Inlägget är skrivet: ♥ I Kategorin: The Kid Of Ashes ✎

11 - Get to know night

 
Jag bits inte” muttrade han i närheten av mitt öra. Hans röktdoftande andedräkt värmde min kind. Hans bröst pressades mot min rygg. Hans ben mot mina. Jag bet mig i läppen och kände hur mina kinder hettade. Den här var en av få gången jag någonsin varit så här nära honom. Eller någon utav det motsatta könet.
"Du vet...", han andades ut "jag är ledsen." 
Jag pressade ihop mina läppar till ett smalt sträck. Jag var nu fylld av förväntan medan min mage började fyllas upp med mängder av fjärilar.
"Jo, jag vet."
 
Efter mycket om och men så satt vi alla i soffan, syskonen inklusive Justin. Teven stod och visade något lika ointressant som sport. Soffbordet framför oss var dukat med läsk och chips. Våra föräldrar hade tvingat oss till en "lära känna kväll", trots att Justin bott hos oss i snart en månad. Jag kunde därför inte finna något kryphål för att missa denna förfärliga kväll.
 
"Den här ser vi", sade Jason och höll upp en film. Han reste sig sedan ur soffan. 
"Har det ni kul, ungar?" 
Jag såg upp och såg min mor lutad mot portalen. Hon bar en festligare klädsel än vanligt. En midjehög kjol och en blus. Bara det var ett tecken på att de var på väg någonstans.
Vi alla mumlade entonigt likt en grupp militärer.
"Ni förstår, er far och jag ska ut och äta lite", hon nickade medan hon föste en hårslinga ur ansiktet. "Det finns pizza i frysen", informerade hon och gestikulerade med händerna åt kökshållet. 
"Tack mamma", nickade jag. 
Hon vände sedan och bara några minuter senare försvann de båda genom ytterdörren. 
"Jag skulle älska att slippa det här", pustade Jason ut och flippade med tevedosan i sökandet efter en passande kanal. Han stod lutad mot soffbordet i sina obligatoriskt svarta addidas byxor. Min bror var vanligen välklädd, han klädde sig till och med en aning stroppigt.   Därför kände jag mig trygg med hans klädsel denna dag, det tydde på att han inte skulle försvinna ut genom ett fönster så fort han fick chansen som vissa andra i det här rummet.
"Jag är säker på att du talar för alla", mumlade jag och sneglade över på Justin. Han vred på sin snapback. Han var som hypnotiserad av mobilskärmen. Nyfiket försökte jag tyda orden i ögonvrån. 
Jag kunde tyda orden: gör du något ikväll?"
"Vi har inte så mycket till val antar jag", ryckte Jason på axlarna. Han satte sig sedan i fåtöljen alldeles intill soffan. 
Sedan började den mest irriterande filmreklamen på jorden. 
"Jas, ge mig filmfodralet" bad jag. Jason vred på sig i fåtöljen och gav mig fodralet. 
 
"Den 13 juni 1980, bevittnar en ung Jason Voorhees sin mamma bli halshuggen av en lägerledare, som försökte fly från Mrs. Voorhees mördarstråt runt Crystal Lake. Cirka 30 år senare anländer en grupp vänner Crystal Lake på en campingutflykt för att hitta marijuana som planterats i skogarna", läste jag högt. 
"Medan de utforskar det övergivna Crystal Lake-lägret, börjar Jason döda resten av gruppen en efter en. Jason dödar även Mike, men han skonar Whitney och bestämmer sig för att kidnappa henne, då hon liknar hans mamma vid ung ålder. Sex veckor senare anländer Trent i sällskap med några vänner till Trents sommarstuga vid Crystal Lake", jag flinade lite åt baksidan på förpackningen. 
"Lite väl avslöjande baksida, Jas", sade jag och lade fodralet på soffbordet. 
"Inte alls, den här är full av överraskningar", försvarade sig Jason och räckte sig efter läsken på soffbordet. 
Återigen tog jag chansen att försöka tyda texten på Justin's mobilskärm. Denna gången kunde jag tyda ett namn, Bree. 
"Var inte så nyfiken, Arizona", sade han med en lekfull röst då han påkommit mig. Kinderna började genast hetta och jag flyttade med en bit ifrån honom.
Vem var Bree? Och varför bjöd hon hem Justin?
"Käft, filmen börjar", mumlade Jason med chips i munnen. 
 
Jag fokuserade min blick vid teven. Precis som i handlingen på baksidan bevittnade någon läskig unge sin mamma bli mördad med en yxa. Jag rös då jag kände Justin's hand vid mitt ben. Hans muskulösa arm drog mig intill honom. 
"Jag vill ha dig nära", viskande han tillkallande i mitt öra.
Jag flyttade närmre hans öra och rörde lätt vid hans hals med mina naglar, vilket orsakade gåshud hos honom.
"Vadå är du rädd?" Mina läppar snuddade nästan vid hans öra. Jag andades tungt i hans, i ett försök att vara sexig. På något snedvridet sätt ville jag inte att han skulle lämna mig här. Jag ville inte att han skulle röra vid den där Bree. 
Ett flin spelade på hans läppar medan han skakade mjukt på huvudet.
Jag såg återigen på filmen. Jag drog fejkat efter andan då en man trampade i en björnfälla. Jag drog mig intill Justin. 
"Kan du ge mig fliten?", viskade jag återigen i ett försök att låta väldigt attraktiv. Jag drog med armarna över armarna i ett försök att se frusen ut. 
Justin greppade tag om fliten på armstödet och placerade den över mina ben innan han drog upp mina ben i sitt knä. 
 
Vad höll jag egentligen på med? Jag borde inte bry mig om han stack hem till någon tjej som erbjöd honom njutning. Varför betedde jag mig så här? Han skulle föreställa min styvbror. Jag skulle inte få min styvbror känna sig attraherad utav mig. Jag satte genast upp den mur som alltid funnits där mellan oss och drog mina ben ur hans knä och flyttade återigen ifrån honom. Med rynka bildades mellan hans vackert välvda ögonbryn. 
 
"Vad är fel, baby?" 
Jag bet mig i läppen medan mitt hjärta sjönk kraftigt i bröstet. Jag placerade tummen på kinden och pekfingret vid tinningen för att bilda en skärm ifrån honom. 
"Försöker bara njuta av filmen", mumlade jag. 
Min tvillingbror kastade en blick åt mitt håll. Jag ryckte på axlarna. 
Då han fokuserat sin blick vid filmen igen kände jag återigen Justin's hand vid mitt ben. Ännu en gång drog han mig närmre. Till skillnad från förra gången vilade hans hand under en längre tid vid mitt lår. Jag försökte ignorera honom, men jag kunde inte undgå det faktum att mitt hjärta bultade likt i galopperande häst i mitt bröst.
 
Justin's hand letade sig under mina shorts som den gången vid matbordet. Justin's hand särade på mina ben. Med tummen smekte han mitt innerlår. Han lekte med utkanten på mina trosor. Precis som förra gången försökte jag vrida mig ur hans stadiga grepp, men han blockerade. Fast det fanns ännu skillnad från förra gången, Justin's pekfinger råkade vidröra min privatdel utan på den tjocka tygbiten till trosa. Jag drog efter andan.
"Gör jag dig kåt?" Hans hesa och mycket låga röst efter år av rökning var attraherande.
Mina kinder blev blossande röda eftersom hans påstående faktiskt stämde. Jag korsade mitt ben över det andra, trots att det fanns en del av mig som ville be honom att fortsätta. 
"Såklart jag gör", han besvarade han sin egen fråga. 
Mitt under all obekvämhet ifrån min sida vibrerar Justin's mobiltelefon, vilket till viss del var lättnad.
 
"Mm", svarade han. Han nickade ointresserat, förrän något ord från personen på andra sidan luren, som fångade hans intresse. För en sekund svartnade ögonen på honom. Den vanliga hasselbruna nyansen var nu som bortblåst. Hastigt reste Justin sig. Hans hand lämnade mitt lår. Samtidigt reste jag mig. Mycket medveten om att han fortfarande hade en konversation. Vandrandes mot ytterdörren svor han en lång ramsa. 
 
"Jag vet inte vad din åsikt är, men i mina ögon är det ganska meningslöst att ha en lära känna kväll, om personen man vill lära känna bara sticker", gestikulerade jag argsint med armarna bakom ryggen på Justin. Han lade på samtalet. Jag sprang förbi honom och lutade mig som ett desperat barn mot dörren. 
"Om du vill ut får du ta dig förbi mig först", sade jag argsint och satte händerna mot midjan i protest. Justin skrattade vagt och sög in överläppen. Med rosiga kinder försökte jag stå emot hans charm. 
 
                       
He sucked in his bottomlip
 
Justin tog några steg fram och greppade tag om mina händer som fortfarande vilade vid mina höftben. I ett hjälplöst försök att se oberörd ut drog jag efter andan.Hans händer lämnade min midja och travade upp över magen för att krama om mina bröst lätt. Mina händer föll åt sidan. Hjälplöst, men arg som ett bi såg jag mig om, i hopp om att min tvillingbror inte varit åskådare.
"Baby, jag kommer snart tillbaka", han blinkade en aning flirtiga med vänster ögat medan det naturliga hånflinet vaknade till liv i trakten av hans mungipor. Jag drog efter andan då hans händer lämnade mina bröst och föll till min midja. 
"Du här helt otrolig",svarade jag sarkastiskt men skolkande het i ansiktet. 
"Berätta något jag inte vet."
Med händerna flyttade han mig åt sidan, vilket jag tillät. Ännu en gång hade han vunnit. Sedan försvann han ut genom ytterdörren.
 
 Jag lämnade den smala men moderna hallen, blickade in i vardagsrummet där Jason sov i fåtöljen, med näven mot kinden. Då jag petade på honom ryckte han till och blev medvetande igen.
"Vart stack han?", mumlade min bror sömndrucket och pekade mot soffan.
"Bra fråga."
 
_________________________________________________________________________________________________
 
Kommentera, jag  behöver motivation och inspirering! 
Q: Vad tycker ni om Justin's nuvarande beteende? 
A: Förstår inte vad alla klagar på? Alla växer upp. Man kan inte förvänta sig att han ska vara den samma som han var nu när han är 20. Han har mognat och är även mänsklig. Vi alla har haft dåliga perioder.

Comments
amanda säger:

aaaaaah så jävla bra :D älskar deras retliga relation :D och gillar när inte bara han, utan hon också retas tillbaka. hoppas på ett kapitel i hans pov snart :D

Postat: - URL/Blogg: http://liindstrand.blogg.se


Anonym säger:

Goshhh jag dör så jävla bra är du!!! Är mållös. Seriöst bless den dagen jag hittade din blogg!! Älskar dig och din novell!! Du lyckas alltid med dina noveller.

Postat: -


Anonym säger:

Ååh sjukt braa

Postat: -


Biebzters säger:

Peeeeeeeeeeeeerfekt!

Postat: - URL/Blogg: http://biebzters.blogg.se


Fanny säger:

Shit älskar verkligen hur Justin är mot henne och tog på henne (särskilt i detta kapitel) mer sånt tack;)
Du skriver så himla bra och du och den här handlingen passar så otroligt bra tillsammans för du skriver Justin så bra när han är lite bad och flirtig!!!

Postat: -


lmssy säger:

Åhhhh Gud vad bra!!!
Sv: ja precis! Liksom huvudsaken hanr snäll mot oss Beliebers 😘🙏👅💕

Postat: - URL/Blogg: http://lmssy.blogg.de


Ida säger:

Åhh så bra!
Svar: ja som sagt, alla växer upp. Alla har bra och dåliga stunder i livet. Man kan inte alltid vara på topp. Han som dessutom har massa press på sig hela tiden. Man kan inte alltid ha ett leende på läpparna och vara världens snällaste och underbaraste människa bara för att man är känd. Han är inte samma 16 åriga kille längre, även fast jag önskar det ibland.

Postat: - URL/Blogg: http://Idabergstedt.horseworld.se


Anonym säger:

Ohh så sjukt bra!!💕

Postat: -


Hanna säger:

Oh god love it bäst på att skriva Emmut
Han kan ju inte alltid vara den där 16 åriga killen som sjunger baby. Förr eller senare växer man upp men bara för att han är känd och är just Justin Bieber får man tydligen inte göra några misstag.

Postat: -


Anonym säger:

Hahahahha omg man kan bara önska att man var tjejen och justin gjorde så på mig daamnnn!😂❤️ MmmeeerrrrrAaaaaaaaaa

Postat: -


Johanna säger:

Åh, jag bara älskar den här novellen!! Det du skriver så så jldjhkgjh-jäklans bra!! Jag har fastnat och kan verkligen inte sluta läsa, vill bara ha mer och mer :)

Postat: -


Celebnovell säger:

Ugh stör mig så fruktansvärt på Justin samtidigt som jag bara älskar honom i novellen xD♥

Sv: Alla gör så stor sak av att han växer upp, när det egentligen bara är naturligt. "Man lär sig av sina misstag" men hur ska han egentligen lära sig om hela världen dömer honom i allt han gör och säger?

Postat: - URL/Blogg: http://celebnovell.blogg.se/


Alexiz säger:

OMG OMG OMG JAG VILL HA MER MEER MEEEER DEN ÄR SÅ HIMLA FU**ING BRA!

Postat: -


Emma! säger:

Tack. <3.
Bara... tack.

Postat: - URL/Blogg: http://emazs.blogg.se


Amanda säger:

Väldigt bra och sååå duktig du är på att skriva! Keep up the good work girl :*

Postat: -


Anonym säger:

Svar: sexigt men bra! Han ska vara svår!

As bra kap💫

Postat: -


Emma säger:

Bra! 😊

Postat: -


Emelie säger:

åhh jätte bra ! :)

Postat: - URL/Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se


Anonym säger:

Du är verkligen jätte duktig på att skriva och alla kapitel tycker jag är super bra och detta var inge undantag fast detta kanske stack ut lite på ett bra sätt. Jag önskar verkligen också att jag kunde skriva lika bra som dig. Längtar redan till nästa kapitel! Fortsätt så här! Kram :*

Postat: -


Camilla säger:

Gud himelskt bra (jag behöver börja använda nya ord..) svar: Nja, asså han har ju sina sidor men jag klagar inte ;)

Postat: -


Becca säger:

Hur kan man vara så fruktansvärt bra på att skriva? Fattar inte hur du får till det så spännande att man bara vill ha mer, mer och mer. Är helt jävla dökär i den här novellen och älskar verkligen namnet. Föll nog för novellen redan mellan att jag hade kollat på trailern, läst handlingen och läst första kapitlet. Och jag menar fallit hårt, som om jag ramlat ner från Empire State Building. Är nog sättet du skriver på, Justin och handlingen som är så otroligt bra att jag dör. Skulle aldrig kunna tröttna på dina noveller❤❤

Postat: - URL/Blogg: http://bieberheaven.blogg.se


Anonym säger:

Såå himla bra!!:)

Postat: -


Anonym säger:

Vad heter Arizona på riktigt? Jättebra kapitel, älskar det

Postat: -


Anonym säger:

Var gör du dina collage och hur?

Postat: -


Anonym säger:

Hur i helvete kan du skriva så bra? Är du några tips? För vill starta en novel blogg tror ja :)

Postat: -


Anonym säger:

Hur i helvete kan du skriva så bra? Är du några tips? För vill starta en novel blogg tror ja :)

Postat: -



Skriv ditt namn här:

Skriv din mail adress här: (privat)

Skriv din URL/Blogg adress här:

Skriv din kommentar här:




Trackback