Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

2 - Is that your boyfriend?

 
 
Främlingen som står lutad mot den fläckfria köksbänken. Han hånler. Hans ljusbruna hår är avsiktligt slarvigt iordninggjort under snapbacken, som gick i en nyans av svart. De bruna ögonen glittrar i den starka belysningen. Flinet leker på hans läppar då han höjer sitt cylinderformade juiceglas och pressar det mot sina perfekt formade läppar. Hon hinner lägga märke till hans perfekt muskulösa armar, innan hennes mor stegar in genom portalen som skiljer köket ifrån vardagsrummet.

"God morgon, gumman", säger hon och kysser lätt Arizonas panna innan hon presenterar främlingen.
"Ari, det här är Justin", säger hon och gör en gest med sin lediga hand mot Justin som i samma sekunden klistrar på ett icke genuint leende.

 

Arizona's perspektiv

"Du kan inte mena allvar! Varför kan inte Jason visa honom runt?", suckade jag besviket och såg på min mor som irriterat såg upp ifrån tidningen. 

"Arizona, du vet mycket väl att Jason har fotbollsträning på måndagar!", hon tog ett djupt andetag innan hon sköt upp de rektangelformade glasögonen över näsryggen.
"Herregud, du förstör mitt liv", pustade jag ut och drog en hand genom mitt bruna hår.
"Jaja", min mor såg sedan ner på armbandsuret i silver helt oberörd och hennes blonda hår föll över hennes ansikte.
"Du kommer komma försent, bäst du börjar gå."
"Ännu bättre!", morrade jag och tog tag om väskan som hängde på en utav barstolarna.

 

Jag sprang genom dörren. Då jag var nere vid uppfarten, hörde jag ljudet då vinden slår igen dörren bakom mig. Då jag såg upp såg jag Jason i sin bil. Den blod färgade lacken var skinande ren. Jag kunde inte vara annat än avundsjuk med tanke på att jag faktiskt var hela nio minuter äldre och helt utan bil. Även fast de få minuterna jag var äldre hade han tusen bättre egenskaper. 

"Jason!", skrek jag och vevade med armarna i hopp om att han kanske vara min livboj, men han såg sig bara över axeln, gasade på stället för att överrösta mig och gav mig sedan ett maliciöst leende innan han körde i väg.
"Idiot", morrade jag och letade upp mobilen i fickan och ringde Taylor.
Tay var praktiskt taget min siamesiska tvilling om man undanhåller det faktum att vi inte delar samma blod.
"Tay, du måste hämta mig!", sade jag desperat i telefonen.
"Låt mig gissa! Din idiot till brosa körde utan dig?"
"Du kan inte ha mer rätt!", skrattade jag helt utan humor och rättade till min långärmade tröja.
"Babe, är där om fem!", sade hon och lade sedan på.

 

Jag trummade med foten på utav de blå rektanglarna som tog plats över plastgolvet i matsalen. Halva dagen hade gått och Nathalie satt insjunken i sin mobil och smsade sin pojkvän medan Taylor såg på mig manande medan fäste en blond men kort hårslinga bakom örat. 

"Så Justin Bieber bor hos dig?"
Nathalie ryckte till och blev nu helt koncentrerad på vad vi nu talade om. Taylor skrattade svagt åt hennes plötsliga deltagande.
"Ja, tyvärr", suckade jag och stoppade gaffeln med pasta i munnen.
"Så är han snygg?", flinade Taylor och höjde ögonbrynen en aning. Hennes ögon glittrade en aning då hon ställde frågan.
"Det spelar ingen roll", sade jag och ryckte på axlarna för att verka oberörd och tveksam. Vilket jag måste misslyckats med, eftersom att Taylor flinade.
"För att ni har den där regeln?"
Jag ryckte på axlarna och stoppade återigen gaffeln i munnen.
"Har du sett honom idag?", frågade Nathalie samtidigt som hon svängde sitt bruna hår över axeln och drog fingrarna igenom det.
"Shit!", mumlade jag.
"Vad har du nu glömt?", sade Taylor och såg ned på sina rödmålade naglar.
"Jag skulle visat honom runt", jag slog händerna för ansiktet och tog ett djupt andetag.
"Kan den här dagen bli värre?", sade jag. Både Nathalie och Taylor såg ovanför mitt huvud.
"Arizona?", sade en röst bakom mig.

Jag vred på mig och såg på Milton. Hans röda hår saknade helt bena och han hade ett formlöst ansikte med en skidbacke till näsa. Han tuggade på sin underläpp innan han sköt upp glasögonen över näsryggen. Förvånansvärt kunde den här dagen bli sämre. 

"Hej, Milton!", sade jag med en mycket omedveten uttråkad ton i min röst.
"Du vet väl att vi har matte om fem minuter?", sade han med sin fruktansvärt feminina röst.
Jag nickade. "Vill du att jag ska bära dina böcker?",sade han och såg på mig med sina fruktansvärt vänliga ögon.
"Nej tack", log jag och rättade till böckerna i min famn.

 

Vi gick genom en utav de långa korridorerna. Väggarna var vagt brunt målade och skåpen hade en aning ljusare nyans av beige. Vi närmade oss ett utav de större fönstren i korridorens slut. Solen lös starkt genom det majestätiska fönstret , vilket orsakade att solen reflekterades i platsgolven. Efter en lång tystnad började Milton tala om formler jag aldrig förstått och hur man multiplicerade basytan med en viss höjd, vilket fick mig att inse för hundrade gången att jag var osynlig för det motsatta könet, om man bortser från Milton. Ingen av de som passerade lade något större intresse till mig eller Milton. Många gånger undrade jag om Milton brydde sig. Kanske tyckte han om att vara osynlig.

"Jag måste gå på toa", sade jag och avbröt Milton mitt uppe i en ekvation. Det var en solklar lögn. Vad jag egentligen behövde var luft och ensamhet. Han nickade förstående och började gå uppför den breda sten trappan. Jag svängde genast in i en annan korridor. En utav korridorernas alla ringklockor ringde och plötsligt så fylldes korridoren med människor, vilket betydde att jag gick miste om den tysta minut jag planerat. Jag vände mig om och började gå mot lektionen för att slippa försening eftersom jag ändå gått miste om min stund ensamhet. Då jag vänder mig om jag hör en röst precis intill mitt öra. 

 

"Är det din pojkvän?"
Den oerhört hesa, låga men framför allt mycket retfulla rösten fick mig att frysa fast i mina vita Converse. Jag vred långsamt på huvudet och där stod Justin mycket medveten om att jag varit med Milton för några minuter sedan. Ett retfullt flin lekte på hans läppar. Han bar samma klädsel som han gjort i morse, en snäv ofärgad t-shirt och mörka byxor. Hans muskler anades under t-shirten. Jag himlade med ögonen och försökte verka helt oberörd utav att han nyss brutit min personliga utrymmes regel. Han stod inte kvar längre än en sekund innan han passerade som om inget hänt.

 

 

 

Några minuter senare gick jag över tröskeln till Mr. Woods lektion. Han hade blivit irriterad över min försening. Han skakade mjukt på huvudet och strök med handen över sin begynnande flint. Sedan pekade han på en ledig plats längst fram bredvid den person jag helst inte velat sitta bredvid. Milton.
"Du vet väl att förseningar syns på betyget?", viskar han innan han fokuserade på Mr. Wood som drog sina jeans ytterligare en bit ovanpå kulmagen. Jag lät huvud falla till mina händer medan jag mjukt skakade på huvudet. Den här dagen hade bara på några minuter blivit värre än någonsin.

 

Taylor skjutsade hem mig och Nathalie samma eftermiddag. Hela dagen hade jag legat i min säng och pluggat och undvikit Justin.
"Tack för maten", sade jag och ställde tallriken i diskhon. Efter timmar utav plugg fick jag i mig näring.
"Diskmaskinen, Arizona!" Jag himlade med ögon men böjde mig med ens ned för att ställa tallriken på sin rätta plats.
"Vet du vart Jason håller hus?", frågade min far som nu stod alldeles bakom mig.
"Nej, men han är antagligen hos Blake eller Jeremy", jag rätade på mig och vände mig om och skulle precis gå då min far tog ett försiktigt grepp om min arm. Han log.
"Jag måste prata med dig", sade han lågt och såg sig över axeln.
"Shoot."
"Vi måste flytta in Justin i ditt rum", sade han mycket lågt så de andra vid matbordet inte skulle bli medvetna om vad vi talade om.
"Herregud! Varför kan han inte flytta in med Jason?", sade jag och drog mina händer för ansiktet irriterad över att jag var tvungen att dela mitt rum med en främling som dessutom såg bra ut.
"Jag skulle gärna placerat honom i Jasons rum! Men Jason har knappt plats för sig själv och du vet mycket väl att du har mest utrymme!", viskade han. Jag såg upp i taket och pustade ut.
"Dessutom är hans rum nästan klart!", sade min far övertygande och klappade mig mjukt på axeln.
"Har jag något alternativ?"
"Nope", sade han innan han vände sig om och lämnade mig i besvikelse.

 

En timme senare stod Justin's säng intryckt i mitt rum. Jag låg och stirrade in i väggen bara för att undvika honom så gott jag kunde. Han hade tagit mitt personliga utrymme ifrån mig och jag kunde inte finna en enda anledning till att prata med honom. Han fnös hånfullt och bröt tystnaden som lagt sig som ett is täcke över rummet.
"Är du rädd för mig?"
"Nej, vad får dig att tro det?", svarade jag och var en aning skakig på rösten. Jag vred på mig och såg på honom. Hur han med helt bar överkroppen i sin säng och betraktade mig från topp till tå. Jag brände mig nästan vid hans retfulla leende. Då han granskat mig vandrade hans blick upp och mötte min blick.
."Jag tvivlar på att du sover med så mycket kläder i vanliga fall. "

 

_____________________________________________________________________________________________________

Kapitel 2 är nu uppe! Efter vad som känns, som år utav tvekande har jag äntligen publicerat det! Det var mycket "hopp" i kapitlet dock. Men ganska kångt ändå! 

 
 Och i fall du inte såg mitt svar så: 
Självklart, kan du få min mailadress! Jag skrev den som svar i kommentaren! Och hur söt är inte du? Jag fangirlade i en kvart och läste upp den här kommentaren för mina vänner. Jag är så sjukt tacksam. Jag vet inte ens hur jag ska reagera? Åh, allt jag kan säga är att jag blev väldigt glad och det ska verkligen bli en ära att få läsa det här, puss världens sötaste,all kärlek till dig ♥

 


Comments
ebba säger:

jäätte bra kapitel, jag tycker bara att det e lite jobbigt att det kan ta så långt tid mellan varje kapitel ;) men annars gryyyymt :))

Postat: -


Ebba säger:

Awesome as usual...:*

Postat: -


Emelie säger:

as bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Hanna säger:

Love Justins attityd och Arizonas perfekt👌

Postat: -


Anonym säger:

Detta är grymt skrivet! Veet du de? :)

Postat: -


Sandra säger:

Så grym! Längtar tills nästa! 💕😁

Postat: -


Camilla säger:

Så himla braa! Du skriver som...jag vet inte vad? ;)

Postat: -


Anonym säger:

😍👏👏👏

Postat: -


Lmssy säger:

SÅÅ BRA!! :')

Svar: ÅH DU ÄR GUMMAN 😍
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.se


Emelie säger:

Hej, älskar din blogg :) du vill möjligvis inte göra länkbyte? :)

Postat: - URL/Blogg: http://biebermyworld.blogg.se/


Anonym säger:

Så himla grym som alltid *.* meeer

Postat: -


Emelie säger:

Så bra! MER!!!!

Postat: -


Tilda säger:

Så himla bra, kommer att bli as bra fortsättning :) <3

Postat: -


amanda säger:

Jätte bra kapitel, är så himla taggad och nyfiken på fortsättningen. Tycker Arizona är ganska dryg och otrevlig mot Justin, förstår att hon blev less när han skulle flytta in i hennes rum men hon var det innan dess också. Vet hon vem han är sedan innan? Verkade som det på kompisarna i matsalen. Så himla bra, keep going :)

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Marielle säger:

Jätte bra! Välskrivet och helt klart en bra story. 👍

Postat: - URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se


Ariana säger:

Gud! Jätte bra!

Postat: -


Mybiebslovestorys säger:

Åh!!! Så bra

Postat: - URL/Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se


Celebnovell säger:

Lika perfekt som alltid och sedan den där kommentaren från anonym var ju hur söt som helst. ♥

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


V säger:

Jättebra som vanligt! :)

Postat: - URL/Blogg: http://nevereverland.blo.gg/


Anonym säger:

Denna novell verkar jätte bra. Gör bara inte Justin till en för mycket bad boy, börjar tröttna på att alla noveller nu för tiden bara är om bad boy Justin :)

Postat: -


Thilda säger:

asså omg sååååå himla grymt otroligt mega super duper bra!! din novell är här med en av mina favorit noveller, helt klart!! :D<3 Perfect like always, hihi. ser fram emot att läsa nästa kapitel. :)

Postat: -


Thilda säger:

asså omg sååååå himla grymt otroligt mega super duper bra!! din novell är här med en av mina favorit noveller, helt klart!! :D<3 Perfect like always, hihi. ser fram emot att läsa nästa kapitel. :)

Postat: -


Didoo säger:

Eminem är RapGod men du är NovelGod! Fantastiskt bra, du skriver väldigt vuxet, det märks på dina ordval att du har mycket skönlitterär läsning i ryggsäcken. Mycket imponerad. Fuckings bra! Älskar dig.

Postat: -


Anonym säger:

Han ska vara bad!👌🙏

Postat: -


Mahamshakil säger:

OMB! Fuck! 😍seriöst den är bra hittills och du är fantastisk på att skriva å hitta på saker! Du har säkert asbra betyg på svenska😍jag har läst din förra novell med å den var awesome! Å du är så bra på att skriva jag förstå att du har fullt upp å så! Men Näääär kommer tredje kapitlet 😍 du är asgrym fortsätt så ! Love u! 💋 SLUTA ALDRIG ATT SKRIVA! Jag har skrivit på din förra novell å så men du svara inte med de är okej! Mycket kärlek till dig 😍

Svar: Oh my! Tusen tack, sötis! På måndag tror jag att jag kommer publicera kapitel 3! Och tack, det betyder verkligen super mycket, rodnar ju 😍 I love you, all kärlek till dig ❤️
smilingbieber.blogg.se

Postat: -


Emma! säger:

Men suck. *inte alls avundsjuk på ditt skrivande host*

Svar: Finns inget att vara avundsjuk för babe, love you
smilingbieber.blogg.se

Postat: - URL/Blogg: http://www.emazs.blogg.se


Anonym säger:

Ååhåhåhåh herregud va bra

Postat: -


Manal Tawfik - bloggdesign säger:

Hej!
Vill du ha en ny bloggdesign gratis!!?
Var med och tävla http://justhewayim.blogg.se/2014/january/tavling.html#comment

Postat: - URL/Blogg: http://justhewayim.blogg.se


Anonym säger:

älskar deeeen!!!!!!! Så sjukt braaa novell!!

Postat: -


Biebstoory säger:

Du skriver som en guuud! Inte alls avundsjuk... Nejdå.
Är redan fast i novellen, du är grym!

Btw, älskar att du har en karaktärer som heter Nathalie ^^❤️

Postat: - URL/Blogg: http://biebstoory.blogg.se


Becca säger:

Skulle kunna läsa kapitlet om och om och om igen, miljarder gånger bara för att det är så perfekt, dock har jag inte den tiden :/ Men jag tänker definitivt läsa den en gång till, i väntan på nästa♡

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Julia säger:

Ditt språk är så himla bra. Alltså jag känner mig jättegammal och jättetorr som bryr mig om det så mycket, men när det kommer till noveller så är jag som en torr gammal svenskalärare och tycker att stavningen, grammatiken och språket är så himla viktigt. Du har verkligen allt det, plus det nästan ännu viktigare - liksom flytet i texten. Alla ord och meningar sitter ihop som att det är meningen att de ska göra det, och dina diaoger är jätteroliga och på något sätt så verkliga på ett sätt som många novellers inte är, till exempel mina xD

Älskade Taylor redan efter att hon bara nämnts i en mening. Hur bra de känner varandra, hur Taylor vet precis varför Arizina vill ha skjuts och bara kommer och hämtar henne. Dina karaktärer är verkligen underbara.

Måste också bara be om ursäkt för att jag märker hur många namn vi har gemensamma xD Du måste tro att jag har härmat dig, vilket jag antagligen hade gjort också, men jag lovar faktiskt att jag inte har det eftersom att jag inte hade läst något utav din novell när jag började med min :/ Hoppas att du tror mig, och att du inte är sur. Att du tänkte på January som namn också är ju helt sjukt coolt. Jag trodde att jag var jätteunik med att döpa min karaktär till det.. Vi måste som sagt varit tvillingar i tidigare liv!

Vill du veta något jätteläskigt. Det gick en Milton i min gamla klass i typ några veckor och han var helt knäpp. Han hade också helt jättekonstigt hår, typ följde efter mig och mina kompisar överallt, pratade jättekonstigt och skulle visa jätteskumma trolleritrick hela tiden, han satte fast enkronor i pannan och gick runt med en kortlek och viftade med pinnar och I don't even know. Älskar att Milton i din story också är helt udda. Kan verkligen se honom framför mig. Usch vad jag är elak. Jag hade slagit till Justin för att ens skämta om att jag var tillsammans med någon som honom. Älskar ändå Justin för att han inte kan låta bli att retas. Hur sexigt mystisk som bara kommer och försvinner.

Och vet du hur mycket jag älskade slutet eller? Är jättetaggad på vad som kommer hända nu när de delar rum, men alltså Justin lade ju märke till hur mycket kläder hon hade på sig och langade klockrenaste kommentaren. På riktigt, Emma du är en stjärna som kom på det där. Så sjukt glad och tacksam för att du väljer att dela av dina noveller för du är så himla duktig.

Postat: - URL/Blogg: http://bieb.blogg.se/



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback