Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: A Thousand Miles From Happiness ☑

32 - CINDERELLA

 
Previous: "Jag vill inte ha nå..." Då de bruna ögonen planterade sig vid oss sa ingen ett ord. Jag lade märke till att Justins grepp om min hand hade hårdnat. De smala fingrarna trasslade upp kedjan och jag mötte hennes utmattade ögon. Vad jag antog var Justins mor bar ett par byxor som var större än ett cirkustält så var även hennes stickade kofta. Hennes ansikte föll i chock fort då hon försökte hantera alla känslor som plötsligt träffat henne.
 

"J-Justin?" viskade hon. Som om hon var rädd att han skulle försvinna om hon talade högre. Justin stod andlös och stel. Jag kramade om hans hand för att föra honom tillbaka till jorden. Justin slickade sina torra läppar. "Hej mamma..." Jag kände hur han ryckte till när de främmande orden lämnade hans läppar.

 

 

Kvinnan med kläderna lika stora som ett cirkustält såg Justin med stora ögon.
"V-vad gör du här?" stammade hon fram. Justin lät en suck rymma genom hans läppar.
"Jag kom för att träffa dig", svarade han osäkert. Det lät som om det var mer en fråga en ett konstaterande. Justins mamma vilade sin panna i höger handen och lät sedan fingertopparna falla längs med sin kind. Hon gestikulerade med sin lediga hand åt huset.
"Det är kallt ute, ni borde...", sa hon försiktigt. "Ni borde komma in." Justin såg ut som om han sett ett spöke då hans ansikte bleknade och då pupillerna vidgades i kvällssolen. Jag kramade om hans hand som en påminnelse om att han inte var ensam. Han nickade mjukt och klev sedan över tröskeln med mig tätt in på.

 

Pattie, som Justins mamma insisterat att hon ville bli kallad, stod ihop krympt av skam och såg på Justin då han såg sig om. Det var lågt i tak med väggar som gulnat av cigarettrök. "Allt är precis som förr", viskade Justin hest. Hon nickade och drog en flottig hårslinga ur ansiktet.

 

I bakgrunden hördes ett svagt ljud av en teve som både brusade och visade något slags barnprogram. Det krasade under Justins skor då han tog ett steg ut i den lilla hallen som bara bestod av en matta och en hög med skor. "Jag skulle gärna erbjuda er något att äta men jag har tyvärr inte handlat", viskade Pattie. "Det är okej", nickade Justin. Jag nickade instämmande och log emot hans mor. Hon log vänligt tillbaka.

 

Justin släppte min hand då vi lämnade hallen och klev in i vardagsrummet. Bakom de väggarna som nu var gula av rök anades en tapet som vad jag trott varit svagt blå. Vardagsrummet var minimalt. En sliten skinnsoffa som spruckit i ett antal sömmar stod placerad i mitten av rummet framför en tjock teve. På det mörka plast golvet mjukt lutad mot soffan satt en liten flicka med ljust hår. Hon såg ut att vara i femårsåldern. I hennes famn låg en smutsig leksaksbjörn. Då hennes blick fäste sig vid Justin log hon så stort gluggen i hennes mun blottade sig. Justin gick fort fram till den lilla flickan och hukade sig framför henne.
"Hej prinsessan", viskade han mjukt och föste en hårslinga ur hennes vackra ansikte. Den lilla flickan slog armarna om Justins hals och han lyfte sedan upp henne i sin famn.
"Jag har saknat dig", viskade Justin i hennes hår. Jag kunde höra en viss sårbarhet i hans röst. Flickans blick fäste sig vid mig och hon såg sedan på Justin i förundran.
"Vem är det?" frågade hon och pekade på mig med ett av hennes små fingrar.
"Det är min tjej, Jazmyn", log Justin då han såg på mig och mimade "min syster." Mitt hjärta slog några extra slag då han presenterade mig. Det var första gången han kallat mig sin. Var jag verkligen hans flickvän?

 

Hans lillasyster rynkade på pannan och såg sedan på Justin.
"Jag trodde jag var din tjej", hon putade med underläppen.
"Du kommer alltid att vara min tjej, prinsessan", flinade Justin och petade på hennes utskjutna läpp. Justin satte sig i soffan utav skinn med Jazmyn i sin famn.
"Kom, Dez", sa Justin. Jag tvekade lite.
"Det är okej", uppmanade Justin lugnande, uppenbarligen medveten om min osäkerhet. Långsamt tog jag några steg in i rummet och sjönk ned bredvid Justin i soffan. Jazmyns blick växlade mellan mig och Justin.
"Hon ser ut som Askungen", viskade hon blygt i hans öra.
"Nej, Dezteny är vackrare", flinade han och log emot mig. Jag fnissade lite och kände sedan hur mina kinder började hetta.

Justin kittlade lätt sin syster utanpå den svarta tröjan hon bar och hon slängde sig genast bakåt i hans knä och skrattade. "Säg att du älskar mig så slutar jag", flinade Justin och kittlade henne ännu mer. Hon kiknade i skratt. "Nej."

 

                  Justin & Jazzy | via TumblrJustin & Jazzy | via Tumblr

"Say you love me"

 

"Säg att du älskar mig", upprepade han och blåste henne på magen. "Säg det." 

"Jag älskar dig", skrattade Jazmyn slutligen. "Jag älskar dig", upprepade hon.

Jag kunde inte undgå att le då jag såg hur mjuk och lekfull Justin var med sin syster. Det gladde mig att han äntligen var här. Det kändes som om mycket av hans bitterhet skulle lösas upp bara av att komma i kontakt med sin familj ännu en gång. Utan att bli påmind om Jaxon.

 

Jag lämnade slutligen vardagsrummet och gick in i köket där Pattie stod med ryggen vänd emot mig. Ett tunt lager av damm och matrester hade samlats över de svartvita rektanglarna som tog plats under henne.
"Behöver du hjälp?" frågade jag försiktigt. Hon vände sig hastigt om med en slev i ena handen.
"Du skrämde mig.", andades hon ut och log sedan lättat. "Gärna." Jag gick fram till henne och hon räckte mig sleven. Jag rörde sakta om i smeten medan hon justerade värmen på den äldre spisen.
"Jag måste be om ursäkt för den hemska smeten, jag borde ha handlat me..."
"Det är okej", avbröt jag henne. Hon sökte sig min ögonkontakt och gav mig ett varmt leende. Hon öppnade sedan den tonade ugnsluckan och jag förde sedan in smeten. Pattie lutade sig emot diskbänken.
"Så vad är Justin och du?" Jag log lite genererat. Pattie tittade på mig med hoppfulla ögon. "Jag såg hur han tittade på dig." Jag hade ingen aning om hur Justin såg på mig.
"Jag antar att vi är ett par", log jag och torkade av händerna på mina jeans. Sedan rynkade jag pannan,
"Hur såg han på mig?" Pattie log.
"Han tittade på dig som om du var den enda tjejen kvar på jorden. Han såg riktigt lycklig ut. Jag har inte sett honom så sedan Jax.." hon avbröt sig själv, "jag är i alla fall glad att han har dig. Han förtjänar att vara lycklig", hon log ett leende som var fyllt med värme och kärlek.

 

All den kärlek hon utstrålade fick mig inse hur mycket jag saknade min mamma. Även fast så många år hade gått och jag hade förlorat så mycket mer så glömer jag aldrig känslan av en moders kärlek. Ovillkorlig kärlek. Aldrig heller glömmer jag energin min mamma utstrålade.

 

Ett knarr hördes bakom oss. Jag vände mig hastigt och såg Justin som stod lutad emot dörrkarmen. Hans armar låg korsade över bröstet.
"Du ser stressad ut mamma, hur mår du?" mumlade Justin.
"Jag mår bra", viskade hon som om rösten inte längre bar.
"Mamma?" frågade Justin försiktigt och tog några steg fram. Han beundrade sin mor under några sekunder utan att hon mötte hans blick. Slutligen såg hon upp och slängde sig kring hans nacke och grät tyst.
"Jag har saknat dig så", viskade hon emot hans axel. Det tog några sekunder innan även han slog armarna om henne. Han vaggade henne mjukt i hans famn.
"Jag har saknat dig också, mamma", viskade han hest.
"Jag trodde att du hatade mig", Justins röst skar sig i slutet av hans mening.
"Jag skulle aldrig någonsin kunna hata dig Justin. Du är min son. Jag älskar dig mer än allt annat i hela världen", Pattie grät fortfarande. "Jag älskar dig också mamma", viskade Justin och strök lugnade Pattie över ryggen. Justin mötte min blick över sin mors axel och log. Pattie släppte hans nacke och torkade sig om kinderna. "Förlåt", skrattade hon mjukt.

 

Plötsligt kolliderade ytterdörren med väggen och höstkylan trängde in i rummet. Justin ryckte till av dunsen. Alla såg emot köksdörren som stod på glänt. Jag möttes av en man med en grön ölflaska i sin högra hand. . Hans ögon glödde av ilska då han såg på Justin. Han höll hårt i halsen på flaskan och knackade sedan av botten. Glassplitter träffade golvet. Pattie skakade. Glädjen i rummet försvann lika fort som värmen.
"Vad gör den horungen här?" skrek han sluddrigt och höjde ett skakigt finger och pekade på Justin.

 

End Notes: Ju fler kommentarer desto tidigare kommer nästa, kisses ♥
 

Comments
Erika säger:

Åh gud, så sjukt duktig är du! trodde det var deztinys pappa först och jag ba va gör han där liksom men det måste vart Justins väll? Aja, du skriver verkligen jättebra iallafall!

Svar: Åh tusen tack! Blir jätte glad! Verkligen! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


anonym säger:

Jag älskar hur du skriver och kan kolla om det har kommit upp ett nytt kapittel typ 5 gånger om dan! (även om jag vet att det inte har det)
Du är grym! :)

Svar: Så söt du är! Blir jätte glad, tack!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Vicka säger:

OMG OMG SÅ SJUKT BRA DU SKRIVER SOM EN GUD!

Svar: Ååååh tack verkligen! För att du tar din tid att kommentera och allt, blir superglad <:
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

jätte bra!!!

Postat: -


Bina säger:

Det var ett jätte bra kapitel!!!

Svar: Tack så jätte mycket! Det betyder så att du kommenterar<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Josse :) säger:

åååååååh sååå bra!! har längtat så länge tills den skulle komma upp och när den gjorde det blev jag ööööverlycklig hahahha

Postat: -


Josse :) säger:

åååååååh sååå bra!! har längtat så länge tills den skulle komma upp och när den gjorde det blev jag ööööverlycklig hahahha

Svar: Nej men gud, vad elakt av mig som drog ut på tiden så :( men tusen tack, puss <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Ronia säger:

OMB.. Du är begåvad!

Svar: Tack för att du påminner mig on att jag kan något, puss! Blir jätte glad!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Natti säger:

AWESOOOOOME SNÄLLA MEEEER

Svar: Ååååååh det kommer imon, babe<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Wik säger:

Åå så sjukt bra!!

Svar: Tack verkligen! Du anar inte hur mycket det betyder <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Aya säger:

Kan inte vänta tills nästa! Så spännande! Jag tror det kommer bli en stor fight mellan justin och( jag tror att det är Jeremy Justins pappa) jeremy!

Svar: Stor och stor! Maybe! Tack för din kommentar <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


amanda säger:

så himla bra! jag har dock läst samma händelse på en annan blogg, att hans bror dör, och han hälsar på sin familj några år senare och mamman har saknat honom men pappan är arg. det gör inte så mycket att det är typ samma, du skriver jätte bra ändå och jag gillar verkligen din novell!

Svar: Tusen tack! Har du? Men gud vad random! Inte för att avslöja något så är det faktiskt inte hans pappa, så det var ju bra på så sätt? Att det inte ser ut som om jag verkligen härmar någon! Gud, minns du vilken novell? För blir jätte förvirrad nu :o
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Anonym säger:

DEN MÅSTE KOMMA nu!👏👏👏👏

Svar: Men den kommer imorgon puss❤️❤️❤️❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Melanie säger:

Superbra, värkligen. Du är jätteduktig:)

Svar: Tusen tack! Du förstår nog inte hur mycket din kommentar betyder <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Melanie säger:

Superbra, verkligen. Du är jätteduktig:)

Postat: -


Felicia säger:

Aaaaahh. Shit pommes bad kommer händs nu... Och gud bad gullies dom lt

Svar: Shit pommes hahaha, så söt
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Isabelle säger:

Nawe! Så gulligt när han lekte med sin syster! :) tårögd.se här! Älskade kapitlet och kan inget annat än att längta efter nästa! Blir alltid så glad när jag ser att du uppdaterat/publicerat ett nytt inlägg eller kapitel. Man får liksom den Wow! känslan efter varje kapitel :) Love it!
:D <3

Svar: Åh!!! Wow upplevelse, åh gud nu blir ju jag tårögd! Tusen tack verkligen!!! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Hanna säger:

Kan inte säga nå mer än OMFG

Svar: Omg baby<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Thilda säger:

OMG!!! Detta kapitlet var lika bra som typ alla andra du har skrivit, Du har verkligen talang och beskriver verkligen både miljön och personer grymt bra! :D <3.. Btw längtar till nästa kapitel som alltid :)

Svar: Tack tack tack tack! Verkligen! Blir så otroligt glad för dessa fina ord <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


jasmiina.smiling bieber myyyy loveee säger:

horungen VEM!?!vem är han som?hu?hur vågar han?allvalligt har lust att strupa honom.Okej jag är jätte ledsen för inte kommenterat på förra kapitlet.hade ingen internet och konstigt nog inte det att kommentera genom mobilen.Jag är jätte ledsen men du ska veta att båda kapitlarna var jätte guliga.HANS MAMMA och jazzy.ohh så söt men sedan kom den där fucking mannen jag lust att döda.att någon alltid ska försöra allt!!!!Kapitet var såå FANTASTISK.Och du är jätte vacker visste du deet.du borde bli en foto modell.:-*

Svar: Men du behöver inte be om ursäkt för stru inte kommenterar! Det är jätte kul och jag blir otroligt glad när du gör det <3men det är ingen självklarhet
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Maria :* säger:

Meeeeeeer!! SJUKT BRA!! OMG LÄNGTAR TILL NÄSTA!

Svar: <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

OMG 😭😭😭 jag grät under kapitlet😰 hahah vet inte varför när åh va du skriver bra!!! Du träffar värkligen punkterna! Man lever sig in i berättelsen

Svar: Åh det är alltid kul att se hur man träffar folks punkter men gråt inte human <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emma! säger:

Ingen feedback den här gången, nepp. Det här var feeeeeelfritttt och helt perfekt! <33

Svar: OMG! Blir så jätttte glad gumman <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Marie säger:

O.M.G.... :O mer mer mer!!

Svar: Tusen tack baby<3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Helt perfekt !! Längtar tills dra jätte mycket !!❤

Svar: Ååååh tack!❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Längtar tills nästa* jätte mycket❤

Postat: -


Anonym säger:

Så sjukt bra!!!

Postat: -


ifrah säger:

jag har också läst nästan samma händelse på en annan blogg. Jag kommer inte på vad den heter just nu.

Svar: :(
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Det är sjukt hur bra det här är! Vaddå samma händelse? Tycker den här händelsen är unik, precis som ditt sätt att skriva!

Svar: ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Celebnovell säger:

DET ÄR JEREMY - OM DET ÄR SÅ JUSTINS PAPPA HETER I NOVELLEN! Älskar älskar älskar dina kapitel! ♥

Svar: Nästan rätt, jag skulle faktiskt aldrig våga skriva så om Jeremy, det är Patties pojkvän <:
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se


Victoria säger:

Omg superbra:) hoppas Justin köper ett nytt hus till Pattie och Jazmyn ;)

Svar: 😂❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


anonym säger:

super bra ju!

Svar: ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emilia<3 säger:

så bra!! älskar din novell!

Svar: Åh tack älskling <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Hur gammal är du? Du är grym!

Svar: Jag är född 1998, så är 15 :) tack!
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


L säger:

omg meeeer ! så otroligt bra, dina ord val, ditt sätt o skriva, allt x

Svar: Mitt ordval, den har jag aldrig fått förut, positivt alltså! Tack verkligen <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://bringwordstolife.blogg.se


Jessica säger:

JAA ÄNTLIGEN NYTT KAPITEL!!! Super braa, nästa NU!

Svar: Ååååh tack! Men nästa - imorgon ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Anonym säger:

Superduper bra

Postat: -


Ella säger:

Du får sluta göra sådär.. Du kan inte sluta när det blir som mest spännande!!! För du skriver såå jävla bra, såå bara såå jävla braaa!!
Ååh vill ha ett nytt nu direkt<3

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback