nej, Justin. Det är du inte." Min röst var svag och tunn. Tunnare än en synål. Jag kände hur tårarna fyllde mina ögon men jag vägrade att ens fälla en tår. I det här fallet spelade inte mängden någon stor roll, ingen alls faktiskt. Jag vägrade att visa mig svag idag.
"J...", hemtelefonen som låg slängd i soffan avbröt honom. Han gjorde en gest emot soffan av skinn som tecken på att jag skulle svara.

 

Mina fingrar famlade längs det hårda materialet till jag fann knappen.
"Hallå?", mumlade jag.

 

Inget svar. Jag pressade telefonen så hårt emot örat att det inte skulle förvåna mig om skärmen skulle spricka. En evig tystnad hängde kvar. Bara tunga andetag hördes. Andetag som gång på gång träffade mitt öra. Allt var så levande. Personen kunde lika gärna andats i min öronmussla. För det var så det kändes. Jag kände beröringen genom telefonen. Hur hans andedräkt smekte genom min hörselgång. Det skrämde mig. Det fick mig helt enkelt att rysa.


"Hallå?", upprepade jag. Personen i andra änden fnös. Det var som om personen iakttog min reaktion och uppfattade den som rolig, ett skämt.

 

Sedan pep det. Samtalet hade lagts på. Jag behöll telefonen mot mitt öra till Justin återigen kom in i rummet. Jag hade inte ens märkt att han tidigare lämnat det så jag hoppade till.

 

"Vem var det?", frågade han och drog en t-shirt över huvudet.
"Varför bryr du dig, Justin?", viskade jag, fortfarande arg.

 

Han tog några steg närmre. Hans ögon blixtrade till.
"Du undrar varför jag bryr mig, Dezteny?", fnös han med en ton som jag befann som kuslig. Jag bara stod och såg på honom då ilskan växte inom honom.
"Gör du verkligen det, Dezteny? Du undrar varför jag bryr mig.", han skrattade helt utan humor", om vem som ringde? Om dig?"

 

Han sparkade till fåtöljen i skinn så att den med en duns föll till golvet. Jag ryckte till då den träffade golvet och en tung klang studsade emellan väggarna. Jag förmådde inte ens att blinka så jag bara svalde och nickade.

 

"Prata, Dezteny!", röt han och hela min kropp skälvde till. Justin var tyst under ett par sekunder.
"Ja", svarade jag lågt. Han fnös och plötsligt var sårbarheten i hans röst.
"För att jag fucking älskar dig, Dezteny!", morrade han. Han tog några steg fram och föste en hårslinga ur mitt ansikte.
"Jag älskar dig", upprepade han i en ton jag uppfattade som låg och lutade sin panna mjukt emot min.

 

End notes: VÄLDIGT kort kapitel, det kortaste ever! Annars då? Gillar du det eller inte? ♥


Comments
Vicky säger:

OMG OMG SHIIT VA BRA HERREGUD SKITER FULLSTÄNDIGT I OM DET ÄR KORT DET VAR SÅ HIMLA BRA,VARFÖR FINNS DET INTE KILLAR SOM JUSTIN?😭😭

Svar: Åh du förstår inte hur osäker jag var på det här kapitlet så det betyder verkligen! Ja, den frågan ställer jag mig själv varje dag! 😘❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Awwww, älskade det!!:)

Svar: Tack gumman <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emelie säger:

gryyymt bra :)

Postat: -


Maria :* säger:

Kapitlet var kort, MEN kapitlet var HELT A.W.S.O.M.E! Det var faktiskt lite läskigt det med mobilen, tänk om det var "djävulen" ( hennes pappa) ?? :o
Älskar kapitlet fast än den var kort.
Man känner att man är i där. Att det är på riktigt, varje gång jag läser dina kapitel känns det som att jag är där och ser allting. Man blir helt fast i dina kapitel <3

Svar: Tack babe! Maybe, maybe not <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Linn säger:

OMG LOOVED IT, ÄÄÄÄLSKADE SLUTET ÅÅH DIN NOVELL ÄR SÅÅ BRA! SPELAR INGEN ROLL OM DET ÄR KORT ÄR GLAD OM VI FÅR ETT ÖVERHUVUD TAGET!❤❤

Svar: Åh älskade bebis, blir så super duper glad, love u <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Åh jätte bra kapitel! Tänker på att starta en novellblogg med min vän, men vi är fortfarande osäkra på det. Själv vill jag publicera mina texter, dela den med andra för att få några kommentarer om min skrivning. Men allt detta verkar så svårt, att alltid finna tid att skriva, svara på kommentarer och allt det som ingår i att ha en blogg. Speciellt nu när jag har sjukt många läxor, och jag undrar verkligen hur du klarar av att ha en perfekt uppdatering, något tips du kan ge? För det skulle betyda sjukt mycket!
Och jag skriver detta till dig för att du skriver extremt bra, helt ärligt är du en av mina förebilder:)

Svar: Det här betyder verkligen, du förstår inte! Blev tårögd när du skrev att jag var en av dina förebilder! Kan ju börja med att ingen har ju alltid perfekt uppdatering, livet dyker ju upp också.
Men mitt tips till dig är väl att skriv när du har lust så tvinga aldrig dig själv att skriva, det blir aldrig bra! Det där med mycket läxor spelar faktiskt inte så stor roll för mig eftersom att jag ofta gör tid åt att skriva ibland på kvällen efter jag pluggat till ett prov, ibland efter skolan. Om man verkligen vill så finner man faktiskt tid till det mesta även fast allt känns kaos. Men det mest negativa med en novell blogg är väl att man vill alltid prestera så bra som möjligt och få bra respons och om det inte händer så kan man ju bli lite deppig. Något annat som är negativt är väl att göra collage, jag är kass på det och det tar en evighet. Men det positiva väger faktiskt upp det negativa så om du verkligen vill skriva en novell så skriv den, jag stöttar er till hundra procent, det är bara att skriva, kram<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Jessica säger:

Jag gillar det inte, JAG FUCKING ÄLSKAR DET! Kort eller långt, varje gång får du än alltid att känna sig träffad av alla känslor du lyckas få med i kapitlet!

Svar: Tack gumman! OCH JAG FUCKING ÄLSKAR DIG!<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Grym som vanligt :D

Svar: Du är grym, tack!<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


jasmina säger:

Gillar det inte jag älskar det. Asså detta kapitet är min favorit även fast dom andra är bra är denna bättre även fast den är kort den liksom Fanststisk. det känndes som om justin sa det till mig och inte till Dez. levde mig in i kapitlet så mycket så det tog flera sekunder innan jag var tillbaks till verkligheten. Hhaha( jag är inte Konstig peopol!! Nej men ärligt var kapitel så mycket mer än bra ett "kapitel" jag vet inte hur jag ska förklara Hahaha hoppas jag inte förvirrade dig <3 Men bästa kapitel hitt tills<3

Svar: Dina kommentarer är alltid så himla underbara! Jag förstår hur du menar, åh blir så super glad! Du är bäst, love u<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Engla säger:

OMG OMG FANGIRLAR ! brb.

Sjuuuukt bra, aningen kort men annars bäst

Svar: Jag fangirlar för att du är en så bra läsare <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Iiunxodbviroxkd jag avlider!!! Shit va bra, det spelar ingen roll hur kort eller långt man får alltid en levande känsla när man läser dina kapitel. OMFG jag fick värsta knuten i magen när han sa "jag fucking älskar dig" herregud! Fangirlar Hääär *.

Svar: Varför är du så snäll? Tack gumman, du gjorde nyss mitt liv <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


camilla säger:

Ooo goooooddd du är för bra!! Du är bara bäst! För bra för att vara sant!

Svar: Du är för bra för att vara sann <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


amanda säger:

bra kapitel, fett läskigt samtal hon fick :O

Svar: Jag vet, själv hade jag dött :(
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


emilia säger:

Ååå gud så himla bra! Mer snart snälla!

Svar: Tack älskade du<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


emilia säger:

Ååå gud så himla bra! Mer snart snälla!

Postat: -


Erika säger:

Åssa åh, när han sa det andra gången! Du skriver så sjukt bra, alla känslor känns liksol som en film och att man ser precis vad som händer! Har verkligen längtat sjukt efter detta kapitlet och det ar det så värt! Såg det igår men var för trött för att kommentera så gör det nu ;) ha en bra dag! Kram

Svar: Om du verkligen känner så? Så känner jag verkligen att jag har lyckats med det här kapitlet, tuuuusen tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Victoria säger:

Så himla bra! Gör inget om du skriver kortare ibland, bättre om du skriver oftare :)

Svar: Vad bra att du känner så, tusen tack babe <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Kajsa säger:

Så himla bra! Dom är ju för fina alltså<33

Svar: Ååååh, så söt du är <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Melanie säger:

Det var jättebra även om det var kort. när ska hon berätta för Justin om sin uppväxt??:))

Svar: Alltså kan avslöja att endel av hennes förflutna dyker upp i nästa eller det efter det <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Lovelovelovelove it

Svar: Love <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


OMG säger:

Due e awsome

Svar: Du är awesome
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Så sjukt bra!! <3

Svar: Åh tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Celebnovell säger:

Sjukt bra - precis som alltid. Skulle inte förvåna mig om du släppte böcker i framtiden och blev världskänd!
Spelar ingen roll hur kort eller långt kapitlet är - alltid lika bra! ♥

Svar: Jag vet att jag är super dålig på att kommentera din blogg men jag ville bara säga att jag tycker den är fantastisk, helt ur bra! Tusen tack gumman, tror inte du anar hur glad du gör mig <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


lisa säger:

älskar det :)

Svar: Tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Ella säger:

Jätte bra.. Det är kul när dem bråkar:)

Svar: Haha åh tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emmy säger:

Å vad jag älskar det här :) :D du är bara för grym på att skriva :D <3

Svar: Du är grym som kommenterar, tack sötis <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://justindrewnovell.blogg.se


anonym:) säger:

skulle du tänka dig hjälpa en annan novellblogg om justin bieber med ett länkbyte? Ifall det visade sig att handlingen var awesome och skrivningen var bra? Om designen var fin? Jag vet att du inte tjänar något på det, men det skulle väl ändå ha varit snällt genom att hjälpa andra?

Svar: Absolut! Säg vilken blogg det är så ska jag kolla :*
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


LOVE U säger:

LOVE U!!! Mer, mer, mer! Ge mig något att läsa i denna storm! Serri, asså de blåser som in i hel*ete!

Svar: Love u too! Kapitlet är i process :*
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


The Wanted Source - Mickan säger:

Hej! Jag har kört igång en Blog Awards, my first.
Skulle vara kul om ni ville delta, eller nominera någon annan :)

Sidan för att nominera:
http://thewantedsource.blogg.se/2013/october/tws-blog-awards-2013-2.html

Förlåt om ni inte gillar kommentarer som denna :)
- M

Postat: - URL/Blogg: http://thewantedsource.blogg.se


Anonym säger:

Jätte bra, men jag saknar dina kapitel, har det hänt nått? :(

Svar: tack så super mycket! nej, det är väl bara mycket plugg som hindrat mig :)
smilingbieber.blogg.se

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback