Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

31 - THIS IS IT

 
Previous: Siluetten stod nära glasrutan. Hans andetag avspeglades på det genomskinliga glaset. Gång på gång träffade hans andedräkt rutan och molnet framför honom växte. Skäggstubben anades i mörkret. Han höjde ett pekfinger som var täckt med en svart skinnhandske. Långsamt mötte fingertoppen glasrutan. I stora drag drog han försiktigt med pekfingret i molnet hans andedräkt skapat.

 Jag såg upp på trappen där Justin höll sitt vapen högt medan han smidigt tog sig ner för trappen. Pulsen dånade i min kropp. Jag såg åt fönstret ännu en gång. Men gestalten var borta. Lika borta som en knappnål i rymden. Det susade i öronen då Justin slog upp ytterdörren av mörkt trä. Avlägsna skrik av bromsar hördes. Jag räknade mina djupa andetag då mina bara fötter mötte stengolvet och orsakade en skalande ljud. Jag placerade handflatorna emot det isande kalla glaset. En kall kår löpte längs ryggraden då jag baklänges läste: "Pappa ser alltid på." 

 

 

Det rasslade då bildäcken träffade lövverket och kastade det under sig. Doften av exklusivt läder fyllde mina näsborrar. Min vänstra hand vilade på ratten och det bärnstensfärgade ljuset från instrumentpanelen belyste mina fingrar. Ljuset från gatlyktorna träffade instrumentbrädan gång på gång.

"Du skulle se hennes ansiktsuttryck när jag ryckte upp pistolen", skrattade Dylan. Killarna i baksätet skrattade med en hätskt klang. Hunters skratt blev slutligen svagt och han drog med en hand upp mössan som han dragit ned för ansiktet. "Vad är felet, Bieber?" frågade han då hans skratt nästan avtagit. Jag ryckte på axlarna och fixerade så att hastighetsmätaren låg exakt på hundra tjugonio kilometer i timmen. Exakt tjugonio kilometer i timmen över den tillåtna.

Jag drog i ratten intensivt åt vänster vilket åstadkom en rejäl u-sväng. Det dunkade då någon av killarna hårt slog emot bildörren. "Vad fan Bieber?" morrade Ludwin. Jag såg ner på instrumentpanelen som avslöjade att klockan passerat midnatt. Vilket betydde att det var lördag. Jag pressade samman mina käkar. Att det nu inte fanns någon återvändo var klar fakta. Jag hade ännu en gång kört in i en återvändsgränd utan att kunna backa. Jag ville inte erkänna att jag var rädd för att bli bortstött av kvinnan som alltid stöttat mig. Men jag var det. Jag var helt jävla livrädd.

Jag trummade hårt på ratten med hjälp av fingertopparna. Helst av allt ville jag komma hem till Dezteny så fort som möjligt. Jag visste att hon kunde lugna mig. Sedan bromsade jag in, iakttog Dylan, Ludwin och Chaz i backspegeln då de lämnade bilen. Hunter dröjde kvar i sätet bredvid mig. Han öppnade sedan passagerardörren. Hunter slängde de pengar jag tjänat på sätet där han tidigare suttit. "Bieber, lycka till med morsan nu." Jag hann bara nicka innan han slog igen bildörren på passagerarsidan.

 

 
Är du nervös, Dez?" frågade Justin där han satt bakom ratten i hans svarta Range Rover. Jag såg på honom. Hans vänstra hand vilade på ratten av skinn. Jag log i hopp om att leendet skulle dölja nervositeten.
"Nej", ljög jag. "Det är jag som borde ställa den frågan eftersom att det är du som inte träffat din mamma på evigheter." Justin fuktade sina mjuka läppar med hjälp av tungan och ryckte axlarna. "Jag tar det som det kommer. Ber hon mig dra åt helvete gör hon det, tar hon emot mig med öppna armar accepterar jag det också." Han försökte få det låta och se ut som att han inte brydde sig. Men jag visste att han gjorde det. Han behövde sin mamma, även om han själv inte ville erkänna det. 
 

Jag rynkade pannan. "Tänk inte så." sa jag och skakade mjukt på huvudet. "Jag är säker på att hon har saknat dig." Justin tittade ut genom bilfönstret.
"Det är inte så enkelt", mumlade han. "Jag är en mördare i hennes ögon, Dezteny", Justin fnös. "Jag är säker på att hon inte kan släppa det förflutna bara sådär." Återigen skakade jag på huvudet.
"Du får inte beskylla dig själv. Det var en hemsk olycka. Det som hände är inte någons fel."
"Jag är säker på att hon inte tänker så. I hennes ögon är det mitt fel alltihop. Och jag stack. Hon måste hata mig för att jag stack", han kramade hårdare om ratten.
"Sluta tala för henne, Justin", mumlade jag och tog försiktigt tag i hans hand.
"Hon är min mamma, jag vet hur hon är."
"Vi båda vet att du inte skulle vara här om du visste att det inte fanns en chans att hon skulle acceptera dig. Du vet att hur du än vrider och vänder på sanningen så är du fortfarande hennes son. Hennes kött och blod", sa jag mjukt.

 

Justin verkade ha övervägt mina ord eftersom han suckade och sa sedan inte något mer. Han kramade om min hand och släppte den sedan för att fullt koncentrera sig på vägen. Jag tog tystnaden som svar och föll återigen ned i sätet. Då han stannade vid rött ljus, tog han det som en chans se på mig. Jag mötte inte hans blick. Jag såg i utkanten av min syn hur han flyttade blicken och möttes av trafikljuset som ändrat färg och började återigen köra.

 

Vi pratade inte mycket resten av resan dit. Då vi närmade huset, fann jag mig allt mer och mer orolig. Det var som om för varje varv däcket snurrade steg nervositeten inom mig.Jag visste att stunden var Justins men jag kunde inte låta bli att tänka igenom hela situationen en miljon gånger. Vad hände om hon inte ville ha mig där?

 

Justin måste i den sekund sett igenom mig för långsamt sträckte han sig efter min hand och kramade sedan om den. "Slappna av", mumlade han hest. Sedan sa han inget mer, han såg inte på mig han höll mig bara i handen hårt medan det gyllene bandet lyste upp horisonten. Då de svaga strålarna silades mellan träden och löven som tidigare varit gröna men som nu skiftade i röt och gult.

 

Några minuter senare med min hand fortfarande i hans uttalade han de tre orden som fick mitt hjärta att slå i sin dubbla takt. "Vi är här." Jag förstod att han också var nervös. Man såg det i de osäkra rörelserna, att en del av honom bara ville vända med bilen och aldrig återvända. Justin släppte min hand och drog ut nyckeln ur tändningslåset. Jag bet mig i läppen och visste jag att det inte fanns någon väg ut. Jag nickade, greppade sedan tag om handtaget i bilen och klev sedan ut på mina ostadiga ben. Jag stängde dörren mjukt bakom mig. Sedan iakttog jag Justin då han gjorde det samma.

 

"Här är det", han pekade på ett hus som en gång varit vitt. En stor del av färgen var avskrapad. Allt som avslöjade att huset tidigare varit vitt var de få partierna som behållt sin färg. De små fönstrena var täckta med ett rostigt galler, bakom anades en gardin i färg. Jag växlade min blick mellan Justin och det nästan infallna huset. Jag kunde ana den mur han byggde upp. Han försökte maskera sitt ansikte som bevis för att han inte brydde sig men jag visste att innerst inne, gjorde han det.

 

"Kom." Han gjorde en gest med huvudet mot dörren och sträckte sedan ut sin hand. Jag kramade om den innan jag följde honom då han tog långsamma steg över den lilla gräsmattan som skiftade i gult och grönt, uppför en trappa i betong och slutligen stod vi framför dörren.

 

Han vände sig till mig och rynkade sedan nervöst på pannan. Han var så söt när han var nervös. "Knacka på dörren", mumlade jag. Då han uppfattade vad jag sa stötte han lätt knogarna emot dörren några gånger. Han tog sedan ett steg tillbaka och drog mig med sig då vi väntade på att någon skulle öppna. Jag tog ännu en gång hans hand och kramade om den. 

Den tunna betongen avslöjade stegen som stötte mjukt i golvet. Slutligen öppnades dörren en halv decimeter men hindrades av den bastanta kedjan.
"Jag vill inte ha nå..." Då de bruna ögonen planterade sig vid oss sa ingen ett ord. Jag lade märke till att Justins grepp om min hand hade hårdnat. De smala fingrarna trasslade upp kedjan och jag mötte hennes utmattade ögon. Vad jag antog var Justins mor bar ett par byxor som var större än ett cirkustält så var även hennes stickade kofta. Hennes ansikte föll i chock fort då hon försökte hantera alla känslor som plötsligt träffat henne.

"J-Justin?" viskade hon. Som om hon var rädd att han skulle försvinna om hon talade högre. Justin stod andlös och stel. Jag kramade om hans hand för att föra honom tillbaka till jorden. Justin slickade sina torra läppar.
"Hej mamma..." Jag kände hur han ryckte till när de främmande orden lämnade hans läppar.

 

End Notes: Kommentera ♥


Comments
Anonym säger:

Fy fan va bra, kan inte vänta

Svar: Åh vad kul att du tycker det, det kommer förmodligen på måndag! Tack till tusen <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Thilda säger:

Åh! Dina kapitel är alltid så spännande att det känns som att sitta på nålar! Man vet aldrig riktigt säkert vad som kommer hända! Vill så gärna läsa nästa kapitel nu direkt men antar att jag får vänta!! Åh längtar till nästa superduper mycket :)<3

Svar: Åååååh vad söt du är! Det kommer på måndag är jag säker på! Tusen tack för att du läser och kommenterar, det betyder så otroligt mycket <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Hanna dubbelhaka säger:

Jag gråter helt seriöst jag fattar inte hur du kan skriva så bra<3

Svar: Hannis, gråt inte :( tusen tack babe! Du skriver jätte bra du med! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Tilde säger:

Omgomgomg!! Det är så spännande du kan ju inte Bara sluta mitt i allt!!:D meeer!!!:]<3

Svar: Omg! Du får veta vad som händer i nästa, är en tease idag, men tusen tack, blir jätte glad!<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

oh my god så bra åååh!!!

Svar: Blir jätte glad! Tack verkligen!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Julia säger:

Älskar det!
Typ för första gången i mitt liv är de här en av de få stunderna jag längtar till måndag !! ;))
Stolt är något du ska vara <3

Svar: Åh vad glad jag blir! Du längtar till en måndag? Wow, det var nog det bästa betyg jag fått! Tusen tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Du är så bra! <3

Svar: Du är så bra som läser och kommenterar <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Marie säger:

OMG!!! du kan inte avluta ett kapitel bara så där! vill ha mer nuuu ahah sjukt bra! <3 <3 :*

Svar: Oh yes i did! Tack så jätte mycket älskling, blir jätte glad <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Vicky säger:

Asså förstår inte hur man kan vara så bra som du är kapitlet var så jävlaaaa bäst du skriver som en Gud!

Svar: Något jag inte förstår är hur du kan vara så himla duktig på att alltid kommentera och läsa! Sa jag duktig? Duktig är minst sagt, duktigast! Tusen tack Vicky! Uppskattar alltid dina kommentarer, de får mig alltid le som en idiot <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Nadin säger:

så jäävla braa! jag älskar din novell!!! <3

Svar: Åh tusen tack! Love u<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Becca säger:

Åh, älskar det här kapitel (älskar alla kapitel, men ändå) Du lyckas beskriva så bra hur dem känner sig, och sen omgivning runt omkring och vad som händer, om du fattar vad jag menar. Det blir aldrig tråkig och man vill bara ha mer och mer! Man får aldrig nog, jag skulle verkligen kunna läsa den här tusen gånger om, om jag hade tid för det!

Svar: Blir super glad verkligen! Jag kämpar med mina miljöbeskrivningar som attans eftersom att jag själv hatar att läsa något så vet man inte vart man befinner sig, hur det ser ut osv. Så blir jätte glad att du lägger märkte till det underbara du, puss <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Maria :* säger:

O-M-B!! Sjukt bra! Mer drammmmaaa! Kan hon typ inte bli kidnappad av hennes pappa eller av Justins fiender sen så räddar Justin henne? Sjukt skulle vara SJUKT spännande. Jätte bra kapitel! Fortsätt så! Älskar din novell!

Svar: Tack så super mycket, det kommer! Love u <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


camilla säger:

Åå du är ju bäst!! As bra!

Svar: Åh du tusen tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Ååh, asså sluta döda miig. Finns inga ord för hur bra det där vaar *-*

Svar: Men gud, wow! Tack verkligen :*
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

När du säger att hon hade kläder större än ett
cirkus tält menar du då att hon är tjock eller att
hona bara har slappa kläder???? Skitbra kapitel
föresten men jag är inte ett så stort fan av att du
retas!!!;)😘😘😘😘😜😝😝😛

Svar: Åh vad dum jag är... :( trodde att man skulle förstå att hon hade stora kläder på sig bara, för jag skrev innan att hon hade smala fingrar, men antar att det bara var jag som är dålig. Tusen tack! 😘😘😘😘❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Du är för bra för att vara sann! Herre min gud <3

Svar: Du är för bra för att vara sann, tusen tack!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Gudinna är vad du är, en gudinna! Både till utseende och i dina texter! Ååååååååååh, älskar detta!

Svar: Gudinna? Aldrig, men du är så himla snäll :o
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Jag älskar det! Är helt jävla beroende! Måste ha nästa kapitel

Svar: Åh tusen tack, SOON ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Holy shit! Författare nästa???? :o

Svar: Omg så snäll
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Jätte bra! Längtar till nästa

Postat: -


Celebnovell säger:

Nej herregud! Har tårar i ögonen. Hur kan du skriva så gudomligt perfekt? Du borde få ett pris för din novell! ♥

Svar: Lilla gumman, nu blir jag tårögd för att du är så underbar! Din novell är perfekt och om det är någon som förtjänar ett pris är det du! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


Emelie säger:

ahh grymt bra:)

Postat: -


Felicia säger:

Börjar typ gråta när jag tänker på hur Justin måste känna i dem där situationen:/ men jättebra kapitel btw

Svar: Tack, verkligen tack! Det var något jag verkligen behövde höra, att mina kapitel berör <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Ella säger:

Sååååå jävla grymt, älskar dig (not gayish) såg det du skritiv på insta snääääälla lägg ut ett nytt kapitell!! ✏✉✔♥☺

Svar: Imorgon älskling! Det är så synd att ni råkar illa ut bara för att några inte orkar kommentera, tusen tack ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Victoria säger:

omg superbra!! ;) Älskar det :)

Svar: Tusen tack! Verkligen <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://biebswag.blogg.se/


Anonym säger:

Kommer nästa kapitel idag??:)<3

Svar: Nej :(<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emma! säger:

Hej!!!!! Väääldigt stort fan här, du är verkligen fantastisk på att skriva! Miljöbeskrivningar, inga stavfel, spännande händelser, inlevelse i texten och så mycket mer!
Men sedan tänkte jag ge lite feedback också, om det är okej?
det har inte hänt så många gånger, men kanske 2 eller 3 så har Dezteny och Justin bråkat om att Dezteny trott något som inte är sant.... Tips då är att inveckla lite mer, så att de inte bara bråkar och sedan minuten efter är allt bra..... Själv älskar jag feedback på mina berättelser, så hoppas det här var lite till hjälp! Annars är du helt fantastisk!!!!

Svar: Skojar du med mig? Feedback, jag älskar feedback. Det är det som är kruxet med att kommentera, skriv vad jag kan förbättra så gör jag det! Jag ber inte om kommentarer för att få höra att jag tex är grym, jag ber om det för att jag vill veta vad gör jag bra och mindre bra! Och i ditt fall blev jag glad, jag ska tänka på det, tusen tack, blev super glad! Puss ha en bra dag <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Rebecca ツ säger:

ÅÅÅHHH HHEEERRREE BÄÄSTA!! MEEERRRAAA

Svar: Du är bäst Rebecca, gud!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Melanie säger:

Jättebra

Postat: -


Anonym säger:

LOOOOOVE!

Postat: -


Anonym säger:

LOOOOOVE!

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback