Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

1 - Bus one hundred fortyfive

 
Kevin Davis står vid tåg och busstationen och inväntar den nya ungdomen. Den starka tågrälsen vibrerar och snart anas ett tåg. Tågets tyngd orsakar små skakningar i marken. Kevin är rädd att förlora sin balans så han går i en cirkel i väntan på buss 145. Då han ser ner på klockan inser han att bussen redan är fem minuter sen. 
Han sätter sig vid närmaste bänk och bara några minuter senare anas en buss längre ner på gatan. 
 
Bussens dörrar öppnas och passagerarna skyndar sig ut, men det tar en stund för Kevin att se den unge mannen i folkmassan. Efter att ha sett ett antal bilder på honom hade Kevin trott att det skulle bli lätt att hitta honom, men han hade med andra ord underskattat sin uppgift. Den unge mannen bar en luvtröja och med nedstuckna händer stod han och såg sig omkring. Kevin går sansat fram och skakar hand med den unge mannen. 
"Kevin Davis", ler han och skakar ivrigt den unges hand. 
"Justin Bieber", svarar den unge mannen inte alls lika exalterad och artig som Kevin. 
Kevin sträcker sig efter Justin's väska. Han förstår att grabben flyttats runt mycket under en kort period med tanke på den lätta packningen. 
 
De går mot den svarta Forden i den kalla sommarnatten. Ingen av dem säger ett ord. Efter ett tag har inte ens Kevin energin att tänka på ett bra samtalsämne. På avstånd låser Kevin upp bilen med hjälp av bilnyckelns larmknapp i sin hand. Han öppnar sedan bagageluckan och ställer in den svarta addidas väskan. 
Kevin sätter sig i förarsätet medan Justin sätter sig i baksätet. Justin stirrar uttråkat ut genom fönstret. Kevin sneglar på Justin i backspegeln. 
"Åksjuk?" 
Justin skakar på huvudet utan att ta blicken ifrån fönstret, som hypnotiserad av utsikten. 
Justin har kanske rest långt men inte tillräckligt för att fly. Alla skulle fortfarande veta vem han var och vad han gjort, tänker han. 
 
Arizona Davis vaknar mitt i natten utav att hennes fars bil parkeras på uppgången full med grus. Trots att det var sommar grusade de fortfarande gatorna i Savannah. Hon går sömndrucket till fönstret och iakttar sin far och den nya ungdomen. På grund av avståndet är det svårt att se. Det bruna håret var det enda skenet avslöjade. 
Jason Davis öppnar dörren till sin tvillingsysters rum. Han finner henne i fönstret. Hon ser på nykomlingen. Utan att hon märker det ställer han sig bakom henne. 
Tvillingbrodern skrattar hånfullt. Arizona rycker till då hon märker att hennes bror befinner sig i hennes rum. 
"Är han snygg eller, syrran?", med ett flin lekandes på sina läppar tar hennes bror några steg ifrån henne. 
"Jason, ut ur mitt rum!", skriker hon och grabbar tag i en kudde i fåtöljen bredvid och slänger den efter sin bror som tar ytterligare ett steg bakåt. 
"Sorry, men du vet hur reglerna är, inget dejtande inom familjen", Jason skrattar hånfullt och rycker oskyldigt på axlarna medan han fort backar ut genom sin systers dörr.
"Idiot!", skriker Arizona efter honom. 
 
Ett svagt dagsljus letar sig genom gardinens fibrer. Fönsterbrädan är alldeles fri ifrån damm. En stor säng dominerar i rummet, under det askgrå täcket ligger Arizona, ännu inte redo att möta dagen. Väckarklockan som är placerad på sängbordet ringer och väcker henne ur drömmarnas land. 
Hon pustar ut och pressar hårt på knappen och det obehagliga ljudet upphör med ens.
 
 
 
Några minuter senare är hon påklädd och går ned för spiraltrappan, genom vardagsrummet till köket.
"God morgon", säger hon sömndrucket och sätter sig på en utav stolarna vid baren utan att ta sig tiden att se sig omkring.
"God morgon", säger en obekant röst, vilket får henne att rycka till. Sedan minns hon att de fått en ny familjemedlem. 
Främlingen som står lutad mot den fläckfria köksbänken. Han hånler. Hans ljusbruna hår är avsiktligt slarvigt iordninggjort under snapbacken, som gick i en nyans av svart. De bruna ögonen glittrar i den starka belysningen. Flinet leker på hans läppar då han höjer sitt cylinderformade juiceglas och pressar det mot sina perfekt formade läppar. Hon hinner lägga märke till hans perfekt muskulösa armar, innan hennes mor stegar in genom portalen som skiljer köket ifrån vardagsrummet.
"God morgon, gumman", säger hon och kysser lätt Arizonas panna innan hon presenterar främlingen. 
"Ari, det här är Justin", säger hon och gör en gest med sin lediga hand mot Justin som i samma sekunden klistrar på ett icke genuint leende. 
 
_____________________________________________________________________________________________________
 
Hej älskade läsare! Det här är då första kapitlet utav "The Kid of Ashes"! Vill bara lägga till att det kommer vara ur deras perspektiv ifortsättningen. bara att jag ville testa något annorlunda. Ska även försöka skriva längre än i förra novellen, så snälla söta rara kommentera ♥

Comments
Celebnovell säger:

Längtar för mycket till fortsättningen för mitt eget bästa.
Sjukt bra och måste säga att jag älskar kollaget. ♥

Svar: Sötnos, vad glad jag blir 😍❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


Ella säger:

SÅÅÅ HIMLA BRAAAA!!!
ÄLSKAR DINA NOVELLER, HELT FANTASTISKA :*

Postat: -


Aya säger:

Peeerrfeekkt!😍😍👌 kan inte vänta tills att läsa
Fortsättningen!

Postat: -


Emma! säger:

Jag märker redan nu att den här novellen kommer att gå till legenden.

Postat: - URL/Blogg: http://emazs.blogg.se


Jessica säger:

Den verkar sjukt bra!

Postat: -


Jessica säger:

Den verkar sjukt bra!

Postat: -


Anonym säger:

Wow såå bra

Postat: -


amanda säger:

det var ett jätte bra första kapitel, trodde han skulle vara otrevligare när de möttes i köket men det var han inte :D och vad menar du med "deras" perspektiv? vilka är "de"? :P

Svar: Vänta och se;)
Med perspektiv menar jag Arizona och Justin eftersom nu skrev jag i tredjeperson :)
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Anonym säger:

Jag längtar sååååå!!! Det vrrkar grym! Ser verkligen fram emot att läsa denna (:

Postat: -


Rebecka säger:

GUD så himla bra, jag dör ge mig MER!!!!!!

Postat: -


Sarah säger:

Åhh så bra! Love it hoppas nästa kommer snart kan inte vänta! =)

Svar: Åh, tusen tack <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se


Biebstoory säger:

Damn, bara första kapitlet och jag är beroende! Is it possible!?😏❤️
Collaget... No words, perfekt!

Svar: Åh älskling! Din blir man beroende av bara efter prologen 😘❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://biebstoory.blogg.se


Lmssy säger:

Såååå BÄST!!!
Älskar de så sjukt mycket *-*

Svar: DU ÄR BÄST <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Hanna säger:

Så himla äckligt bra dör😍 kollaget hur kvinna HUR?!😍😍✋

Postat: -


Anonym säger:

Sååå bra längtar tillsnästa

Postat: -


Erika säger:

Hur kan man ens vara såhär bra? Du skriver så himla bra och man önskar att det var en färdig bok redan så att man fick veta hur allt gick på en gång! Du är bäst!

Postat: -


Emelie säger:

åhh jätte bra :)

Postat: - URL/Blogg: http://emelajzaan.blogg.se


Anonym säger:

Åhh perfect 😍👌

Postat: -


Victoria säger:

Verkar jättebra fast det var lite svårt att hänga med när det inte var ett perspektiv :) är Justin känd??

Postat: -


Camilla säger:

O herre! Den kommer bli sååå hiimla braa!

Postat: -


Wilma säger:

Tjena vad bra denna novell kommer bli!

Postat: -


N säger:

Det var jätte bra, älskar dina noveller! Men måste du skriva i tredje person, det är mycket svårare att hänga med då & så? Hur som helst var det grymt bra, du är bäst!

Postat: -


ebba säger:

Denna novellen kommer bli grym

Postat: -


Anonym säger:

As bra ju längtar till fortsättningen

Postat: -


Ylva säger:

GRYM!!!!!😍👍👍

Postat: -


Anonym säger:

ÅHH VA BRA DU ÄR SÅ GRYMT DUKTIG PÅ ATT SKRIVA!!

Postat: -


Anonym säger:

Den här novellen verkar gudomlig så är även designen

Postat: -


Anonym säger:

Herregud, ord kan inte beskriva min kärlek till denna novellen. Ord kan heller inte beskriva din förra novell eller hur extremt bra du är på att skriva, så därför har jag bara en liten fråga. Själv funderar jag på att skapa en blogg, men är inte riktigt säker på om mitt skrivande är bra nog. För fallet är att ingen har någonsin tillåtits att läsa det jag skrivit, meeen jag vill sjukt gärna visa en liten text till dig som jag vill att du ärligt ska bedöma. Det är typ en prolog till min novellblogg som jag funderar att starta, men anledningen till att jag frågar just dig är klart; du skriver likt en gud. Det skulle ha varit en extremt stor ära, seriöst. Jag älskar din blogg och skulle inte vilja att någon annan skulle bedöma någon av mina texter, så kan du snälla också nämna din email ifall du låter mig skicka det till dig? Men om du tyvärr inte tillåter det, så vill jag gärna förbli hemlig:)

Svar: Åh du gooooode! Jag vet inte hur jag ska tacka eller reagera! Men tack, åh blir så rööörd!
Absolut maila mig, [email protected] ser fram emot att läsa!! <3
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Becca säger:

Har seriöst inga ord. Till och börja med kan jag ju säga att det är ren perfektion. Och sen håller jag med om att det redan är beroende. Hur skulle man inte kunna bli beroende efter ett kapitel när du skriver som en ängel? Det är som en drog. Man kan ju inte göra än att älska det♡

Svar: Det är jag som inte har några ord! Så himla sött, tusen tack! Du själv skriver som en ängel ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Thilda säger:

OMG so himla bra, du tar en serriöst en med storm redan på första kapitlet. dom är alltid så renskrivan och du är så otroligt duktigt på att skriva att det inte ens går att beskriva med ord, du har helt klart en riktigt bra skrivtalang..
btw Jag har verkligen längtat och sätt fram emot att börja läsa denna novell efter att har läst handlingen!, så jag blev så glad när jag såg att du nu börjat skriva på den :D<3 (sorry för sen kommentar men jag har haft fullt upp så har varken hunnit läsa eller kommentera). :)

Postat: -


Jbieb säger:

Hej skulle du vilja göra länkbyte med min novell blogg? för att svara på min kommentar trcyker du på rubriken i mitt inlägg . Kram <3

Postat: - URL/Blogg: http://jbiebsstories.blogg.se


Julia säger:

Du förstår inte hur mycket jag älskar din novellidé. Tror inte att jag har läst något liknande någonstans. totalt älskar den, kan inte bli annat än spännande och kan inte ens tänka mig allt som kommer hända. Jag har ingen aning om vad som har hänt med Justin innan novellen började och av vilka anledningar han har hamnat hos Kevin, men jag har redan världens bästa intryck av Kevin och är jätteglad över att Justin fått komma, liksom glad för Justins skull, trots att han inte verkar vilja vara där såklart.
Vet inte om jag mest blev rädd för vad jag läste, eller ivrig att få läsa mer, eller bara amazed över hur spännande din novell hunnit bli efter mindre än ens ett helt kapitel, men när Justin tänkte i bilen att alla skulle veta vad han hade gjort och vem han var kan jag inte låta bli att verkligen verkligen verkligen undra.
Är helt kär i deras första möte. Kunde verkligen se framför mig hur Justin bara satt där och såg snygg ut och åh. Skulle inte ha börjat läsa för jag tror att jag redan är fast. Din handling och ditt språk och dina karaktärer - EFTER BARA ETT KAPITEL - det kan ju inte fortsätta annat än bäst.

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback